Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dławiący się silnik

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
karinkton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Dławiący się silnik

Post autor: karinkton » 17 cze 2021, 18:39

Witam, po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiące ma problem z rozpędzeniem się wkręcac powyżej 3 tysięcy idzie normalnie lata jak rakieta. odłączączałem sondę przepływkę nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się czy może by to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobic autokalibracje lpg wyskakuje mi komunikat że za niskie podcisnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają.Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzac sonde i przepływkę tym programem .

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Dławiący się silnik

Post autor: sabuk2006 » 17 cze 2021, 19:06

Witam,

W pierwszej kolejności wypełnij swój awatar, łatwiej jest pomóc.

Nic nie zrobisz przy intalacji LPG do puki silnik nie będzie pracował poprawnie 100% na benzynie.
W pierwszej kolejności trzeba z czytać VCDS silnik, jakie są błędy na benzynie i je usunąć (np. wymiana sondy.

W drugiej kolejności trzeba zrobić logi dynamiczne, ale przed nimi trzeba sprawdzić szczelność całego układu ssącego kompresorem.

Wymiana listwy LPG nawet jak ta sama, to wymaga i trzeba zrobić kalibrację.
Pozdrawiam.

karinkton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławiący się silnik

Post autor: karinkton » 17 cze 2021, 19:11

Wyskakujący błąd na vcds to z przepływką kupiłem zamiennik ale nie miałem problemu nawet z tym błędem i przy odłączonej przepływcę wszystko zaczęło się dzia po wymianie listwy lpg na zupełnie inną i dlatego moje pytanie czy to może byc wina podcisnienia

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: Dławiący się silnik

Post autor: Pieterb » 17 cze 2021, 20:00

 ! Wiadomość z: Pieterb
karinkton Edytuj temat i dopisz o jaki silnik chodzi albo temat pójdzie do kosza!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

karinkton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławiący się silnik

Post autor: karinkton » 18 cze 2021, 11:06

Po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiąca, ma problem z rozpędzeniem się. Po wkręceniu powyżej 3 tysięcy idzie normalnie, lata jak rakieta. Odłączączałem sondę, przepływkę. Nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się, czy może być to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobić auto kalibracje lpg wyskakuje mi komunikat, że za niskie podciśnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają. Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzać sondę i przepływkę tym programem.

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Dławiący się silnik

Post autor: sabuk2006 » 19 cze 2021, 20:04

karinkton pisze:
18 cze 2021, 11:06
Po wymianie listwy wtryskowej lpg samochód zaczął się dławic w sensie do 2.5-3 tysiąca, ma problem z rozpędzeniem się. Po wkręceniu powyżej 3 tysięcy idzie normalnie, lata jak rakieta. Odłączączałem sondę, przepływkę. Nie ma żądnej różnicy na gazie to już w ogóle tragedia... zastanawiam się, czy może być to wina podciśnienia, gdyż jak próbuję zrobić auto kalibracje lpg wyskakuje mi komunikat, że za niskie podciśnienie w kolektorze ssącym... i że za wysokie obroty silnika, obroty na jałowym biegu wolno spadają. Mam interfejs i oprogramowanie vcds tylko za bardzo nie wiem jak posprawdzać sondę i przepływkę tym programem.
Witam.
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić szczelność układu ssącego (najlepiej kompresorem)
Teraz logi dynamiczne bloki (kasujesz błędy nawet jak ich nie ma)
002+115+118 (przepływomierz+doładowanie zadane i otrzymane+zawór N75)
Zrobione logi wstawiasz do oceny. Po ocenie ciąg dalszy.
Dobrze byłoby zrobić jeszcze 020+030+031 (wypadanie zapłonu oraz sondy)
Wszystkie logi na benzynie.
Każda nieszczelność w silniku turbo, to strata mocy.
Jeśli wymieniasz przepływomierz, zawór N75 lub DV, to tylko i wyłącznie oryginał. (zamienniki do kosza) nówka lub sprawna używka.
Pozdrawiam.

karinkton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 wrz 2019, 15:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dławiący się silnik

Post autor: karinkton » 20 cze 2021, 08:31

Ok. rozumiem. Z tym kompresorem , mam zatkać od strony filtra dolot i podłączyć się pod dolot tak...A co z tym podciśnieniem, bo patrzyłem gdzieś na you... i przy tym serwie jak odłączyłem przewód od kolektora do serva i go zaciągam ustami to słychać że jest gdzieś nieszczelność i to na pewno nie na tym przewodzie

Dodano po 16 minutach 41 sekundach:
odnośnie tych części zamiennych a bardziej tu myślę już o przepływce wpisując w google symbole bez ostatniej litery na końcu wyskakuje mi przepływka ale od disla identyczna od innego modelu ale identyczna z wyglądu wtyczka pin taka sama czujnik identyczny tylko obódowa inna czy jak zrobił podmiankę obudowy czy będzie spełniać swoją funkcję .... przepływki w hugo drogie a szczerze mówiąc nie mam za bardzo chajsu dziecko w drodze każda złotówka ważna teraz i jakaś podpowiedz , kurde ja na prawdę nie miałem problemu nigdy z tym autem w sensie jak nawet ten zamiennik był odłączony nie robił mi takich sztuczek , zaczeło się od tego gazu zamina listwy musiłem zwalić kolektor aby podłączyć tą nową listwę no i o tyle że nie jestem mechanikiem to pytam się o to podciśnienie .turbo nie padło bo nie wierzę świrzo po remoncie,rozrząd jak zrobiłem na nim +- niech będzie 8 tyś to z wielkim ale czy w ogóle tyle zrobiło nawet do 5 bym to zaokrąglił ta sonda i te podciśnienie i o nich myśłe a dziś nie sprawdze bo wiadomo koniec weekendu .... na jałowym mógłbym co sprawdzić i vcds i gazowym... .Nie wiem czy ma to coś do rzeczy poprzedni właściel no zrobił taką rzeżbę w wiązce od eco że tam nie widzię nie przeciętego nie łatanego przewodu i jak się podłączam pod lpg to mimo że sondę odłącze to skacze napięcie z dwóch sond i na oscyloskopie pokazuję wachania

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Dławiący się silnik

Post autor: sabuk2006 » 20 cze 2021, 09:41

karinkton pisze:
20 cze 2021, 08:48
Ok. rozumiem. Z tym kompresorem , mam zatkać od strony filtra dolot i podłączyć się pod dolot tak...A co z tym podciśnieniem, bo patrzyłem gdzieś na you... i przy tym serwie jak odłączyłem przewód od kolektora do serva i go zaciągam ustami to słychać że jest gdzieś nieszczelność i to na pewno nie na tym przewodzie

Dodano po 16 minutach 41 sekundach:
odnośnie tych części zamiennych a bardziej tu myślę już o przepływce wpisując w google symbole bez ostatniej litery na końcu wyskakuje mi przepływka ale od disla identyczna od innego modelu ale identyczna z wyglądu wtyczka pin taka sama czujnik identyczny tylko obódowa inna czy jak zrobił podmiankę obudowy czy będzie spełniać swoją funkcję .... przepływki w hugo drogie a szczerze mówiąc nie mam za bardzo chajsu dziecko w drodze każda złotówka ważna teraz i jakaś podpowiedz , kurde ja na prawdę nie miałem problemu nigdy z tym autem w sensie jak nawet ten zamiennik był odłączony nie robił mi takich sztuczek , zaczeło się od tego gazu zamina listwy musiłem zwalić kolektor aby podłączyć tą nową listwę no i o tyle że nie jestem mechanikiem to pytam się o to podciśnienie .turbo nie padło bo nie wierzę świrzo po remoncie,rozrząd jak zrobiłem na nim +- niech będzie 8 tyś to z wielkim ale czy w ogóle tyle zrobiło nawet do 5 bym to zaokrąglił ta sonda i te podciśnienie i o nich myśłe a dziś nie sprawdze bo wiadomo koniec weekendu .... na jałowym mógłbym co sprawdzić i vcds i gazowym... .Nie wiem czy ma to coś do rzeczy poprzedni właściel no zrobił taką rzeżbę w wiązce od eco że tam nie widzię nie przeciętego nie łatanego przewodu i jak się podłączam pod lpg to mimo że sondę odłącze to skacze napięcie z dwóch sond i na oscyloskopie pokazuję wachania
Witam.
Odkręcasz rurę od przepływomierza i w nią wkładasz zaślepkę PCV fi 75 z zaworem do kół, następnie odłączyć trzeba odmę a otwór po niej zaślepić. Wyciągasz z 5cm bagnet i odkręcasz korek wlewu oleju (wszystko skręcone opaskami). Pompujesz powietrze w cały układ ssący i nasłuchujesz skąd leci powietrze (możesz słyszeć bulgotanie oleju, ale to jest normalne) jak są ubytki to je usuwasz.
Jeśli napompujesz z 0,5-0,7 bar i będzie cisza, to składasz wszystko. Masz w 100% szczelny układ ssący.
Sondę oraz przepływomierz kup używkę (zawsze to taniej) wymień, pokasuj błędy i zrób logi dynamiczne (wszystkie na benzynie)
Jeśli logi będą poprawne, to będziesz myślał o LPG. W drugą stronę się nie da. Najpierw benzyna, a później gaz.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga