Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
TIPTRONIK BŁĄD G182
Autor Wiadomość
bagi67 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2017-12-07, 08:48   TIPTRONIK BŁĄD G182

Witam jak w temacie problem dotyczy skrzyni 5HP19 ECD Quattro, auto zaraz po ruszeniu wpada w tryb awaryjny, po podłączeniu do komputera wychodzi następujący błąd 17100 czujnik predkosci na wejściu skrzyni biegów (G182): nieprawidłowa informacja:P0716-Statyczny-brak wskazania na wyświetlaczu .
Drugi błąd 18147 TIPTRONIK do góry przełącznik(F189) zwarcie z masą P1739 tryb przerywany.
Proszę o interpretację błędów oraz podpowiedź jak naprawić auto pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-01-08, 07:03   Skrzynia - błąd g182

witam!
Podnoszę temat błędu g182, skrzynia w trybie awaryjnym
pod diagnozie komputerem wyszło:
17100 - czujnik predkosci wejściowej skrzyni biegow (g182)
p0716 - 35 -10 niewiarygodny sygnał - sporadyczny
pytanie brzmi jak do tego podejść, jakie koszty naprawy, gdzie jest ten czujnik?
Trzeba rozbierać całą skrzynie?

Pozdrawiam
Kuba
 
 
Juicer 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Matthew
Wiek: 22
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2018-01-08, 16:30   

czujnik g182 to czujnik wejsciowej predkosci obrotowej cały ból jest taki że siedzi w sterowniku w srodku skrzyni
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-01-08, 18:52   

Wiec mam sie spodziewac wysokich kosztow?
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 40 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-01-08, 20:28   

Nim się dobierzesz do skrzyni warto najpierw może sprawdzić czy sterownik skrzyni który znajduję się pod wykładzina pasażea nie uległ zamoczeniu. Dość częsty problem w A6 C5. Jeśli jest sucho to zostaje wymontowanie sterownika hydraulicznego.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-01-08, 23:28   

Raz mialem sytuacje, ze wrzucilem wilgotne wycieraczki gumowe i po jakims czasie odkurzalem i poczulem ze jest wilgotnawo, wysuszylem i juz. To bylo okolo miesiac temu.
Wsiadlem dzis do swojej audi ( zostawilem ja w garazu na 4 dni) i... sucho ale tez...
Bledu nie ma, tzn nie wchodzi w tryb awaryjny (wczesniej jezdzil na 3) zrobilem okolo 15 km i nic...
Jedyne co zauwazylem to to, ze skrzynia szybciej zmienia biegi. Samochod mam od 5 miesiecy, jeszcze nie mial takiej dlugiej przerwy w jezdzie. Czy to mozliwe?
Pytanie dodatkowe jaki mam rodzaj skrzyni? Jaki olej? Moge sam zobaczyc czu go nie brakuje? Chyba musze go wymienic. Jak kupowalem to mi mowili ze byl wymieniany okolo 4 latavtemu, samochod zrobil w tym czasie okolo 60 tys km wiec chyba juz czas.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 40 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-01-08, 23:34   

Ręka nie wyczujesz czy jest wilgotno w miejscu gdzie znajduje się sterownik ponieważ pod wykładzina znajduje się gruba pianka. Skrzynię będziesz miał oznaczona na wlepce. Co do stanu możesz sprawdzić potrzebujesz VCDS aby sprawdzić temperaturę oleju w skrzyni. Gdy osiągnie temperaturę około 40 stopni z korka wlewowego ma kapać olej delikatnie. Na odpalonym silniku. Olej powinieneś zalany najlepiej ZF lifeguard Fluid 5 jest to oryginalny olej producenta.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-01-19, 12:47   

no i stało się...
jeździłem samochodem przez kilka dni i wszystko było ok.
do czasu kiedy samochód znów był w użyciu długi czas (jak za pierwszym razem kiedy wyskoczył błąd) czyli był dobrze rozgrzany. Błąd powrócił i już po wyłączeniu zapłonu się nie kasuje.
Olej w skrzyni wymieniłem.
Czyli czas na komputer pod siedzeniem.
Plan jest taki, wymontowałem komputer z samochodu kontakt sprayem psiknąłem wtyczkę i kompa.
Teraz w domu się suszy, bez suszarki, leży sobie na szafce.
Rozumiem, że jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika mnie czeka?
Pytanie:
- jaki koszt czujnika?
- jaki koszt robocizny?
- kto na dolnym śląsku takie rzeczy robi?
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 40 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-01-19, 14:18   

Jeśli nie trzeba demontować sterownika hydraulicznego to wymiana będzie prosta tylko trzeba zdjąć miskę olejową skrzyni.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-01-25, 17:37   

czujnik wymieniony. Wczoraj odebrałem samochód od mechanika.
Dzisiaj podczas jazdy...
powtorka z rozrywki, czyli: zaczynaja falowac obroty, skrzynia miesza biegami, po 5km wlaczyl sie tryb awaryjny
po wylaczeniu zapłonu blad sie kasuje na wyswietlaczu.
mechanik podlacza kompa: brak błędów
podczas badania sprawdzamy ladowanie ktore wynosi 12,4V - 12,8V pod obciazeniem, i ok 13, 1 bez obciazenia.
Wiem ze czeka mnie wymiana alternatora, ale pytanie brzmi czy to moze miec wplyw na skrzynie?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-01-30, 10:37 ]
pojechalem wymienic alternator ale mechanicy mowia ze on jest sprawny, wiec co teraz robic?
czemu znow wyskoczyl tryb awaryjny skoro czujnik zostal wymieniony?
 
 
zaszh 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AEB
Imię: Jarek
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-02-04, 09:57   

12,8V to nie ładowanie tylko potrzymanie trupa, tak samo 13,1V
Miałem podobnie też niby alter ok itp. blablabla. Pojechałem do specjalistów od alternatorów i jakoś nagle w czarodziejski sposób ładowanie jest na poziomie 13,9-14V za luzie i 13,3V jak włączę wszystko co się da.
Miałem uwalone diody w mostku prostowniczym i niby ładowanie było ale tak naprawdę to kupa była.
 
 
qbabosman 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2018-02-14, 18:09   

Dzisiaj odebralem samochod od elektromechanika, ladowanie 14,3V
W miescie bylo ok, ale chyba dlatego ze byl zimny. Wyjechalem za miasto nagrzal sie i... tryb awaryjny. Objawy przed przejsciem w trym awaryjny sa takie, zaczynaja falowac obroty.
Blad podejrzewam ten sam... g182
Jakies rady?
Ma ktos namiary do chlopakow z Pienska?

[ Dodano: 2018-02-21, 13:22 ]
sprawdziłem błąd ten sam g 182
czy możliwe że komputer skrzyni ma awarie? (sterownik?)

[ Dodano: 2018-02-22, 13:09 ]
Dzisiaj podmieniłem sterownik (komputer skrzyni) , nadal tryb awaryjny...
Zwarcie na instalacji? Zdarzały się komuś takie rzeczy?

[ Dodano: 2018-03-22, 22:39 ]
Drodzy forumowicze, dziś kończy się moja cierpliwość.
Instalacja sprawdzona, czujniki wymienione i to dwa razy...
Dalej to samo jakiś pomysł?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: