Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Tiptronic - poczatek problemu ?
Autor Wiadomość
Takitam94 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 28
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-13, 16:41   Tiptronic - poczatek problemu ?

Witam Was :D Przejdę od razu do rzeczy, mianowicie:

Odkąd kupiłem autko występuje problem falowania obrotów w zakresie +- 200, problem pojawia się TYLKO wtedy gdy nie jest wcisnięty pedał hamluca lub gazu. W sumie nie był to wielki problem bo nie przeszkadzało w jezdzie, pomyslalem ze to konwerter i za jakis czas się go zregeneruje a przy okazji wymieni olej. Od ostatniego tygodnia niestety zrobiło się chłodniej i gdy autko postoi przez noc i rano ruszam to dość mocno szarpnie przy pierwszej zmianie z 1 na 2:) dodam ze tylko za pierwszym i czasem drugim razem, jak się troche rozgrzeje to jest cacy :D Wnioskuję że coś z olejem :D Do tego doszły takie objawy (albo jestem przewrażliwiony) jak głośniejszy szum podczas jazdy, a przy dodawaniu gazu lekkie "buczenie" ( i nie to raczej nie odgłos silnika lub wydechu), stawiam na skrzynie lub konwerter :D Byłem dziś w jednym z lepszch warsztatow ASB w Lublinie i najblizszy wolny termin na diagnostyke to Styczeń :( , jutro jeszcze popytam gdzieś indziej ale pomyślałem że tu ktoś pomoże :) Dodam że VCDS nie pokazuje żadnych błędów silnik ani skrzyni.

Uprzedzając pytania :D Z tego co wiem olej nie był prawdopodobnie wymieniany i chcę to zrobic bo juz 270k km, ale czy to wystarczy aby problemy zniknęły :D ?

HELP :| :(
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-13, 17:18   

Wymiana oleju może pomóc, ale nie ma 100% pewności. Tiptronik przy niższych temperaturach potrafi przeciągać biegi oraz zmieniać je trochę gwałtowniej. Dodatkowo występuje też widoczne falowanie obrotów. Jeśli po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, to nie ma się czym przejmować. Przy uszkodzonym konwerterze występuje jego ślizganie powyżej 3 biegu i objawia się to falowaniem obrotów podczas jazdy ze stalą prędkością jazdy (przeważnie ok. 70-80 km/h). Gdy jest już mocniej zużyty, to w tych przedziałach prędkości odczuwalne jest wrażenie jazdy po kostce brukowej.
 
 
Takitam94 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 28
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-13, 17:45   

falowanie nie ustaje nawet na rozgrzanym silniku, nie faluje jednak przy jezdzie ze stalal predkoscia, sprawdzalem juz na tempomacie. Troche niepokoja mnie te dzwięki ktore zaczynam slyszec od kilku dni, pozatym czasem przy redukcji slychac lekkie "zgrzytniecie" co do napraw to mam ograniczony budzet a nie chce wymieniac oleju zeby za chwile regenerowac konwerter i wymieniac olej po raz kolejny :( czy to falowanie obrotow moze mieć inna przyczynę ? :) kolejne pytanie, czy jestem w stanie sam wymienic olej w tej skrzyni statycznie czy sa jakies haczyki ? Dodam że remontowałem juz automat samodzielnie no ale to była inna amerykańska konstrukcja i troche mniej elektroniki :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 682
Skąd: Jelenia Góa

Wysłany: 2017-11-13, 17:50   

Wymiana jest prosta sam robiłem u siebie tylko w C5 trochę porad od mat1324 i dałem radę. Ale mat1324 niech ci udzieli fachowej porady 😉

[ Dodano: 2017-11-13, 17:55 ]
Co do tego szarpnięcia po nocy to ja miałem podobnie ale na ciepłym nawet ale winowajcą był chyba czujnik temperatury płynu wymieniłem go i spokój. A działo się tak że nawet gdy silnik był ciepły mimo to świece grzały dlugo, przez długi czas utrzymywały się wysokie obroty i w tym czasie jak ruszałem to było to szarpnięcie
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Takitam94 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 28
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-14, 17:02   

Byłem dziś w warsztacie, stwierdzili ze konwerter napewno do regeneracji, + do tego wymiana uszczelniacza koła i osłona wału + olej= 3000 jeśli chcę to można przy okazji wyjęcia skrzyni wymienić tarcze i tłoczki, wtedy cena = 5000, co sadzicie ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:22   

To jest cena netto czy brutto? Jak masz na zbyciu trochę $$, to zrób pełny remont, ale przed oddaniem auta powiedz, że jeśli objawy nie miną albo pojawią się dodatkowe, to nie płacisz za wymianę <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Takitam94 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 28
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-14, 20:32   

Nie mam $$ na zbyciu, no ale jak juz trzeba to jakos zdobede bo chyba lepiej juz to zrobic skoro skrzynia bedzie wyciagnieta bo placic za jakis czas znow za wyciaganie, olej i robote nie ma sensu. Co do ceny to juz 5 tys do zaplaty, tak sadze, ale dopytam jesli bede mial oddawac do naprawy, dzis tylko byla diagnostyka, o dziwo za darmo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: