Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
maglownicy
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[TIP+Q] Wymiana olejów w napędzie quattro 3.0 BiTDI
Autor Wiadomość
Tsukuu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Rejkjavik
Wysłany: 2018-08-08, 20:57   [TIP+Q] Wymiana olejów w napędzie quattro 3.0 BiTDI

Witajcie szanowna świta,
szukałem, szukałem nie znalazłem/ślepy jestem.
Chciałbym wymienić płyny w napędzie quattro w moim c7, niestety nie wiem jakie elementy składają się na ten napęd, jakie oleje itp. Dzięki temu forum znalazłem podpowiedzi co do wymiany oleju w skrzyni (dziękuję!). Następny etap zaplanowałem sobie na quattro, jestem profilaktykiem i chciałbym dmuchać na zimne. Podaję Vin: WAUZZZ4G7CN118947.

Audi c7, 2012r, 3.0biturbo, quattro, tiptronic(NVF)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-08, 21:32   

Olej w tylnym dyfrze też będziesz wymieniał? Pytam, ponieważ w przypadku Twojej skrzyni wymieniając olej w torsenie wymienia się również w przednim mechanizmie różnicowym. Planujesz zakupy w ASO, czy jednak zamienniki?

[ Dodano: 2018-08-08, 21:45 ]
Jaki w ogóle masz przebieg? Jeśli poniżej 200 tysięcy km, to wymianę możesz odłożyć na trochę późniejszy termin. Wymiana wszystkich olejów na oryginalne, to koszt ok. 1430 zł.
  
 
 
Tsukuu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Rejkjavik
Wysłany: 2018-08-08, 22:04   

Cześć, chciałem wymienić oleje w całym napędzie. Nie wiem jakie elementy pod niego podchodzą, olej w skrzyni został wymieniony. Więc co dalej pozostało, Dyfrencjał i torsen?jakie to oleje są? Nie zalerzy mi szczególnie na pieniądzach, chciałbym aby oleje były jak najbardziej oryginalne, w Tipie również zalany ZF. nie wiem jednak jakie to sa oleje i gdzie się w nie zaopatrzyć. Mieszkam na wyspie, jestem przygotowany że oleje bedę raczej importował.
Przebieg 130 tysięcy, Oleje chciałbym wymienić ponieważ zaczęłem słyszeć lekkie mruczenie dochodzące z okolic właśnie dyfrencjału (70-100km/h) jest ledwo zauważalne, jednak wolałbym dmuchac na zimne.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-08, 22:35   

W przypadku 3.0 BiTDI skrzynia ma wspólny obieg oleju dla torsenu i przedniego mechanizmu różnicowego, więc wymieniasz raz wszystko. Olej do torsena kosztuje dość sporo (ok. 535 zł za litr), a że tym samym olejem zalany jest przedni mechanizm różnicowy, to potrzeba go 2 litry.
Według VINu wychodzi, że masz z tyłu sportowy mechanizm różnicowy, który oprócz zwykłego oleju przekładniowego ma również płyn ATF (podobny do tego w skrzyni).

Te odgłosy są z przedniego, czy tylnego dyferncjału?
 
 
Tsukuu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Rejkjavik
Wysłany: 2018-08-08, 22:53   

Mateusz masz na myśli, że jeżeli wymieniłem olej w skrzyni to tym samym torsen i przedni mechanizm różnicowy mam z głowy? Skrzynia zalana ZFem, wymieniony również filtr.

Odgłos to delikatne mruczenie słyszalne pomiędzy 70 a 120 Km/h, dochodzi z tylnej części auta. Sportowy mechanizm różnicowy z tyłu mam to by się zgadzało, jakie zatem oleje na wymianę?mam jeszcze około dwa litry ZFa po wymianie w skrzyni
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-08, 23:02   

Źle zrozumiałeś albo niedokładnie napisałem. Wymieniłeś olej w skrzyni, a torsen i przedni mechanizm różnicowy to osobny układ i akurat w 3.0 BiTDI jest on wspólny, więc nie trzeba osobno wymieniać w torsenie i przednim dyfrze, bo to jeden układ olejowy. Skrzynia z olejem ATF to już osobny układ, w którym wymieniłeś już olej.

Niestety, ale pozostały olej nie przyda Ci się do tych wymian, bo oleje są inne.

[ Dodano: 2018-08-08, 23:06 ]
Teoretycznie zamiast kupowania drogiego oleju do torsena/przedniego dyfra można zalać je Castrolem, ale oryginalny olej ma specjalny dodatek Sturaco FM 1992, który zapewnia niemożliwość zerwania filmu olejowego, więc radziłbym jednak oryginał.

Na Twoim miejscu wymieniłbym oleje tylko w tylnym dyfrze, a przód wymienił podczas kolejnej wymiany oleju w skrzyni. Po takim przebiegu nie będą jeszcze zużyte, a do tyłu warto zajrzeć, jak coś tam słychać.
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Tsukuu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Rejkjavik
Wysłany: 2018-08-08, 23:23   

Mateusz służysz nieocenioną pomocą, dziękuję! Zrobię jak mówisz, zostawię Torsen i przód na przyszłą wymianę oleju w skrzyni.

Zatem jeżeli tylko Twoja wiedza sięga tak daleko i byłbyś łaskaw podać jakieś namiary na te oleje w tylnym dyfrencjale (nazwy, linki, cokokwiek...)
Kłaniam się nisko :]
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-09, 00:06   

Olej w torsenie/przednim dyfrze wymieniłbym nawet i jeszcze później, np. przy przebiegu ok. 250 tysięcy km, ale nieco wcześniej też może być :) .

Oleje do tylnego dyfra Twojego auta:
- olej przekładniowy: G 052 145 S2 (ok. 165 zł za litr),
- olej ATF: G 052 515 A2 » G 055 515 A2 (ok. 190 zł za 0,85 litra).

Olej przekładniowy sprzedawany jest w litrowych butelkach, więc jedna do wymiany wystarczy. Natomiast olej ATF sprzedawany jest w dziwnej pojemności - 850 ml. Na szczęście tyle potrzeba do wymiany :) .

Poniżej znajdują się instrukcje serwisowe dotyczące wymiany olejów w tylnym dyfrze. Nie generowałem instrukcji z zestawieniem korków, ponieważ ich rozmieszczenie widać w poszczególnych instrukcjach. Mogę jedynie dopisać, że wszystkie 4 dokręca się momentem 15 Nm i mają oznaczenie N 902 818 02. Nowe mają w zestawie podkładki i jeden kosztuje ok. 10 zł.

Według instrukcji napełnianie odbywa się przez wężyk i podniesienie butelki do góry, ale spokojnie można wtłoczyć nowy olej za pomocą ręcznej pompki czy dużej strzykawki. Podawają też, że układ z płynem ATF należy odpowietrzyć komputerem, ale wydaje mi się, że odczekanie dłuższej chwili zapewni ten sam efekt.

https://www.dropbox.com/s...3.0%20BiTDI.rar

Ogólnie wymiana ogranicza się do spuszczenia danego oleju korkiem spustowym i nalaniu nowego do pełna przez korek wlewowy :) .

Nie kupuj czasami oleju Febi czy SWAG, bo to nie są oryginalne oleje, a po wpisaniu podanych powyżej numerów mogą wyskoczyć jako zamienniki.

[ Dodano: 2018-08-09, 00:14 ]
Jak byś potrzebował jakieś inne numery części, to pisz śmiało :) . Wszystko dobieram po numerze VIN, więc nie ma prawa coś nie pasować <rotfl> .
  
 
 
Tsukuu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Rejkjavik
Wysłany: 2018-08-09, 00:33   

mat1324 napisał/a:


Oleje do tylnego dyfra Twojego auta:
- olej przekładniowy: G 052 145 S2 (ok. 165 zł za litr),
- olej ATF: G 052 515 A2 » G 055 515 A2 (ok. 190 zł za 0,85 litra).


Ciągle ciężko mi uwierzyć jak ludzie potrafią być pomocni :D dziękuję!

Gwoli łopatologicznego zrozumienia omawianej kwestii...zaopatrzyć się w oba cytowane oleje rozumiem?
Mój mechanik znajdzie w tym dyfrze dwa korki czy dwa obiegi czy jak to wygląda...ehhh może jestem tępy, a jednak chciałbym aby wszystko dopięte było na maxa <lol>
P.S : może to wygląda jak bym chciał wszystko tanim kosztem zrobić, ale zapewniam, że tak nie jest...po prostu tutaj gdzie mieszkam ASO serwis twierdzi, że tych olejów się nie wymienia i już. Jednak ja bym chciał wymienić.
Serdecznie pozdrawiam!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-09, 01:10   

Z racji tego, że masz sportowy mechanizm różnicowy, to potrzebujesz oba oleje: przekładniowy i ATF. W dyfrze są dwa osobne obiegi oleju, więc mechanik znajdzie korek wlewowy dla ATFa i korek spustowy dla oleju przekładniowego oraz odpowiednie korki spustowe. W sumie są dwa korki spustowe i dwa wlewowe. Ważne, aby ich (czyt. oleje) nie pomylił ze sobą, ale nie powinien, bo korek od ATF ma dodatkowe oznaczenie obok (szczegóły w instrukcjach).

[ Dodano: 2018-08-09, 01:21 ]
Według poniższego schematu:
13) korek wlewowy oleju ATF,
16) korek spustowy oleju ATF,
17) korek spustowy oleju przekładniowego,
23) korek wlewowy oleju przekładniowego.

Ogólnie można zapamiętać, że korki ATF są po lewej stronie, a od oleju przekładniowego są po prawej stronie dyfra :) .

  
 
 
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 323
Skąd: Emden
Wysłany: 2018-08-11, 19:48   

Podepnę się pod temat, zastanawia mnie czy warto zmienić olej w tylnej przekładni - torsen, powodem mich bolączek jest efekt tarki przy prędkości 100 km/h. Auto jak z profilu, przebieg 130 tyś. Wydaje mi się że kolega 'mat1324' kiedyś z tym walczył. Pozdrawiam.
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190km
A6 C7 3.0 TDI 245km
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 417 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7115
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-08-11, 23:03   

Tak jak pisałem Ci na PW torsen nie powoduje tarki przy takich prędkościach. Oczywiście może, ale wtedy to już jest śmietnik. U siebie miałem wrażenie jazdy po tarce, ale jak wiemy winne okazały się amortyzatory, które przenosiły wszystkie drgania na nadwozie i był taki efekt. Po drugie u siebie mam tiptronica, w którym podobne objawy powoduje ślizgający się konwerter, ale w s-tronicu go nie ma. Ogólnie uważam, że s-tronic jest fajny, ale nie kupiłbym Audi z taką skrzynią, bo jest zbyt delikatna <uoee> .

[ Dodano: 2018-08-11, 23:07 ]
W s-tronicu torsen jest zalany tym samym olejem co przedni mechanizm różnicowy, bo to jest układ.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 323
Skąd: Emden
Wysłany: 2018-08-12, 07:18   

Będę szukał dalej powodu drgan, tak jak w dziale z C6. Tam pomogła wymiana wewnętrznych przegubów oraz amortyzatorów. Tutaj dochodzi jeszcze napęd quattro i lista rzeczy które powodują drgania jest o wiele dłuższa. Auto mam dopiero jeden tydzień i tak naprawdę nie znam jeszcze bolączek tego auta, za trzy dni wybieram się do PL, zobaczymy co będzie na trasie.
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190km
A6 C7 3.0 TDI 245km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: