Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Teoretyczne pytanie o silniki w c5
Autor Wiadomość
SZCZooR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 69
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-11-20, 16:04   Teoretyczne pytanie o silniki w c5

Kiedyś w którymś poście jeden z Kolegów na forum napisał mi że osprzęt silnika 2.4 i 2.8 jest taki sam.

Narodziło się w mojej głowie więc pytanie czy można zamiennie zastosować 2.8 w razie gdyby potrzebny był drugi silnik do auta?
Czy to oznacza że 2.8 byłby tak zwany pług and play?

I dalej jak to jest z silnikami? Ktory jest najlepszy pod względem moc/oszczędność/bezawaryjność?

Mam w VW 4.2 słyszałem o nim bardzo dobre opinie ale ja średnio jestem z niego zadowolony. Ciągle coś w nim naprawiam jak nie nastawniki w glowicach to olej gdzieś kapie to coś innego.
Moc oczywiście fajna ale biorąc pod uwagę jego spalanie i koszty napraw wyszło już gorzej.

Ktoś zechce przemyśleć kwestię i porozmawiać na ten temat?
Jeśli nie ten dział to bardzo proszę umieścić tam gdzie będzie ok.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5719
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-21, 00:01   

tak teoretycznie wrzucasz słupek z 2.8 , wymieniasz ECU i wtryskiwacze i jazda


w twojej sytuacji jeszcze wymiana komputera skrzyni ( może walić błędami nie kompatybilności ) , ale nie wiem czy to przejdzie ( inne przełożenia skrzyni 2.4 i 2.8 )

przy skrzyni manualej nie ma tematu ;)
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
SZCZooR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 69
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-11-21, 09:18   

O proszę. Nie sądziłem że to różne skrzynie są. Myślałem że to wszystko to samo.
Nie nie. Nie zamierzam zmieniać. Chyba że będę musiał bo ten silnik się okaże jakiś nie taki.
To takie przemyślenia tylko bo z tego co zauważyłem wszyscy chwala te 4.2 V8 a ja mam mieszane uczucia co do tego silnika.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5719
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-21, 10:55   

4.2 w VW a 4.2 w C5 to inne silnki ;)

Skrzynie mają różnie przełozenia
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
SZCZooR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 69
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-11-21, 11:54   

bendzji, czyli nici z wymiany na 2.8 mojego 2.4?
Musiałbym wymieniać jeszcze skrzynie do tego?
Szkoda bo już myślałem że może by wymienił .

Yyyy jak to inne silniki? No moc mają trochę większa te z audi ale znajomy ma w A8 D3 4.2 i to taki sam silnik. <mysli>
Czym się różnia?
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5719
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-21, 13:56   

No w tych 4.2 w A6 C5 jest pasek rozrządu z przodu , dopiero w Allroadzie 4.2 pojawił się z rozrządem na łańcuchu od strony ściany grodziowej , ten sam był w S4 b6 - wydawało mi się że w Touregach pakują właśnie pochodne tej konstrukcji

Ale rzeczywiście na początku produkcji A8 D3 szły te silniki z rozrządem na pasku
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
SZCZooR 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 69
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-11-21, 15:01   

No. Ja mam rozrząd na pasku w Touaregu a drażni mnie to ze trzeba go zdejmować do wymiany termostatu.
Z perspektywy czasu ogólnie stwierdzam że touareg to samochód ukierunkowany na sprawienie właścicielowi jak największej ilości problemów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: