Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie skrzyni tiptronic
Autor Wiadomość
arturkowalc 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: artur
Wiek: 36
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 9
Skąd: mława
Wysłany: 2014-08-20, 13:40   

Zle sie wyrazilem z tym zalaczaniem, ale wlaczanie biegu jest odczuwalne w quattro
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 245
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 13:51   

Teacher napisał/a:
Czyli z tego co koledzy piszecie wnioskuję że powinienem:

- wjechać na kanał i sprawdzić poduszki bo mogą dawać takie symptomy o jakich pisałem ( w razie co mam już komplet wszystkich 5 )
- sprawdzić w jakiś sposób przeguby z przodu czy nie ma luzu
- wymienić olej w skrzyni profilaktycznie
- mieć nadal nadzieję że mam sprawny konwerter

Wszelkie pozostałe sugestie mile widziane <okok>


kolego z olejem razem filtr trzeba wymienić :)
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
Teacher 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 74
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2014-08-22, 15:21   

posti napisał/a:
kolego z olejem razem filtr trzeba wymienić


To wiem :)

Zapytam mądrzejszych ode mnie przy okazji :)

Czy te objawy o których pisałem mogą być spowodowane przez zbyt niski poziom oleju w skrzyni? <mysli>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 44 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 1645
Skąd: Krasnystaw / NL
Wysłany: 2014-08-31, 10:01   

Powracając do mojego problemu z przed paru stron wstecz. Wczoraj byłem na wymianie oleju w ASB. Jest moc i jestem mega zadowolony <lol> Skrzynia działa jak nowa, zero szarpnięć czy falowania obrotów. Powód podany przez mechanika :

- za mało oleju o 2L
- zły olej nie do tipa... brak słów <uoee>
_________________
Było :
Audi: 80,A4B5,A6C6x2,BMW E60,F10,Peugeot 508
MK6 GTi
Jest:
Audi A5 Sportback 2.0TFSI@260/390
 
 
75max 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APS
Imię: Tomek
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2014-12-03, 18:23   

mam pytanie wczoraj oglądałem Audi A4 2.4 automat auto stało około trzech miesięcy akumulator padł podpięliśmy kablami z drugiego załapał od strzału podczas przełączania na R i D zero szarpnięć ale jak przytrzymałem ma R trochę dłużej to skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy jak by szum i trzaski i lekko szarpała do tyłu po krótkiej przejażdżce po placu wszystko ucichło i zachowywała sie normalnie mam dylemat bo auto sprawdzone w serwisie przebieg oryginalny 150tyś serwisowane w Szwajcarji
 
 
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 245
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 20:51   

który rok tej a6 że taki przebieg?
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
75max 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APS
Imię: Tomek
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2014-12-03, 21:08   

posti napisał/a:
który rok tej a6 że taki przebieg?

to jest A4 1999 http://otomoto.pl/audi-a4...-C33855909.html
 
 
posti 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: MARCIN
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 245
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 22:31   

szok... taki rocznik i taki przebieg

a wracajac do skrzyni to drgania i szarpania to raczej żaden dobry sygnał. Może w najlepszym przypadku olej i filtr do wymiany
_________________
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
 
 
75max 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APS
Imię: Tomek
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2014-12-10, 20:31   

Auto kupione.
Dziś byłem na wymianie oleju w skrzyni przed wymianą ślizgał się wsteczny było podejrzenie że pęka jakiś koszyk ale w misce olejowej nie stwierdzono śladów po tym koszyczku. Olej zalany filtr wymieniony ale wsteczny się dalej ślizga nie ma tragedii bo auto normalnie cofa tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna się ślizgać. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak z tym można długo jeździć.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jawor73 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Grzegorz
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-27, 12:58   

Witam,

Jestem posiadaczem A6 C5 2,5 tdi AKE quattro, skrzynia tiptronic - która jest problemem. Przeczytalem caly temat i spotkalem sie dokladnie z objawami jakie wystepują u mnie, lecz nikt po rozwiązaniu owego problemu nie wstawił posta z wyjaśnieniem jaka była przyczyna.

Otóż skrzynia szarpie przy redukcji z 5 na 4 bieg - jest to szarpniecie, którego się sam osobiście boje i unikam jak ognia bo jest mega nieprzyjemne. W momencie kiedy robię redukcję ręcznie i bez gazu, wyczuwalna jest zmiana biegu, ale bez nieprzyjemnego szarpniecia.
Skrzynia szarpie też na rozgrzanym już silniki kiedy przełączam się między trybami "R" na "D". Nie jest to regularne, czasami występuje, czasami nie.
Olej został wymieniony kompletnie wraz z czyszczeniem sterownika. Przejechalem już od tego czasu 5tkm i nic się nie zmieniło. Był również podmieniany sterownik hydrauliczny - to niestety też nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Był też zmieniany sterownik skrzyni ( oczywiście o takich samych oznaczeniach ) - brak skutków.
Wszystko zaczeło się po zalaniu auta - zatkany był odpływ pod akumulatorem, ale "wydaje mi się" że wszystko wysuszyłem - było to już prawie rok temu.
Miałem też problemy z zapowietrzającym się układem, ale to chyba nie ma znaczenia.
Gdzie szukać problemu ? Wiem, że sprawa może leżeć w zaśniedziałych stykach lub wadliwej instalacji elektrycznej, ale nie wiem jak to sprawdzic - miernik mam i jestem gotowy do działania.
Vag oczywiście nie pokazuje błędów.
Prosze, doradzcie <rotfl>
 
 
zguba79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-02-16, 17:04   

A u mnie są takie objawy:
Skrzynia szarpie przy przełączaniu na R i D Ale tylko jak auto jest zimne np. po nocy i tylko jak jest zimno na zewnątrz czyli tak ok 5 stopni i niżej. Jak auto postawiłem do ogrzewanego garażu to nie było takiego objawu. Szarpanie znika po przejechaniu 0k 500 metrów, czyli zatrzymam się po chwili i przy wrzucaniu biegów już nie szarpie.
Jakieś pomysły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: