Stage 3/3+ 3.0 TFSI |
Autor |
Wiadomość |
audiuseer

Model: A7
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Michael
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 2018-02-02, 11:08 Stage 3/3+ 3.0 TFSI
|
|
|
Witajcie
Czy na forum jest ktos kto pokusil sie o stage 3/3+ w swoim audi z silnikiem 3.0 TFSI?
Aktualnie jezdze stage2(mniejsze kolko APR) z 440hp ze zrobionym i odetkanym wydechem i mysle o kolejnym kroku.
Co warto? Dolot AWE? Drugie kolko kompresora APR? Przepustnica APR? Wiem ze kolejne kroki beda wiazaly sie juz z wymiana coolera.
Czy ktos jezdzi dluzszy czas np. z wymienionym drugim kolkiem kompresora tzw crunk pulley od APR? Gdzies obilo mi sie o uszy ze to moze powodowac jakies problemy z motorem ale nie moge tego nigdzie znalezc...
Z gory dzieki za informacje |
|
|
|
 |
Dealer Audi A6 

Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
|
|
 |
damos


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 571 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-02-02, 13:10
|
|
|
Pierwsza rzecz, jaka powinieneś zrobić przy dalszym podnoszeniu mocy to inny intercooler wodny. Obecny jest już na granicy swojej wydolności. Dobrze, że zdajesz sobie z tego sprawę.
Później wydech (katalizatory nie wytrzymają i popłyna, więc albo je wywalisz i wstawisz downpipe'y, albo zamontujesz sportowe katy) a przepustnica i dolot na końcu.
Sam kompletny wydech to okolice 20 000 PLN - więc można się "wyżyć"
Ciekawa sprawa z tym drugim kółkiem. To faktycznie drugie kółko czy inne, mniejsze kółko? Jeśli drugie - gdzie ono jest? |
_________________ Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm |
|
|
|
 |
qujot

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: RZE
|
Wysłany: 2018-02-02, 16:11
|
|
|
to jest o takie koło na wał
i jeśli o nie chodzi to chyba gdzieś czytałem, że na małych obrotach mogą występować drgania lecz gregor zaprzeczył jakoby u niego w S5 występowały
cooler w pierwszej kolejności, potem pewnie katalizatory, dolot i wydech
przepustnica to dość droga zabawa, ponoć od APR prawie 8k a daje 15-25km i 20NM (info od gregora gdyż sam jestem na etapie doinformowywania się co i jak) |
|
|
|
 |
Dealer Audi A6 

Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
|
|
 |
damos


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Cze 2010 Posty: 571 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-02-02, 16:51
|
|
|
qujot napisał/a: | to jest o takie koło na wał | Ah, więc to nie kółko kompresora, tylko kółko napędzające pasek na wale!
Nie wiem, kto na tym zdjęciu bawi się w tuning i funduje chwyt potwornie gorącego powietrza spod maski? Zgaduję, że to nie twoje auto? |
_________________ Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm |
|
|
|
 |
qujot

Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Krzysztof
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 41 Skąd: RZE
|
Wysłany: 2018-02-02, 17:01
|
|
|
damos napisał/a: | qujot napisał/a: | to jest o takie koło na wał | Ah, więc to nie kółko kompresora, tylko kółko napędzające pasek na wale!
Nie wiem, kto na tym zdjęciu bawi się w tuning i funduje chwyt potwornie gorącego powietrza spod maski? Zgaduję, że to nie twoje auto? |
a to akurat z FB gregora :D |
|
|
|
 |
NaviTronic

Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 27 Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 72 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 2018-02-05, 10:38
|
|
|
audiuseer napisał/a: | Co warto? Dolot AWE? | sprzedać i kupic S7/RS7 ? |
|
|
|
 |
Dealer Audi A6 

Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
|
|
 |
audiuseer

Model: A7
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Michael
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 2018-02-13, 16:52
|
|
|
Wydech mam juz zrobiony. Downpipe + podcisnieniowe przepustnice + caly wydech ogolnie zrobiony.
S7 czy tez RS7 nie chce - przez wzglad na silnik. Mam znajomych ktorzy niestety nie maja dobrych wspomnien z jednostkami 4.0 TFSI (mowie tu o salonowych autach i pierwszych wlascicielach) - dlatego zdecydowalem sie na 3.0 TFSI i podniesienie mocy - byl to moj swiadomy wybor.
|
|
|
|
 |
Quash


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 107 Skąd: Gdynia/Tczew
|
Wysłany: 2018-02-14, 00:12
|
|
|
JA o Stage 3 slyszalem słabe opinie, jedyna dobra znam ze strony Gregora ktory ma A5 na stage3+ zrobiona i pisal ze u niego jezdzi to bezproblematycznie. A tak to niby padaja namiętnie kompresory ( które nie sa wstanie odprowadzic nadmiaru ciepala nawet pomimo dodatkowego obiegu chlodzenia i s-tronik tez nie za dobrze juz to znosi, plus inne mniejsze problemy.
[ Dodano: 2018-02-14, 00:15 ]
W Łodzi masz oddzial CS który polecam jeśli chcesz zaczerpnąć dodatkowych informacji. Możesz tez do Gregora napisac. |
_________________ 460KM/550NM Compsport Stage 2 |
|
|
|
 |
audiuseer

Model: A7
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CTUA
Imię: Michael
Dołączył: 14 Wrz 2017 Posty: 15 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 2018-02-15, 00:49
|
|
|
Z tym ze ja mam tiptronic skrzynie - i od niedawna jest mozliwosc idac sladami stronic jej modyfikacji tj przeniesieniem obrotow wyzej -> przy czym ona musi zniesc wieksza ilosc km i nm. W koncu jest ladowana w o wiele mocniejszych wozach
No wlasnie nie widzialem za duzo opinii o stage 3 dlatego sie zastanawiam - po to zalozylem temat zeby wynalezc osoby z tym stage - ale widze ze to byly moje nadzieje tylko :P |
|
|
|
 |
Dealer Audi A6 

Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
|
|
 |
TuneFORCE

Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzesiek
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 273 Skąd: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-04-10, 18:34
|
|
|
Ja uważam, że jeśli ktoś chce jeździć i nie martwić się o to czy się cos wysypie, czy nie to mod powinien się ograniczyć do mniejszego kółka, wydajniejszej chłodnicy powietrza i programu, ewentualnie do tego DP bez katów albo ze sportowymi katami. Ale to moje zdanie. Modzić grubo to sobie można drugie/weekendowe auto. Oczywiście nikt tego nie powie i nie napisze ale tak to jest. Sam mam już drugą S4, zrobiłem tych silników trylion i dłubanie więcej to IMO bezsens. No ale jak ktoś chce i lubi się bawić to why not. |
_________________ Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/...imeline/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl |
|
|
|
 |
|