Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorówl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C7 skrzynia NSL
Autor Wiadomość
kris1973 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-10, 18:42   A6 C7 skrzynia NSL

Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem na etapie zmiany auta. Znalazłem A6 C7 z automatem. Po rozkodowaniu VIN'u wyszło, że skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ? W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic. Sprawdzałem serwisowanie auta i wyszło, że miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km, auto z Holandii. Skrzynia nie szarpie, nie słychać jakiś zrzytów, stuków podczas przełączania z P na D i odwrotnie. Mogę podać VIN. Auto ma teraz ok 149 tyś. km przebiegu, potwierdzone w serwisie Audi.
Pozdrawiam
Krzysztof
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 335
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-10, 19:17   

kris1973 napisał/a:
skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ?
To chyba jest właśnie S-Tronik. Bywa kosztowny w utrzymaniu :(
kris1973 napisał/a:
W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic
Ja tez mam 0G7 i to raczej oznacza "skrzynia automatyczna" :)
kris1973 napisał/a:
miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km

To bardzo dobrze. Przy 80-100 tys. km powinno mieć wymienioną mechatronikę
 
 
kris1973 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-10, 19:23   

Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać ?? Te skrzynie to produkt Audi czy ktoś dla nich to robi ?? Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF 8 stopniowym, olej zmieniało się co 80 tys km i jakieś kłopoty zaczynały się po 300-350 tyś. km a tu 100 tyś auto i trzeba skrzynie robić !?!?
Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg ?? Coś w niej robiłeś ??
Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 335
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-10, 20:58   

kris1973 napisał/a:
Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać

najczęściej jednak coś się dzieje...
kris1973 napisał/a:
Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF
Świetne skrzynie.
kris1973 napisał/a:
Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg Coś w niej robiłeś

Mam obecnie około 150 tys. km
Przy 80 lub 90 tys. km w ASO była wymieniana mechatronika. Olej w skrzyni wymieniany co 60 tys km.
Ja przy 140 tys. musiałem wymieniać w skrzyni sprzęgła, mechatronikę i zawór chłodzenia. Możliwe, ze to on był przyczyną kłopotów - tego już się nie dowiem.
kris1973 napisał/a:
Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Kosztowna przygoda, jeśli coś się popsuje. 6HP i 8HP sa pewniejsze ale i w nich zdarzają się przygody. Przyjemność z jazdy S-tronic daje dużą. Tu nie mogę narzekać. Również zmniejsza spalanie. Nie nadaje się do korków.
kris1973 napisał/a:
Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?

Jeszcze inny wariant: są mokre sprzęgła współosiowe i brak konwertera <lol>
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5732
Skąd: Września
Wysłany: 2017-10-10, 21:02   

0G7 oznacza tyle że jest możliwość ręcznej zmiany biegów
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2017-10-10, 22:38   

Cytat:
To bardzo dobrze. Przy 80-100 tys. km powinno mieć wymienioną mechatronikę


Bez przesady nie siejmy paniki, ja mam 147 tys przebiegu z czego 50tys ze zwiekszona moca i u mnie z s-tronikiem nic sie nie dzieje.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5732
Skąd: Września
Wysłany: 2017-10-10, 22:38   

A NSL to multitronik , najnowsza odsłona typ skrzyni 0AW
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3874
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-10, 23:30   

Quash napisał/a:
Bez przesady nie siejmy paniki, ja mam 147 tys przebiegu z czego 50tys ze zwiekszona moca i u mnie z s-tronikiem nic sie nie dzieje.

Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dzieje :p . U siebie mam 385 tysięcy km w aucie o rok starszym niż Twój i w tiptronicu zmieniałem tylko olej :] .

[ Dodano: 2017-10-11, 00:36 ]
Tak jak pisał bendzji, skrzynia o oznaczeniu NSL to zwykły multitronic, czyli szału nie ma <uoee> . Przy regularnej wymianie oleju i unikania pałowania potrafi trochę pojeździć <okok> .
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 85
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2017-10-11, 01:45   

mat1324 napisał/a:
Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dzieje . U siebie mam 385 tysięcy km w aucie o rok starszym niż Twój i w tiptronicu zmieniałem tylko olej .


Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kris1973 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-10-11, 08:06   

bendzji napisał/a:
A NSL to multitronik , najnowsza odsłona typ skrzyni 0AW

Czyli to nie jest s-tronic, dobrze rozumie ?? To są skrzynie bezstopniowe CVT ??
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 335
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-11, 11:06   

kris1973 napisał/a:
Czyli to nie jest s-tronic, dobrze rozumie
Jesli mat1324 tak twierdzi - to z pewnością tak jest :)
kris1973 napisał/a:
To są skrzynie bezstopniowe CVT
Tak, multitronik to skrzynia CVT.
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5732
Skąd: Września
Wysłany: 2017-10-11, 11:13   

tak dokładnie bezstopniowa CVT - skrzynia 0AW , jest już dużo poprawiona w stosunku do wcześniejszych ( takie info mam od Bart-S )
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3874
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-11, 12:20   

Quash napisał/a:

Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.

Nigdzie nie napisałem, że co 80-100 tysięcy km potrzebny jest remont skrzyni, ale w okolicach 200 tysięcy km już tak <uoee> .

Owszem nowy multitronic jest poprawiony, ale z jakiegoś względu nie jest już stosowany :p .
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5732
Skąd: Września
Wysłany: 2017-10-11, 15:18   

nie no cały czas idzie , nie wiem skąd takie info
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 335
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-11, 16:30   

bendzji napisał/a:
nie no cały czas idzie , nie wiem skąd takie info

Jak ją wybrać?
http://www.audi.pl/pl/web...ine/silnik.html
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: