Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Slizga sie sprzeglo/skrzynia na zimnym? A6 C7
Autor Wiadomość
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-10, 16:34   Slizga sie sprzeglo/skrzynia na zimnym? A6 C7

Witam. Panowie, mam problem z autem lub z sobą - druga opcja równie prawdopodobna. Jestem pedantem jeśli chodzi o jazde, utrzymanie auta itd. ( dlatego jezdze Audi). Od około 4 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C7 313PS z 13roku. Auto zakupilem osobiście w Salonie Audi koło Dortmundu,więc co do przeszłości ,pochodzenia mam absolutną pewność,która nie podlega najmniejszej negocjacji. Auto w momencie zakupu 99tys. km. ,obecnie 112tys. km. Przy 99tys. w salonie Audi w niemczech zmienili mi jeszcze olej w skrzyni biegów o co mocno prosilem, ogolnie nie chceli- twierdzac ze sie tego nie robi,uparłem się i mam,jest ok.

Auto jezdzi jak szalone, nie sprawia żadnych problemow, zmienilem klocki,olej,opony i jezdze. Od około miesiaca jezdze rzadziej czyli raz na dwa dni,raz na trzy dni i auto ma czas zeby sobie postac,dobrze wystygnąć ( ostatnio temperatury u mnie w nocy 2-7stopni) takze tymbardziej . No i jest wątek tematu - odpalam auto rano,ruszam ,biegi zmienia perfekt - ujechalem od domu jakies 200-300m i zakładamy mam 4ty bieg i 40km/h

wciskam gaz iii... auto jedzie,ale obroty jakby lecą do 3500-4000 i wytrwarza się jakby taki nadbieg, auto musi dogonić te obroty

czy wrzucę na sport, czy manualnie zmieniam, czy tez na D , problem zauwazylem tak okolo 2tyg temu( mozliwe ze bylo tak wczesniej,ale nie zwrocilem na to uwagi) ale nie przemyslalem tego az do dnia wczorajszego ,mowie cholera, slizga sie sprzeglo i to ostro,ale przeciez to automat, wiec co,mam zepsute sprzeglo lub skrzynie w solidnej c7 ktora ma najechane 100tys km.???

Jest to taki jakby uslizg,niezaleznie na ktorym biegu jade,obroty jakby wzrastają z dodaniem gazu i auto /predkosciomierz je goni - coś na zasadzie ślizgającego się sprzęgła w manualu. Ogólnie z tą skrzynią nie dzieje się nic więcej,biegi przerzuca idealnie. Z bardzo ważnych rzeczy :

Opisywany objaw występuje tylko na dystansie 1500-2000metrów od startu - tylko po przestanej nocy lub dwoch, jezeli auto już raz dziennie jechało jakąkolwiek odległość to tego objawu nie ma. Jest to tylko na zupełnie zimnym silniku i skrzyni.

moze jest cos nie tak po tej wymianie oleju w aso? jest go za duzo/za malo? lub moze po prostu ma tak byc? ten problem jest nawet dla mnie- pedanta -niezbyt przeszkadzajacy,ale chodzi o fakt,ze kupilem auto z roczna gwarancja audi no i gdyby faktycznie byl problem ze skrzynia to bym ja reklamowal,dzialalbym w tym kierunku,ale czy jest z czym? Prosze Was, najchetniej uzytkownikow C7 lub osoby majace jakies doswiadczenie w tym temacie o podpowiedzi. Pozdro
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-10, 19:32   

Wygląda na zalany zły olej, ale wymieniany był w ASO, więc teoretycznie powinno być w porządku. Masz jakieś dokumenty potwierdzające wymianę, np. fakturę? Przy tańszym oleju występuje taki objaw na zimnym silniku. Może być tak, że jest go za mało. To akurat można sprawdzić samemu odkręcając korek. W razie czego mogę opisać szczegóły.
 
 
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-10, 21:46   

Tak,wymieniany był w ASO i to w takim naprawde wbijajacym w oslupienie, około 300-400 najnowszych Audic na placu w tym najbardziej sportowe wersje,to nie wiedzieliby jak to zrobic w "zwyklym" dla nich 3.0 BITDI?

Fakture mam, koszt 340euro.

Uzyte czesci/materialy to :

5. (01) G 060162A2 ATF FLUID 35.50euro x 7 Stuck = 248.50e
6. (01) 0BL398048 Reperatur Satz - czyli jakby zestaw naprawczy,jakieś podkładki,coś w tym stylu koszt 32euro.

Reszta podpunktow z tej faktury to sama wymiana, spuszczenie oleju, umycie auta,jakis tam bonus i to tyle.


Co do tego żebym sprawdził to sam,to raczej nie mam warunków ani wiedzy.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-10, 22:31   

Jeśli chcesz sobie pooglądać najnowsze R8 czy RS6, to przyjedź do Poznania. W ASO Audi Franowo też można się naoglądać :p . Na parterze są normalne auta, a na piętrze :shock: . Dodatkowo na placu w okół są setki aut nowych i używanych.

Części są użyte dobre. Możliwe, że skasowali Ci adaptację, ponieważ olej wymienia się tylko po naprawie, więc mogli to zrobić. Wtedy skrzynia może mieć dziwne humory, aż nie wróci do tego samego stanu co przed wymianą. Przeważnie zajmuje jej to ok. 1000 km. Ewentualnie mogli zrobić update softu skrzyni, który też kasuje adaptację.
 
 
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-11, 08:31   

Cytat:
Jeśli chcesz sobie pooglądać najnowsze R8 czy RS6, to przyjedź do Poznania. W ASO Audi Franowo też można się naoglądać :p . Na parterze są normalne auta, a na piętrze :shock: . Dodatkowo na placu w okół są setki aut nowych i używanych.


Źle mnie zrozumiałeś. Jeżdże bardzo dużo po Niemczech i nieraz spotykam Autohausy Audi/VW które są dosłownie " w trawie" a obok jest świniarnia czy jakiś cpn, używanych samochodów mają 10,a nowego żadnego,wygląda to troche jak w czasach PRL dlatego napisałem o tym,że ten robił wrażenie,wzbudzał mocno moje zaufanie, nie chodziło mi o to żeby spacerować po takim serwisie i robić sobie zdjęcia z RS7 itp. niewazne, wracając do tematu - co Twoim zdaniem powinienem zrobić? Olać temat i tak jeździć, poobserwować jeszcze przy ujemnych temperaturach? Czy w ogóle mogę tak jeździć? Jedna osoba podpowiedziała mi,że może to być normalne i ze jest to specjalny system który pozwala szybciej osiągnąć skrzyni odpowiednią temperature ,ale szczerze w to watpie...

Wczesniej jezdzilem C6 11r CDYA przez kilka lat i mnostwo km i nie miałem takiego uślizgu...
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 705
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-11-11, 08:41   

Spróbuj sprawdzic stan oleju jak pisał mat1324
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-11, 11:53   

Albo przejechać z tysiąc kilometrów, aby skrzynia na nowo się nauczyła. Z każdym kolejnym kilometrem powinno być coraz lepiej :] .
 
 
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-11, 13:09   

Ale wymiana oleju była w pakiecie zakupowym czyli przy 99500km , a teraz mam 112.000km wiec gdyby mialo sie samo nauczyc to chyba juz by bylo po sprawie?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-11, 13:51   

W porządku nie połączyłem faktów :) . W takim razie musiałbyś sprawdzić poziom oleju. Według numerów co podałeś, to wymieniono tylko olej oraz korki (sprawdziłem po numerach). Nie wiadomo czy ruszali filtr. Możliwe, że nowy olej zaczął wymywać zanieczyszczenia, a stary filtr już ich nie łapie i puszcza w obieg, co powoduje dziwne zachowania skrzyni. Są to tylko przypuszczenia, ale bardzo możliwe.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-11, 14:20   

Fakt, o filtrze na fakturze nie ma zadnej adnotacji. Myslisz,ze moze to być aż tak poważny problem? Co będę potrzebował do sprawdzenia stanu oleju,jest gdzieś na forum jakiś sczegółowy opis? Postaram się dogadać ze znajomym,który ma więcej możliwości i wiedzy w tych tematach.

Jak poza sprawdzeniem stanu oleju moge zweryfikować ten problem,jeździć autem,nie jeździć?

[ Dodano: 2017-11-11, 14:21 ]
A propo,czy ktoś z użytkowników C7 mógłby sprawdzić czy taki objaw u niego nie występuje?

[ Dodano: 2017-11-11, 14:24 ]
Dzisiaj rano również sprawdzałem te zachowanie i jak każdego dnia, zupełnie ustąpi po ok. 1600-1800metrów , do tego momentu pracuje jakby multitronik,cos w tym stylu, przyspiesza,zmienia biegi,ale auto musi doganiać obroty
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-11, 14:46   

Ogólnie automat przy chłodniejszym dniu trochę inaczej się zachowuje i występuje delikatne przeciąganie biegów. U mnie jak tak samo. Tylko dzieje się to, gdy temperatura jest w okolicy 0*C. Pozwala to na szybsze rozgrzanie się oleju w skrzyni.

Do sprawdzenia poziomu potrzebny jest tylko komputer, aby odczytać temperaturę oleju w skrzyni oraz klucz do odkręcenia korka wlewowego, który jest z boku skrzyni. Silnik podczas sprawdzania ma być uruchomiony. Gdy temperatura skrzyni wzrośnie do 35*C należy odkręcić korek. Wraz ze wzrostem temperatury z wlewu powinien delikatnie wyciekać olej (rozszerzalność płynu). Najpóźniej przy temperaturze 45*C korek należy zakręcić z powrotem. Gdy jest go za dużo oczywiście nadmiar zleci i będzie wszystko w porządku. Natomiast gdy po odkręceniu i w czasie wzrostu temperatury nic nie leci, to trzeba zgasić auto i dolać olej. Potem należy poczekać aż skrzynia ostudzi się (ok. 30*C) i znów wykonuje się opisaną procedurę. Mam nadzieję, że jest to w miarę zrozumiałe :] .
  
 
 
MateuszS6 


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Automat
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Żary
Wysłany: 2017-11-11, 16:06   

Jest zrozumiałe, tymbardziej że osoba do której się udam pewnie zna doskonale ten proceder. Po sprawdzeniu stanu oleju dam znać,a jeżeli komuś przyjdzie coś na myśl,to proszę pisać i informować. Obecne temperatury w nocy są 2-3 stopnie, a w dzień pomimo tego ze jest 6 to odczuwalna z wiatrem minusowa lub rowna zeru,ale zobaczymy.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-11, 16:53   

W nowszych autach grupy VAG w ten sposób sprawdza się poziom oleju w automacie.
 
 
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 126
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-11-11, 19:41   

Za niski stan oleju? A jak sie rozgrzeje to jest ok
_________________
SPRZEDAM A6C7 https://www.a6klub.pl/aud...c04e39cbcf8377f
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3595
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-11, 20:38   

Gdybyś sprawdzał na zgaszonym silniku, to z wlewu zleci Ci sporo oleju, bo jest go dużo. Przy odpalonym panuje odpowiedni stan oleju. Pamiętaj, że olej krąży w układzie i 'znika' w kanalikach, Gdy sprawdzisz olej w silniku, gdy ten chodzi, to będzie na minimum :) .
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: