Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
maglownicy
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Rura wydechowa uderza podczas cofania
Autor Wiadomość
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-15, 07:59   Rura wydechowa uderza podczas cofania

Witam. Niedawno pojawił się nowy problem mianowicie podczas cofania złącze elastyczne uderza o podłogę, wyglada to tak jakby cały silnik ze skrzynią szedł mocno do góry i przy mocniejszym dodaniu gazu słychac uderzenia, jedno złącze elastyczne już pękło z jednej strony. Proszę o jakieś wskazówki co może być przyczyną.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-15, 08:53   

W jakim stanie jest przednia poduszka przy chłodnicy?
 
 
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-15, 21:41   

A jak najlepiej sprawdzić jej stan? Jeszcze prosiłbym jakieś foto żeby ją zlokalizować :]
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-16, 00:31   

Łapa jest przykręcona do silnika, a 'miseczka' do przedniego pasa przy chłodnicy. Na końcu łapy jest gumowy odbój, który musi przylegać górną częścią do ścianki 'miseczki'. Dzięki temu silnik nie wychyla się do góry podczas przyspieszania.

Coś takiego :) . Tu akurat jest uszkodzona.
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 412
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-16, 15:44   

przy takim ludzie pewnie gołym okiem widać co jest nie hallo - tak mi się wydaje.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-16, 21:07   

przy ruszaniu do przodu jest wszystko ok tylko na wstecznym jest problem. Dziękuje za podpowiedz jutro sprawdzę co z tą poduszką
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 412
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-17, 16:30   

Askari, trzeba wejść do kanału a druga osoba w aucie nie próbuje do tył gwałtownie ruszać a ty musisz od spodu obserwować. Trzeba to oczywiście umiejętnie robić by sobie biedy nie narobić.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-20, 17:22   

Wlazłem pod auto i widzę wgniecenia w miejscu elastycznego złącza :| na spodzie auta, natomiast poduszka (żółta) przy chłodnicy jest na pierwszy rzut oka wyrobiona. Wyciągałem ostatnio alternator i rozrusznik i niestety przeoczyłem poduszkę wiec teraz znowu zabawa z pasem przednim.

[ Dodano: 2018-05-25, 15:26 ]
wyjałem ta poduszkę i czy ona ma mieć taki luz w uchwycie?

[ Dodano: 2018-05-25, 15:26 ]
??

poduszka.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 154,5 KB

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-25, 15:29   

Poduszka ma się stykać górną częścią z uchwytem, czyli uchwyt ma leżej na poduszce :) . Zapobiega to unoszeniu się silnika podczas przyspieszenia.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-25, 17:32   

Tyle ze ja mam problem przy cofaniu bo silnik idzie w dół, a złacze elastyczne uderza o podłogę. Mechanik stwierdził ze poduszka ma się nie stykac z uchwytem więc nie wiem sam....
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7123
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-25, 17:57   

Fragment z instrukcji serwisowej do Twojego silnika:
Cytat:
Ogranicznik wspornika momentu obrotowego musi przylegać pod własnym ciężarem do gumowego odbojnika wspornika momentu obrotowego.

Wspornik momentu obrotowego to łapa przykręcona do silnika, a ogranicznik to ten Twój uchwyt :) .

[ Dodano: 2018-05-25, 18:02 ]
A jak wyglądają poduszki silnika i skrzyni? Możesz odczytać numery z tego poduszki?
 
 
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-25, 18:31   

tylko to

[ Dodano: 2018-05-26, 07:30 ]
Jak najprosciej sprawdzic stan poduszek silnika? Ruszanie silnikiem nie pokazuje zadnych luzów.

poduszka2.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 77,45 KB

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 44 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1473
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-05-26, 09:34   

Musisz wymusić ruch silnika najlepiej to jakbyś próbował ruszyć wtedy silnik jeśli będzie zerwana jakaś będzie się ruszał najlepiej to w dwie osoby żeby jedną ruszała druga obserwowała
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 412
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-05-26, 09:40   

A do tego trzeba użyć trochu siły, nie zapominaj o tym że silnik trochę waży i lekkim głaskanie jak to się mówi nic nie zobaczysz.
Najlepszym chyba mi znanym sposobem jest jak mówi kolega wyżej.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
Askari 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Imię: Arek
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: Dukla
Wysłany: 2018-05-27, 12:28   

Wiec po wymianie przedniej poduszki brak efektu (jedyny plus ze umyłem silnik po sciągnięciu pasa :] ), zatem pozostaje wymiana poduszek silnika lub skrzyni. Zacznę od poduszki silnika po stronie uderzajacego złącza. Dziękuje za podpowiedzi będę meldował czy pomogło

[ Dodano: 2018-08-10, 21:28 ]
Trochę długo to trwało... ale po wymianie wszystkich poduszek skrzyni i silnika nic sie nie poprawiło. Leżąc pod autem zauważyłem ze sprężyna która trzyma łacznik elastyczny jest trochę mniej ściśnięta od drugiej więc postanowiłem ją docisnąć. Jak się okazało sruba się obracała ale nie mozna było jej dociągnąć. Po wyjęciu jej okazało sie ze zerwany był gwint. Wymieniłem, dokreciłem i problem znikł.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: