Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN
Autor Wiadomość
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-02, 15:10   RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN

Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR

Zamontowałem RNS-E i pojawił się standardowy problem czyli brak podświetlania przycisków, nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka, nie działa FIS. Po za tymi trzema problemami samo urządzenie chodzi i gra ładnie. Radio było podłączone z adapterem jak na obrazku.

Z tego co się dowiedziałem od człowieka który mi montował radio w moim samochodzie nie ma szyny CAN. Byłem także na adaptacji licznika i VCDS w ogóle nie widzi tego radia.

Nie jestem elektrykiem i niektóre rzeczy ciężko mi wytłumaczyć ale myślę że damy radę wspólnymi siłami :)

Generalnie najbardziej zależy mi na tym aby podświetlanie działało i wyłączanie. Fis do szczęścia mi nie jest potrzebny (ale jak będzie to fajnie).

Nie wiem czy dobrze myślę ale wychodzi na to że trzeba coś w kablach zmieniać/dorabiać. Gdzieś w końcu musi być sygnał który daje info do urządzenia że ma świecić i się włączać... No właśnie i gdzie tego szukać lub skad pociągnąć dodatkowy kabel i gdzie go wpiąć. To co napisałem może być jakaś bzdura, ale tak jak wpsomniałem wcześniej nie znam się ale chcę ogarnać temat z kolegą elektrykiem jednak potrzebujemy punktu zaczepienia ewentualnie jakiegoś schematu.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Zestaw adapter Quadlock Antenówka DIV..jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 41,72 KB

_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 40 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1379
Skąd: Jelenia Góra

Wysłany: 2017-12-02, 17:16   

Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
yarowsc 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDYC
Imię: Jarek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 307
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-12-02, 19:33   

do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 09:28   

Cytat:
Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR


sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-03, 17:50   

repek92 napisał/a:
Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?


Wcześniej było sympohony I

yarowsc napisał/a:
do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz


Możesz podrzucić link ?

bendzji napisał/a:
sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne


Sam nie wiem jak to sprawdzić... tak mi powiedział. Już wcześniej widziałem gdzies info o tym sposobie. Istnieje jakiś schemat do tego??
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 18:19   

schemat niepotrzebny - pin 5 szarej wtyki to cANH , pin 6 CANL , lączysz je z odpowiednimi pinami w RNSE które są opisane na naklejce

potem adaptacja 62 kanału na 5 i jazda :P
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-03, 20:33   

OK w takim razie będziemy działać jak coś
:)

Te odpowiednie piny w RNSE będą też opisane jako canH i canL ?
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 22:17   

dokładnie tak <okok> szukajcie we wtyczce D tam gdzie zasilanie od strony RNSE albo w czerwonym gnieździe od strony fabrycznej wiązki ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-04, 19:55   

@bedzji wielkie podziękowania dla Ciebie!! Ten sposób zadziałał prawie na 100%.

Podświetlanie i zapłon działa, jest problem z fisem bo ruszył na chwile i padł. Pokazał się napis MP3 na fisie i tytł piosenki i zgasło. Sprawdzałem kable, wtyczkę, kilka razy adptowałem licznik i już nie ruszył. Odpuściłem temat bo za zimno na takie zabawy, ale na wiosne sobie obadam to na spokojnie...

Nie taki diabeł straszny jak go malują i 300zł w kieszeni :)
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-04, 22:00   

to już może być kwestia licznika , RNSE jaki ma numer? na pewno jest z C5? tu na Forum ktoś walczyl z podobnym problemem i chyba przyczyną była płyta gówna rnse z A3 8P
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-05, 09:21   

Musiałby targać i sprawdzić. Na pewno jest z C5. Na radiu była naklejka że 2004r.

Przez chwile działało, ale co się stało to nie wiem. Powróce do tematu na wiosnę bo garażu jeszcze nie mam i na dworze w zimę takie rzeczy robić to męczarnia. Po za tym jestem mocno ograniczony czasowo na chwilę obecną.

Najważniejsze że świeci :)
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-05, 09:22   

Podepniesz vaga i też numer sie dowiesz
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-05, 17:42   

wracając do kwestii licznika to znaczy że może być za stary ?

[ Dodano: 2018-03-29, 15:46 ]
No witam ponownie. Przyszła wiosna i chęci do poprawek.

Radio działa, zapłon też, podświetlenie również. Dalej występuje problem z Fisem.

Mianowicie zauważyłem że gdy radio jest wyłączone podczas jazdy (bo je wyłączyliśmy np. dzień wcześniej stawiając samochód na parkingu) i je włączymy to FIS zaskakuje i w zależności od tego na jakiej funkcji zostało ostatnio wyłączone pokazuje albo RDS albo MP3 itd. Gdy jedna już radio w 100% załapie czyli włączy się na wyświetlaczu menu itd to FIS od radia gaśnie.

Chciałbym to poprawić i szukam podpowiedzi. Jedynie co mi przychodzi do głowy to fakt że może dałem za gruby kabelek z licznika do RNSE?? (ale to tylko moje myślenie co ewentualnie mogłem zrobić wcześniej źle).
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5968
Skąd: Września
Wysłany: 2018-03-29, 19:02   

musiałbyś kiedyś podmienić licznik na poliftowy chociażby na chwilę żeby go wykluczyć

druga sprawa może soft w RNSE w jakiś sposób ma wpływ
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-29, 20:37   

druga sprawa jest taka że VCDS nie łączy się z radiem, pewnie ma to związek z tym że nie mam CANa
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: