Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN
Autor Wiadomość
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-02, 15:10   RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN

Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR

Zamontowałem RNS-E i pojawił się standardowy problem czyli brak podświetlania przycisków, nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka, nie działa FIS. Po za tymi trzema problemami samo urządzenie chodzi i gra ładnie. Radio było podłączone z adapterem jak na obrazku.

Z tego co się dowiedziałem od człowieka który mi montował radio w moim samochodzie nie ma szyny CAN. Byłem także na adaptacji licznika i VCDS w ogóle nie widzi tego radia.

Nie jestem elektrykiem i niektóre rzeczy ciężko mi wytłumaczyć ale myślę że damy radę wspólnymi siłami :)

Generalnie najbardziej zależy mi na tym aby podświetlanie działało i wyłączanie. Fis do szczęścia mi nie jest potrzebny (ale jak będzie to fajnie).

Nie wiem czy dobrze myślę ale wychodzi na to że trzeba coś w kablach zmieniać/dorabiać. Gdzieś w końcu musi być sygnał który daje info do urządzenia że ma świecić i się włączać... No właśnie i gdzie tego szukać lub skad pociągnąć dodatkowy kabel i gdzie go wpiąć. To co napisałem może być jakaś bzdura, ale tak jak wpsomniałem wcześniej nie znam się ale chcę ogarnać temat z kolegą elektrykiem jednak potrzebujemy punktu zaczepienia ewentualnie jakiegoś schematu.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Zestaw adapter Quadlock Antenówka DIV..jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 41,72 KB

_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 758
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-12-02, 17:16   

Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
yarowsc 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDYC
Imię: Jarek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-12-02, 19:33   

do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5718
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 09:28   

Cytat:
Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR


sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-03, 17:50   

repek92 napisał/a:
Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?


Wcześniej było sympohony I

yarowsc napisał/a:
do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz


Możesz podrzucić link ?

bendzji napisał/a:
sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne


Sam nie wiem jak to sprawdzić... tak mi powiedział. Już wcześniej widziałem gdzies info o tym sposobie. Istnieje jakiś schemat do tego??
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5718
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 18:19   

schemat niepotrzebny - pin 5 szarej wtyki to cANH , pin 6 CANL , lączysz je z odpowiednimi pinami w RNSE które są opisane na naklejce

potem adaptacja 62 kanału na 5 i jazda :P
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-03, 20:33   

OK w takim razie będziemy działać jak coś
:)

Te odpowiednie piny w RNSE będą też opisane jako canH i canL ?
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
  
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5718
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-03, 22:17   

dokładnie tak <okok> szukajcie we wtyczce D tam gdzie zasilanie od strony RNSE albo w czerwonym gnieździe od strony fabrycznej wiązki ;)
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-04, 19:55   

@bedzji wielkie podziękowania dla Ciebie!! Ten sposób zadziałał prawie na 100%.

Podświetlanie i zapłon działa, jest problem z fisem bo ruszył na chwile i padł. Pokazał się napis MP3 na fisie i tytł piosenki i zgasło. Sprawdzałem kable, wtyczkę, kilka razy adptowałem licznik i już nie ruszył. Odpuściłem temat bo za zimno na takie zabawy, ale na wiosne sobie obadam to na spokojnie...

Nie taki diabeł straszny jak go malują i 300zł w kieszeni :)
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5718
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-04, 22:00   

to już może być kwestia licznika , RNSE jaki ma numer? na pewno jest z C5? tu na Forum ktoś walczyl z podobnym problemem i chyba przyczyną była płyta gówna rnse z A3 8P
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-05, 09:21   

Musiałby targać i sprawdzić. Na pewno jest z C5. Na radiu była naklejka że 2004r.

Przez chwile działało, ale co się stało to nie wiem. Powróce do tematu na wiosnę bo garażu jeszcze nie mam i na dworze w zimę takie rzeczy robić to męczarnia. Po za tym jestem mocno ograniczony czasowo na chwilę obecną.

Najważniejsze że świeci :)
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 326 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5718
Skąd: Września
Wysłany: 2017-12-05, 09:22   

Podepniesz vaga i też numer sie dowiesz
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djmatti91 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Mateusz
Dołączył: 24 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-05, 17:42   

wracając do kwestii licznika to znaczy że może być za stary ?
_________________
www.facebook.com/djmattipl
www.hearthis.at/djmattipl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: