Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie się silnika
Autor Wiadomość
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-31, 16:22   Przegrzewanie się silnika

Witam.
Mam problem z przegrzewaniem się silnika.
Na pasie przednim są dwa wentylatory. Który jest od czego?
Gdy jest >90 na zegarach wentylator po stronie kierownicy kręci się ze stałą prędkością (niezależnie czy włączona klima, czy nie). Wentylator pasażera włącza się tylko gdy jest włączona klima i po jej wyłączeniu wentylator pracuje przez kilkadziesiąt sekund (gdy silnik się przegrzewa).
Co mogło się popsuć?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 768
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-05-31, 18:24   

Z tego co rozumiem wszystko jest ok. Jeden wentyaltor zalacza sie bodajze przy 90, drugi dopiero przy około 105. Przy klimie jeden chodzi stale.
Przy czym zegary są tak zrobione że od około 85-105 (może nawet 80-110) nie zobaczysz innej pozycji wskazówki niż pionowa, żeby nie straszyć użytkownika.
No chyba że w V6 jest inaczej, ale wątpię.
Jeśli silnik się przegrzewa to nie kombinuj jak ja że wentylator się nie włącza. Zrzuciłem wine na czujnik (ten w chłodnicy) i wymieniłem nie potrzebnie. Najczęściej to termostat. Macaj rurki, znajdziesz duzo opisów na ten temat.
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-05-31, 22:17   

Nie jest ok. Wentylator wisko kręci się ze stałą prędkością (nie wiem czy ma "biegi") niezależnie od temperatury. Nie zwiększa (przynajmniej nie zauważyłem zwiększenia) obrotów po dodaniu gazu.
Gdy mam na zegarach >100 stopni (we wtorek na zegarach pokazało 107 stopni) wentylator od klimy się nie załączył na II biegu (dopiero jak włączyłem klimę to wył jak powalony). Dałem nawiew ciepłym powietrzem i zbiłem temperaturę. To samo dzisiaj. Silnik się przegrzewa, gdy klima jest wyłączona. Tylko ją włączę to od razu włącza drugi bieg (gdy mam za wysoką temperaturę). Termostat jest ok, bo problem pojawia się jak przejadę 12 km w mieście.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 536
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-06-01, 10:47   

chociaż temat był poruszany ok 30 razy i ok tyle samo razy rozwiązany napisze ci tak
podstawowa sprawa czy problem narastał , narastał i teraz się gotuje czy stało się tak "z dnia na dzień"
jeśli narastał to zawalona chłodnica lub jakaś nieszczelność w układzie ew wisko na wentylatorze ,
jeśli z dnia na dzień to czujnik temperatury cieczy a jeśli to nie pomoże to opornica nawiewu. Na końcu UPG
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-06-02, 19:56   

Rok temu wszystko działało.
Chodzi o to, że jak mam wyłączoną klimatyzację to nie włącza się wentylator (ani na 1, ani na 2 biegu).
Gdy włączę klimę wszystko działa ok - jak jest odpowiednia temp to pracuje na 1 biegu, jak przegrzewa się to włącza 2 bieg.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 536
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-06-02, 21:28   

ja bym na początek wymienił czujnik temperatury cieczy .
Nie jest to ani drogie ani skomplikowane
Tam są jakgdyby dwa czujniki w jednej obudowie więc temperaturę na zegarach może pokazywać prawidłowo a sterowanie wentylatorów może być trafione
jeśli wymiana nie pomoże to szukałbym w okolicy opornicy wentylatorów zgniłych/przełamanych przewodów
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-02, 22:48   

Przydało by się ocenić jak sprzęgło wentylatora pracuje. Jak jest bardzo rozgrzany i dodasz gazu to słyszysz że wentylator mocno dmucha czy tak nie bardzo ? Gdy włączysz klimę od razu wchodzi na II bieg bo czujnik widzi wysokie ciśnienie i próbuje zbić temperaturę. Gdy będziesz miał zamiar zmienić termostat to tylko orginał ze względu na nie wygodną wymianę.
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-06-03, 19:24   

A więc tak - termostat jest ok. Długo trzeba czekać, aby temperatura przekroczyła te 90*C.
Wisko trzeba wymienić - to też zdiagnozowałem.
Elektryk powiedział, że pewnie czujnik temperatury do wymiany - podaje złą temperaturę i sterownik nie załącza wentylatora.
Właśnie wróciłem z pomiarów czujnika G2/G62. Jeżeli chodzi o temp na zegarach to vcds wskazywał 95*C, ale na ECU to już 103*C. Jest tam jakiś przekaźnik bądź dodatkowy bezpiecznik? Zrozumiałbym jakby temperatura była zaniżana (i temu wentylator nie startuje), ale jak jest wyższa, niż na zegarach to powinien wcześniej włączać. Na postoju była zbliżona temperatura (różnica 3 stopni).
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 536
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-06-03, 20:20   

czyli najpierw wisko , w międzyczasie poczytaj sobie o różnicach w pokazywanych temperaturach przez czujnik i temperaturach załączania wentylatora
i dalej będziemy radzić
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Nikostratus 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-03, 20:43   

Visco najlepiej kupić firmy Behr bo robił to na 1szy montaż.
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-06-04, 22:17   

A więc tak - visko do wymiany (nie mogę znaleźć w okolicy Behr). Przez internet nie chcę zamawiać, bo nie sprawdzę, czy dobrze był przechowywany.
Czujnik G2/G62 do wymiany - za duża różnica w temp.
Winowajcą za mój problem jest pewnie czujnik 8D0 959 481B. Zamówiłem i wymienię (bądź przewody do niego).
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 344
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2019-06-05, 13:07   

Może być tez sachs (takie mam u siebie bo z behr ponoć była jakaś lipna partia jak kupowałem) robili na pierwszy montaż do bmw z tego co kojarze. Co do przechowywania to nie ma większego znaczenia, ważne żeby przed montażem stało pionowo przez co najmniej godzinę. Sachs w pudełku daje instrukcje jak z tym postępowac.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-06-13, 19:33   

Visko wymienione na sachs. Przy dodaniu lekko gazu słychać wentylator jak odrzutowiec (przy rozgrzanym silniku). Dobry towar. Zobaczymy na ile lat starczy.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 536
Skąd: poznań
Wysłany: 2019-06-13, 20:52   

to część naprawy masz za sobą
teraz jeszcze warto zająć się tym wentylatorem elektrycznym
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 415
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-06-13, 22:26   

Elektryczny też ogarnięty - czujnik był ok - przewód elektryczny był uszkodzony od czujnika 8D0959481B
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: