Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
Autor Wiadomość
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 870
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-07, 00:08   

TFSI napisał/a:
Chcecie się bawić w idealne ustawienia poszukajcie jak się wam wydaje idealnej podłogi i sprawdźcie ją sobie laserem
Dużo większe różnice da inne ciśnienie opon, inne zużycie bieżnika, inny rodzaj opony z przodu lub z tyłu czy inna ilość paliwa w baku albo graty w bagażniku. IMO zabawa z laserem i pomiar +/- 1mm nie ma sensu. Podłogi w warsztatach czy centrach handlowych są wystarczająco równe.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 104
Skąd: ZGY
Wysłany: 2019-02-02, 23:24   

mat1324 napisał/a:
Przy robieniu gleby najpierw trzeba wyrównać auto do wartości fabrycznych, a dopiero potem zawyża się odpowiednio wszystkie odczyty. Nie można tego robić od razu, ponieważ cały dzień nie starczy na ciągłe poprawki.


Mat1324 mógłbyś to rozwinąć? Nie bardzo rozumiem co znaczy wyrównać do wartosci fabrycznych.
Ewentualnie jakie sa te wartości fabryczne?

Odnośnie jak to robi ASO to skąd masz taką wiedze...z literatury serwisowej?
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 504 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9165
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-03, 13:31   

W sterowniku od pneumatyki zapisane są fabryczne wartości odległości nadkole<->środek koła i tego nie można zmienić (pomijam grzebanie w sofcie). Jak wpisujesz rzeczywisty pomiar danego koła, to sterownik oblicza różnicę między zmierzoną a fabryczną wartością i jeśli różnica jest:
- większa od zera, to obniża o tyle zawieszenie danego koła,
- mniejsza od zera , to podnosi o tyle zawieszenie danego koła,
- równa zeru, to nie robi nic :) .

Trzeba tak długo wyrównywać zawieszenie aż wartości zmierzone będą równe tym zapisanym fabrycznie w sterowniku. W ASO kończą adaptację, gdy różnica jest już na poziomie kilku milimetrów ;p .
Gdy auto stoi równo oraz tak jak fabryka przykazała, to w każdym polu dodajesz wartość o jaką chcesz obniżyć auto. Dzięki temu sterownik 'myśli', że auto stoi za wysoko, więc obniża o tyle zawieszenie.

Wiem jak to robią w ASO, ponieważ kolega, który pracował kiedyś na serwisie mi opowiadał, bo się go pytałem <lol> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: