Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
Autor Wiadomość
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1141
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-07, 00:08   

TFSI napisał/a:
Chcecie się bawić w idealne ustawienia poszukajcie jak się wam wydaje idealnej podłogi i sprawdźcie ją sobie laserem
Dużo większe różnice da inne ciśnienie opon, inne zużycie bieżnika, inny rodzaj opony z przodu lub z tyłu czy inna ilość paliwa w baku albo graty w bagażniku. IMO zabawa z laserem i pomiar +/- 1mm nie ma sensu. Podłogi w warsztatach czy centrach handlowych są wystarczająco równe.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Twórca 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 105
Skąd: ZGY
Wysłany: 2019-02-02, 23:24   

mat1324 napisał/a:
Przy robieniu gleby najpierw trzeba wyrównać auto do wartości fabrycznych, a dopiero potem zawyża się odpowiednio wszystkie odczyty. Nie można tego robić od razu, ponieważ cały dzień nie starczy na ciągłe poprawki.


Mat1324 mógłbyś to rozwinąć? Nie bardzo rozumiem co znaczy wyrównać do wartosci fabrycznych.
Ewentualnie jakie sa te wartości fabryczne?

Odnośnie jak to robi ASO to skąd masz taką wiedze...z literatury serwisowej?
_________________
Zapraszam nad morze www.domki-pustkowo.pl
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 592 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10760
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-03, 13:31   

W sterowniku od pneumatyki zapisane są fabryczne wartości odległości nadkole<->środek koła i tego nie można zmienić (pomijam grzebanie w sofcie). Jak wpisujesz rzeczywisty pomiar danego koła, to sterownik oblicza różnicę między zmierzoną a fabryczną wartością i jeśli różnica jest:
- większa od zera, to obniża o tyle zawieszenie danego koła,
- mniejsza od zera , to podnosi o tyle zawieszenie danego koła,
- równa zeru, to nie robi nic :) .

Trzeba tak długo wyrównywać zawieszenie aż wartości zmierzone będą równe tym zapisanym fabrycznie w sterowniku. W ASO kończą adaptację, gdy różnica jest już na poziomie kilku milimetrów ;p .
Gdy auto stoi równo oraz tak jak fabryka przykazała, to w każdym polu dodajesz wartość o jaką chcesz obniżyć auto. Dzięki temu sterownik 'myśli', że auto stoi za wysoko, więc obniża o tyle zawieszenie.

Wiem jak to robią w ASO, ponieważ kolega, który pracował kiedyś na serwisie mi opowiadał, bo się go pytałem <lol> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 773
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-08-01, 20:07   

Panowie a czy obnizanie nie spowoduje pogorszenia prowadzenia i szybszego zuzycia amortyzatorow czy miechow?pytam bo przy zwyklym zawiasie zakladanie krotszych sprezyn bez zmiany amortyzatorow zmienia skok amortyzatora tak jak by wciaz pod obciazeniem byl a jak jest w pneumatyce?pewnie ten typ amortyzatora przystosowany jest do roznych wysokosci ale czy jest jakas "zdrowa" tolerancja nie zaburzajaca pracy zawieszenia?
 
 
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 214
Skąd: Nl
Wysłany: 2019-09-02, 20:13   

Witam ponownie
Dziś zauważyłam że lewe przednie siedzi troszeczkę niżej niż reszta. Pomierzyłem i okazało się że siedzi niżej 10 mm.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak zrobić adaptację tylko lewego przedniego koła.
I najlepiej jakby to były polskie komendy lub dopisane te ID bo kolega posiada Ori vcds. Dzisiaj już tam zaglądałem ale bałem się dalej grzebać gdyż nie chciałem namieszać
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 592 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10760
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-02, 20:21   

Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło <okok> . Trzeba tylko uważać, aby nie wykasować nastaw fabrycznych z softu, ponieważ wtedy będzie czekać Cię wizyta w ASO.

[ Dodano: 2019-09-02, 21:26 ]
Niech w sterowniku [34] wpisze jako kod serwisowy 20103, a potem wybierze nastawy podstawowe. Zrób screena/zdjęcie opcjom z rozwijanej listy, to napiszę po kolei co wybrać. Na pamięć nie znam, bo robię to z automatu :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 214
Skąd: Nl
Wysłany: 2019-09-03, 05:15   

Ok. Dzisiaj popołudniu zrobię zdjęcia.
Poprzedni właściciel obniżył go na 423 z przodu i 420 z tylu.
Po adaptacji tak zostanie?

[ Dodano: 2019-09-03, 14:34 ]
Ja mam takie opcje i nie wiem jak pokolei je dokładnie używać
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 592 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10760
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-03, 22:34   

Tutaj masz instrukcję...

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?12737-UDS-Re-adapt-Adaptive-Suspension-to-default-position

...i w punkcie:
2) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
4) wybierasz: IDE03761 - Kasowanie kalibracji regulacji wysokości zawieszenia
6) wybierasz: IDE03802 - Ustawianie poziomu referencji
10) wybierasz: IDE0372 - Kalibracja regulacji wysokości zawieszenia
12) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia

Pod żadnym pozorem nie ruszaj pierwszej opcji, bo będzie problem :p . Podczas kalibracji wyskoczą błędy na desce, ale to normalne. Jeśli masz takie wartości, to auto stoi za wysoko. W podlinkowanym poście masz podane wartości dla danego typu zawieszenia. Pokazane jest też zdjęcie jak się mierzy. W aucie ustawiony jest poziom auto lub comfort. Włączony jest tylko zapłon i w aucie nikogo nie ma. Dodatkowo wszystkie drzwi zamknięte, a kompa najlepiej wrzucić na dach lub oprzeć na krawędzi boczka drzwi, bo i tak okno musi być otwarte :) . Chyba, że ktoś łączy się bezprzewodowo <lol> . Od razu mówię, że od razu nie uda Ci się wyrównać auta oraz wystarczy dokładność do 1 mm podczas pomiaru i wpisywania w punkcie 8).

[ Dodano: 2019-09-03, 23:35 ]
Po wpisaniu rzeczywistych pomiarów zawieszenie będzie dążyło do osiągnięcia fabrycznych wysokości. Od Ciebie zależy jak bardzo dokładnie chcesz je uzyskać.
 
 
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 214
Skąd: Nl
Wysłany: 2019-09-04, 05:39   

420 i 420 pokazuje mi w adaptacjach
Przy mierzeniu wychodzi 380
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 592 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10760
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-04, 12:41   

Liczy się ile jest w rzeczywistości :) .
 
 
Enzo74 


Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Adam
Dołączył: 27 Lis 2017
Posty: 19
Skąd: Tulce
Wysłany: 2019-09-05, 21:19   

mat1324 napisał/a:
Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło <okok> .

Potwierdzam, stoi równo <brawo>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 592 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10760
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-05, 21:24   

Również potwierdzam :) . Wszędzie zostało ustawione na rzeczywiste 390 mm, więc w przypadku allroada przód jest niżej aż o 3 mm w stosunku do tego co przewiduje fabryka, ale dzięki temu auto fajnie wyglądało. Mimo że kolega początkowo chciał mieć na siłę te 393 mm, ale potem stwierdził, że jednak jest <okok> .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: