Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcem ręcznym po wymianie tarcze + klocki tył.
Autor Wiadomość
Radeknavi 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Radek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa / Działdowo
Wysłany: 2019-07-08, 11:58   Problem z hamulcem ręcznym po wymianie tarcze + klocki tył.

Hej!
Tarcze + klocki z tyłu zmienione. Wszystko wyczyszczone / nasmarowane zgodnie ze sztuką. W lewym zacisku zmiana gumki na tłoczku, odpowietrzone.
Hamulce działają prawidłowo.
Ale mam problem z linką od ręcznego...
W pierwszej kolejności wymieniałem prawą stronę - linka założona , jest ok.
Po skończeniu lewej strony, chciałem założyć linkę ręcznego na ucho lewego zacisku i okazuje się,że jest za krótka?! nie ma szans jej założyć... Na chwile obecną brak hamulca ręcznego w lewym kole...

Poczytałem trochę i dostałem się do regulacji linek pod podwoziem pod osłoną termiczną. Linki są na maxa wyciągnięte... Nie mam pojęcia co jest zle...

Macie jakiś pomysł?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 409
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-07-09, 19:24   

Może masz złe linki?
Lewa i prawa mają mieć różną długość:
lewa: 8E0611764K
prawa: 8E0611763K
Sprawdź czy to co masz jest zamiennikiem tych podanych.
 
 
Radeknavi 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Radek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa / Działdowo
Wysłany: 2019-07-10, 10:11   

Witaj, te numery dotyczą przewodów hamulcowych... Ja mam problem z linkami od ręcznego.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Punisher 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Przemek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-07-10, 11:10   

A regulacja przy dźwigni? Przy wymianie klocków i tarcz trzeba ją poluzować, tak mi się wydaje <lol> I po całej operacji wyregulować hamulec z jej pomocą
 
 
Radeknavi 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Radek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa / Działdowo
Wysłany: 2019-07-10, 11:55   

Z tego co wiem, regulacja jest tylko pod podwoziem, pod osłoną termiczną i tam zaglądałem. Na linkach są takie pokrętła - linki są na maxa wydłużone.
Na chłopski rozum, po zmianie klocków i tarcz nic w pozycji zacisku się nie zmienia ...
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 222
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-07-11, 15:12   

Radeknavi, zapodaj jakiś manual do całej operacji, bo odkąd sam borykałem się z podobnym problemem, wiem, że strasznie ubogo informacji w tym temacie i do dziś nie namierzyłem, jak się dostać do tej regulacji linek. Na szczęście, problem miałem gdzie indziej, bo jedna z linek spadła z zaczepu przy dźwigni. Punisher, nie ma tam żadnej regulacji.
Mi już to nie będzie potrzebne, ale jestem pewien, że wielu innym by się przydało.
No i jak pisze qwerty01, wziąłeś pod uwagę różnicę długości?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-07-11, 15:34   

qwerty01, podałeś numery przewodów hydraulicznych, a nie linek hamulca ręcznego :) . Do auta kolegi (mam jego numer VIN) przeznaczone są linki:
- lewa: 4B0609721M » 4B0609721R » 4B0609721AC
- prawa: 4B0609722L » 4B0609722N » 4B0609722Q

[ Dodano: 2019-07-11, 15:40 ]
Poniżej instrukcja regulacji ręcznego w A6 C5. Niestety, ale po angielsku <uoee> .

https://www.dropbox.com/s...e%20A6%20C5.pdf
 
 
Radeknavi 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Radek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 16
Skąd: Warszawa / Działdowo
Wysłany: 2019-07-15, 12:09   

mat1324 dzięki za instrukcję! Tak jak wcześniej pisałem , starałem się wyregulować linki za pomocą tych pokręteł pod podwoziem- trzeba zdjąć osłonę termiczną . Z instrukcji wynika,że śrubokrętem blokuje się słoneczko do którego przymocowane są linki, tak aby ustawić je w pozycji środkowej i zablokować.
W sobotę jeszcze raz wszedłem pod auto - odpiąłem linkę z prawego zacisku, założyłem najpierw lewą linkę na lewy zacisk i potem z pomocą brata udało mi się założyć linkę na prawy zacisk, trzeba było użyć dużo siły... prawe koło obraca się tak jak powinno, bez oporów ale przy lewym czuć delikatny opór przy obracaniu ( czyli jednak linka jest za bardzo napięta ) . Postanowiłem zrobić kilka km i sprawdzić czy nie bedzie się grzało . Niestety, ale lewe koło się mocno grzało, poleciał lekki dymek , dałem hamulcom ostygnąć - podnośnik auto w góre kręcę kołem - praktycznie bez oporu. Wróciłem do domu - tarcza ciepła, ale nie gorąca.
Wczoraj zrobiłem 150km - tarcza po trasie gorąca - bez dymu itd - ale nie jest tak jak być powinno.
Narazie jeżdze.
Chyba jeszcze raz wejdę pod auto , spróbuje jeszcze raz podziałać z tą regulacją .
Aha, patrząc na tą instrukcję , w prawym zacisku odległość miedzy uchem od recznego a tą dzwignia która wystaje z zacisku jest prawidłowa ( minimalna) natomiast przy lewym zacisku jest sporo większa, z 2 cm - wydaje mi sie ,że może być uszkodzony samoregulator w zacisku ale nawet nie patrząc na to, i tak linki są na tyle napięte, że nie ma szans aby ta dźwignia zeszła w dół.
A i ręczny trzyma już mocno na pierwszym ząbku.
PS. Czy z tej instruckji nie wynika,że na popuszczonych śrubach regualcji należy zaciągnąć dzwignię ręcznego - wtedy linki się wyregulują ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: