Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Poszarpywanie przy zmianie biegów bo chipie
Autor Wiadomość
Kapelan 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kacper
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 30
Skąd: Wolsztyn/Göteborg
Wysłany: 2019-02-22, 17:28   Poszarpywanie przy zmianie biegów bo chipie

Witam! Mam taki problem gdyż parę tygodni temu zrobiłem chipa na 300km 600nm i na rozgrzanym silniku raz po raz szarpnie przy zmianie biegów, dodam też że mam cały nowy kosz sprzęgłowy. Tuner mówi że wszystko jest dobrze zrobione i teraz nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przed chipem nic takiego się nie działo i myślę nad wgraniem poprzedniego, co myślicie na ten temat?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 139
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-02-22, 17:51   

Jedź do tunera i powiedz żeby wgrał ori soft (ograniczone zaufanie). Jeśli nie będzie szarpało to powiedz mu niech się douczy i zwróci pieniądze. Rozumiem, że oprogramowanie skrzyni nie było zmieniane. Przy 600 Nm nie ma sensu.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 882
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-23, 02:32   

A co to za tuner?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 592
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-02-23, 13:47   

Trzeba także zrobić program w skrzyni i zestroić na hamowni.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Kapelan 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kacper
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 30
Skąd: Wolsztyn/Göteborg
Wysłany: 2019-02-23, 15:52   

Mieszkam w Szwecji i tu robiłem. Pytałem gościa gdzie wykres z hamowni to powiedział że w zimę nie mają możliwości do hamowni <uoee>
 
 
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 139
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-02-23, 19:39   

carlos777 napisał/a:
Trzeba także zrobić program w skrzyni i zestroić na hamowni.

Przy 600 Nm, po co? Co Twoim zdaniem trzeba "stroić" na hamowni przy modyfikacji softu sterownika DL501?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 592
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-02-23, 21:10   

Jak skrzynia szarpie to trzeba wgrać oryginał i porównać w którym momencie powstaje problem.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 139
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-02-23, 21:13   

Zdecyduj się w końcu czy robić program skrzyni, czy wgrać oryginał <lol>
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 882
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-24, 01:23   

W sofcie skrzyni niczego się nie stroi na hamowni. Szarpanie może być wynikiem wielu rzeczy a nowy kosz sprzęgieł wcale nie musi pomóc. Jeżeli ciśnienia na sprzęgłach są za małe (wytarcie korpusów zaworów sterujących ciśnieniami na sprzęgłach) lub uszczelki pod zaworami sterującymi wybierakami są "wydmuchane" to większy moment może ujawnić niedomagania skrzyni.
Brak hamowni zimą jest... zabawny.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Kapelan 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kacper
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 30
Skąd: Wolsztyn/Göteborg
Wysłany: 2019-03-07, 13:28   

Koleś wgrał orginał jest już lepiej tylko i tak czuje że to nie jest to w 100%. On mówi że jak jest nowy kosz sprzęgłowy to trzeba zrobić kalibracje skrzyni pod chipa, co sądzicie? Ja myślę że może coś jest z moją skrzynią nie tak i może pojechać do serwisu audi i wgrać najnowszy soft do skrzyni? Można jakoś sprawdzić jaką mam wersję oprogramowania skrzyni VCDSem?
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 882
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-07, 18:40   

Kapelan napisał/a:
n mówi że jak jest nowy kosz sprzęgłowy to trzeba zrobić kalibracje skrzyni pod chipa
Brednie.
Po wymianie koszta trzeba zrobić kalibrację. To wszystko.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 592
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-03-08, 09:11   

Jeśli operator hamowni jest kumaty można sprawdzić jak zachowuje się skrzynia przy przełączaniu biegów na oryginalnym programie i po chipie.
Dzięki cyferkom odczytanym z rolek można wiele wywnioskować.
Kiedyś straciłem dużo czasu zanim pokusiłem się o analizę pomiarów. Szybko wyszło że konwerter do wymiany. A ja się czepiałem turbiny.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 139
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-03-08, 14:56   

carlos777, czy ty to na poważnie piszesz? To są jakieś jaja chyba <rotfl> . Po pierwsze, to gdzie Kapelan ma szukać konwertera w swojej skrzyni jak mu analiza po hamowni nakaże jego wymianę? Po drugie, skoro pokusiłeś się o tą fantastyczną historię to podaj parę szczegółów z analizy pomiarów i twoich podejrzeń odnośnie turbiny i konwertera na hamowni. Co spowodowało, że czepiałeś się turbiny, a jakie odczyty z hamowni zdecydowały o zużyciu konwertera?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: