Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w obliżeniu o 3-4 cm w audi a6 c7
Autor Wiadomość
anthill 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-14, 00:06   

zrobiłem fotkę :)

20171113_235615.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 107,54 KB

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 00:27   

Dobra muszę teraz sobie ogarnąć Twój VIN, poszukać części i porównać ze zdjęciem :) . Chcesz mieć zawieszenie 1BE czy 1BV? Drugie jest twardziejsze.
 
 
anthill 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-14, 00:33   

jedne felgi mam 19 a drugie 20 to chyba lepiej bedzie cos miekkszego prawda ?:)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 00:33   

W takim razie 1BE :) .
 
 
anthill 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-14, 00:36   

Pewnie tak :) będę bardzo wdzięczny za pomoc

[ Dodano: 2017-11-14, 12:30 ]
doczytałem jeszcze w zdekodowanym VIN, że mam zawieszenie 1BA Standard suspension/shock absorption
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 14:07   

Wiem, że masz 1BA :) . Twoja A6 jest w kolorze czarnym i została wyprodukowana 17.07.2014 :p Z tego co odczytałem, to z przodu masz klasę wagową 0JJ, a z tyłu 0YM. Przy przejściu na inne zawieszenie klasy wagowe też się zmieniają. Według ETKI powinieneś mieć klasę wagową 0JJ » 0JG / 0JH oraz 0YM » 0YK / 0YL. Oznaczyłem kolorami przód i tył. Jeśli chodzi o twoje bieżące spreżyny, to masz założone dobre, czyli od 1BA.

Musiałbyś kupić taki zestaw sprężyn dla 1BE (0JG + 0YK):
- przód: 8K0 411 105 EC (1 pasek fioletowy, 2 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HB (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 1 pasek niebieski).

Lub trochę niżej niż teraz, ale minimalnie wyżej niż wcześniejsze zestawienie (0JH + 0YL):
- przód: 8K0 411 105 ED (1 pasek fioletowy, 3 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HC (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 2 paski niebieskie).

W ASO każda z tych sprężyn kosztuje ok. 440 zł za sztukę. Jeśli auto dobrze siądzie, to należałoby wymienić też amortyzatory, ponieważ nie będą one pracować na 100%, bo nadwozie będzie niżej. Auto będzie sztywniejsze, ale amorki będą dziwnie bujać autem. Osobiście spróbowałbym pierwszego zestawu <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
anthill 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-14, 15:16   

bardzo rzeczowa odpowiedz, dziękuję :) nie wiem czy specyfikacje producenta zawieraja informację o wysokości tych sprężyn ale rozumiem, że auto będzie wtedy stało na akceptowalnym poziomie :) 440zl/szt to sporo dlatego postaram sie szukac na rynku wtórnym choc już probowałem i nie jest to łatwe :)

[ Dodano: 2017-11-14, 16:12 ]
a co myslisz o rozwiazaniu na sprezynach w zamiennikach ? wrzuciłem numer czesci w sklepach mają np lesjofors (podobno poczciwa marka) za 152zl lub sachs 269 zł i tutaj nawet podaja jej wysokość 286mm np dla sprężyny przód 8K0 411 105 EC
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 16:49   

Są to numery sprężyn z zawieszenia sportowego z innej A6 o takiej samej konfiguracji jak Twoja, więc auto na 99% odpowiednio siądzie. Jeśli chodzi o zamienniki, to nie ma nic przeciwko, ale ważne aby było to coś markowego, np. Sachs, KYB czy Bilstein. Wysokość sprężyn nie jest głównym wyznacznikiem, ponieważ wszystko zależy od jej twardości.
 
 
anthill 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Imię: Grzegorz
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-11-14, 16:56   

Kupię więc coś z marek, które wymieniłeś i oczywiście podeślę zdjęcia z całej operacji, dziękuję za mega pomoc z Twojej strony w tym temacie :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 17:19   

Osobiście preferuję Sachsa <okok> .
 
 
VAGPatrick 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Patrick
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: Sieraków Śląski
Wysłany: 2017-11-19, 10:20   

anthill, Jak szukasz sprężyn 1BE możesz odezwać się na PW został mi jeszcze komplet sprężyn 1BE z mojej C7
_________________
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
 
 
nygus069 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 78
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-04-13, 20:45   

Czy po wymianie tylko spężyn z 1BA na 1BE ile zejdzie w dół oraz czy amortyzatory nie będą cierpiały ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-13, 20:52   

Zejdzie ok. 2 cm i amortyzatory mogą trochę szybciej się skończyć, bo nie będą pracować w normalnym położeniu ze względu na krótszy skok z racji niższej sprężyny. Dodatkowo zawieszenie 1BE ma sztywniejsze amortyzatory.

Podczas zmiany z 1BA na 1BE trzeba obniżyć klasy wagowe, bo inaczej nie siądzie auto. Ogólnie trzeba dopasować zawias pod konkretne auto, tak jakby było takie fabryczne.

W razie czego służę pomocą <okok> .
 
 
nygus069 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 78
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-04-14, 20:06   

Dzięki za odpowiedż ,a co myślisz o sprężynach obnizających ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-04-14, 20:17   

Chodzi Ci o zestaw np. od Eibacha? Jeśli tak, to auta różnie reagują. Czasami siadają ładnie, a czasami tylko jedna oś. Nawet jak zestaw jest dobrany pod konkretne auto <uoee> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: