Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Orgia bocianów pod maska na zimnym silniku, po wym. oleju
Autor Wiadomość
kodzak92 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Wiek: 26
Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-02, 10:33   

Przy rozrządzie było by bardziej chrobotanie ? Jaki koszt jest wymiany tych uszczelek ? Bo może od Nich warto zacząć, potem wymieniać olej ?

To bardziej dźwięk jak pomiędzy 1 a 3 filmikiem, bo ten z drugiego filmiku jest zupełnie inny
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 432 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7449
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-02, 10:39   

Tutaj możesz kupić zestaw uszczelek do wtryskiwaczy:

https://allegro.pl/6-x-podkladka-uszczelka-wtryskiwacza-059130277ab-i7255194552.html

Podczas wymiany wtryski muszą wrócić na to samo miejsce oraz być przykręcone odpowiednim momentem.

[ Dodano: 2018-07-02, 10:41 ]
Przyczyną są te miedziane podkładki, które po pewnym czasie dostają przedmuchów i słychać wtedy pracę wtryskiwaczy :) .

Trochę dziwne, że stało się to od razu po wymianie oleju <mysli> .
 
 
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 210
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-07-02, 21:02   Rozrzad

Moim zdaniem przy zapaleniu nie ma tragedi ,ciezko tak stwierdzic czy to klekot lancucha czy odglos wtryskow.sprobuj po zapaleniu dolozyc lekko gazu tak na 1000obr i przytrzymaj,posluchaj wtedy czy zaczyna cos chrobotac ,przy napinaczach do wymiany powinno tez byc chrobotanie jak bedzie schodzil z obrotow 1200 na 800 ,wtedy przy 1000 powinno chrupac .przygaszanie tych zegarow jest dziwne przy rozruchu ,paliles na cieplym silniku?nie przycina ci rozruchu na 1 sek nieraz na cieplym?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
idymy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 87
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-07-10, 14:59   

Cykanie, które nagrałeś może mieć dwa źródła:
1/ przepracowane wtryski
2/ uszczelki pod wtryskami
Raczej nie jest to rozrząd, ale jeśli chcesz aby z filmiku można coś więcej wywnioskować to odpal go gdzieś gdzie nie ma takiego echa jak w garażu.
Uszkodzony rozrząd będzie słychać zawsze przy odpalaniu, w pierwszych sekundach z silnika będzie dobiegać chrobotanie.
Na tym filmiku dość dobrze to słychać: https://www.youtube.com/watch?v=isJPRu0Lz24

Miałem identyczny silnik, i 80% jego kultury pracy zależy od sprawnych wtrysków, w moim przypadku wymiana uszczelek nie wiele dała. Rozrząd i wtryski odezwały się przy ok 310k km.
Aby nie działać w ciemno polecam od sprawdzenia korekt, jeśli nie są tragiczne to wymieniłbym same uszczelki a jeśli jest przeciwnie to należy myśleć o nowym zestawie <milczek>

Gdy któryś z wtrysków leje na tyle mocno, że zalewa komorę to przy odpalaniu samochód będzie się zawieszał na jakaś sekundę (efekt jakby zanik prądu). Co do dymienia to bywa różnie, czasem wszystko idzie w DPF a za autem nie ma tragedii..
 
 
kodzak92 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Wiek: 26
Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-11, 10:58   

Ogólnie na filmiku nie ma dźwięku który mnie niepokoi, wiem kiedy już słychać ten dźwięk, występuje on w momencie, gdy zgaszę auto wcześniej już nagrzane auto na ok 5min i odpalę, wtedy przez ok. pół minuty słuchać jakieś chrobotanie.
Byłem u mechanika, aby przyłożył swój "stetoskop" i posłuchał pracy silnika, po oględzinach stwierdził, że przydało by się zmienić uszczelki pod wtryskami i że ogólnie wydaję się wszystko w porządku. Ale zostawiłem auto zgaszone na ok. 10 min pogadałem z Nim jeszcze i odpaliłem, wtedy słychać było znowu te chrobotanie, to stwierdził, że musze zostawić auto na cały dzień bo rzeczywiście jakiś dziwny dźwięk.

Auto ogólnie mocno nie dymi, wczoraj widziałem na trasie jak A6C6 puściła czarny dym jak na wybór afrykańskiego szamana/papieża :]

Reasumując, przy okazji wymiany uszczelek (bo wolę jednak nie robic tego sam) dokładniej sprawdź co tam się dzieje. Ogólnie wtryski były sprawdzane tylko za pomocą komputera i wszystko było prawidłowo, ale to żadne sprawdzanie trzeba je wyciągnąć, nie wiem kto w Warszawie lub okolicach jest to w stanie mi dobrze sprawdzić i nie naciągnąć... może kogoś polecicie ?
 
 
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 210
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-07-12, 08:27   Rozrzad

kodzak92 napisał/a:
Ogólnie na filmiku nie ma dźwięku który mnie niepokoi, wiem kiedy już słychać ten dźwięk, występuje on w momencie, gdy zgaszę auto wcześniej już nagrzane auto na ok 5min i odpalę, wtedy przez ok. pół minuty słuchać jakieś chrobotanie.
Byłem u mechanika, aby przyłożył swój "stetoskop" i posłuchał pracy silnika, po oględzinach stwierdził, że przydało by się zmienić uszczelki pod wtryskami i że ogólnie wydaję się wszystko w porządku. Ale zostawiłem auto zgaszone na ok. 10 min pogadałem z Nim jeszcze i odpaliłem, wtedy słychać było znowu te chrobotanie, to stwierdził, że musze zostawić auto na cały dzień bo rzeczywiście jakiś dziwny dźwięk.

Auto ogólnie mocno nie dymi, wczoraj widziałem na trasie jak A6C6 puściła czarny dym jak na wybór afrykańskiego szamana/papieża :]

Reasumując, przy okazji wymiany uszczelek (bo wolę jednak nie robic tego sam) dokładniej sprawdź co tam się dzieje. Ogólnie wtryski były sprawdzane tylko za pomocą komputera i wszystko było prawidłowo, ale to żadne sprawdzanie trzeba je wyciągnąć, nie wiem kto w Warszawie lub okolicach jest to w stanie mi dobrze sprawdzić i nie naciągnąć... może kogoś polecicie ?

To co opisałeś ze po 10min chrobota----100 procent rozrząd ,pewnie lewy napinacz nie trzyma ,z niego spływa szybciej olej
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: