Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przewody WN i świece - wybór i wymiana

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 lis 2011, 21:12

pancurski pisze:żeby zobaczyć jakie były wkładane na pierwszy montaż, musiałbyś zobaczyć po wyjechaniu nowym z salonu <rotfl>
nie do końca, bo auto kupiłem od kuzyna który nigdy nie zmieniał świec, ani przewodów
ja mając tą przyjemność zrobiłem to osobiście, nawet nadal te świece mam :]

D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

Post autor: D4vid » 13 maja 2012, 10:10

witam chce wymienić świece i kable w swojej a6-tce

jakie polecacie ?

bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna

2.8 bez gazu :D
Modzenie Audi w Trakcie :D

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 13 maja 2012, 17:18

D4vid pisze:bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna
z pewnością zostało to już tu napisane, tylko powtórzę
BERU i pewnie nic lepszego nie da się kupić

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 10 cze 2012, 19:16

witam kolegow tez mam ten problem jutro chcem wymienic sondy lambda bo wyskakuja bledy na kompie i przy okazji chcial bym tez wymienic swiece i kable co prawda u mnie pali dotyk w kazda pogode nie ma zadnych falowan czy czegos takiego przeczytalem wszysciutkie wasze posty no i zdania sa podzielone ngk i beru sam juz nie wiem chcem to wszystko powymieniac bo gaz zamontowalem tydzien temu i pali duzo tak ok 18 w miescie slyszalem ze mozna o troszeczke zmniejszyc ten wynik nawet jak sie cisnie mozecie cos poradzic co do tej wymiany czy moze najpierw sonde a pozniej te kable i swiece czy lepiej zrobic wszystko odrazu powiem wam ze fajne to auta ale kosztuja gdyz mam je od stycznia a juz 10000 wlozylem co prawda nic sie nie zepsulo ale te wymiany tych czesci masakra

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 cze 2012, 20:46

Wymieniaj na razie same sondy skoro niesprawne. ÂŚwiece w zależności ile mają nalatane. A kabli na razie nie ruszaj skoro nie ma z nimi żadnych problemów, szkoda kasy.

Awatar użytkownika
lemexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 05 mar 2012, 15:56
Lokalizacja: Łobez

Post autor: lemexx » 10 cze 2012, 21:01

w takim razie zrobie kolego tak jak radzisz co do swiec to nie mam pojecia czy ktos juz je wymienial auto ma 210 nalatane i na gazie od tygodnia a co do sąd to jakie najlepiej boscha beda dobre bo w aso za jedna 790 wolaja przesada mowia ze musza sciagac z niemiec a jak zadzwonilem do berlina do autohausu to jeszcze lepiej bo 220e za sztuke masakra wiec mysle o jakis boscha za ok 350 zl nadadza sie??

robertl79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 sie 2012, 21:26
Lokalizacja: Lębork

Post autor: robertl79 » 30 maja 2013, 14:29

witam
kupiłem w zeszłym roku we wrześniu przewody NGK (360 zł) i niestety już padły :(
sprawdzałem wieczorem i wszystkie świecą prawie na całej długości - masakra
szukam jakiś innych może od innych samochodów z V6 pod maską
patrząc na allegro to powinny pasować od mondeo lub omegi a cena o wiele niższa - bo chyba nie ma żadnej różnicy czy to opel czy audi byle by końcówki przewodów i ich długości pasowały ale ceny niestety zależą od marki samochodu :(

wiecie może czy można tak zrobić i które przewody by ewentualnie pasowały ?

****************************************************************************************

witam ponownie
zwracam honor firmie NGK ponieważ myślałem że to wina przewodów więc kupiłem nowe przewody JANMOR PROLINE (nie kombinowałem i kupiłem dedykowane do mojego silnika) ale okazało się że nowe też świecą ;( , po rozebraniu osłon okazało się że iskra na przewody wyskakuje z cewki więc po konsultacji z mechanikiem kupiłem nową cewkę firmy ERA i się ... delikatnie mówiąc zdenerwowałem bo iskra dalej ucieka na przewody
elektryk stwierdził że skoro wymieniłem już cewkę i przewody to na pewno to będą świece więc planuję kupić nowe ale nie wiem NGK czy BERU?

mam założone świece DENSO jednoelektrodowe (kupiłem je we wrześniu razem z kablami bo w sklepie je bardzo zachwalali) i stwierdzam że nigdy więcej żadnych kombinacji skoro producent zaleca dwuelektrodowe to takie trzeba montować

czy na pewno będą to świece ?
i które polecacie ?
Ostatnio zmieniony 27 lip 2013, 21:08 przez robertl79, łącznie zmieniany 3 razy.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 maja 2013, 19:53

W tamtym roku musiałem wymienić przewody na wyjeÂździe wakacyjnym, nagle zaczeły niedomagać i też miałem ngk z niewielkim przebiegiem. Na miejscu były dostępne na już tylko jeśli się nie mylę firmy Maxgear za 80 czy 90 pln. Zrobiłem na nich już prawie 40tys i nadal działają <szok>

Awatar użytkownika
starry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: starry » 13 sie 2013, 21:35

Ja miałem świece NGK takie jakie zaleca fabryka i kable BERU. ( to zastałem po zakupie auta, przebieg oczywiście nieznany :)) ÂŚwiece wyglądały ok. ale po założeniu LPG po około 1kkm na wolnych obrotach przy włączonej klimie zaczynało lekko szarpać. Na początek wymieniłem świeczki na NGK takie jak fabryka każe ( 2 elektrody, tak radzili mechanicy od gazu i inni których pytałem, jedynie w sklepie gość mnie namawiał na jakieś od kosiarki za 10zł sztuka). Zrobiło się jeszcze gorzej bo na gazie nie dało się startować z pod świateł :) Na benzynie ok. Chcąc nie chcąc musiałem dokupić nowe kable ( wybrałem NGK ). Na razie zrobiłem 2kkm i jest ok. Gdyby nie LPG dalej bym jeździł na starym zestawie i pewnie jeszcze długo, ale LPG swoje prawa ma. ÂŻeby było taniej musi być czasem trochę drożej :)
starry

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 sie 2013, 09:16

A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ÂŚwiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ÂŻeby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ÂŁącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 14 sie 2013, 12:43

A ja polecam od siebie do V6:
ÂŚwiece NGK BKR6EKUB (Made in Japan) - takie jakie producent podaje w ETKA
Przewody BOSCH 0986 356 321

Już 2 rok bezproblemowej jazdy na LPG.

Proszę sobie obejrzeć przewody - naprawdę dobra jakość.
Obrazek

Awatar użytkownika
The_Gie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 26 maja 2013, 19:09
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: The_Gie » 26 sie 2013, 13:50

Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... okrecenia/

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 26 sie 2013, 19:34

The_Gie pisze:Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... okrecenia/
Nie chciałbym być nie miły, forum jest po to żeby pomagać nawet z najprostszymi rzeczami. Jak pytasz o takie rzeczy to lepiej poproś kogoś o pomoc przy wymianie (żeby patrzył co robisz) bo narobisz więcej szkód, niż byś zapłacił za wymianę.

Głowica jest aluminiowa, a świece maja plaska podkładkę.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 sie 2013, 20:11

The_Gie pisze:Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ?
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... a-montazu/
The_Gie pisze:Jaką siłą należy dokręcać świece ?
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... okrecenia/

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 26 sie 2013, 21:51

krisker pisze:A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ÂŚwiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ÂŻeby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ÂŁącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.

BKR6EK... ale to nie są świece dedykowane do tego silnika....
co do świec to miałem też taki przypadek, ale w BMW -urwała się elektroda i wypaliło zawór, a były to świece Bosch(przelot 10 tys. km)
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga