Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 27 lut 2021, 20:07

A pomogę :). Miałem dość ograniczony czas na odwiedzanie forum i tylko patrzyłem, jak mnożą mi się posty oraz wiadomości PW :p. W ciągu dobrej godziny napiszę co i jak, tylko ogarnę forum.

Dodano po 1 godzinie 16 minutach 57 sekundach:
Niedawno akurat wymieniałem u siebie olej w skrzyni 6HP19A, więc jestem na bieżąco. Podczas pierwszej wymiany spuszczam tylko olej bez ruszania miski. Wchodzi wtedy dokładnie 3,4 l oleju. Nowy olej czyści skrzynię, a brudy w niej zalegające zatrzymują się jeszcze w starym filtrze. Następnie po ok. 1000 km robię drugą wymianę. Tym razem z filtrem i wtedy wchodzi litr więcej, bo w misce jeszcze trochę go zostaje, ponieważ korek spustowy nie jest w najniższym jej punkcie oraz po wyjęciu filtra jeszcze zlatuje go minimalnie z mechatroniki. Podczas tej wymiany montowane są nowe:
- filtr,
- uszczelka miski,
- śruby miski,
- korek spustowy,
- oring korka wlewowego/kontrolnego,
- magnesy.
Po drugiej wymianie kasuję adaptację i robię jazdę adaptacyjną, bo skrzynia początkowo będzie dość twardo zmieniać biegi (z racji resetowania adaptacji). Z każdym kilometrem jest coraz łagodniej, a po ok. 200 km jest już w miarę "aksamitnie". W sumie na wymianę potrzeba 3,4 l (pierwsza) + 4,4 l (druga) = 7,8 l oleju. Pod warunkiem, że od razu podczas wylewania się ze skrzyni oleju przestajemy go wlewać. W zestawie ZFa jest 7 litrów oleju, więc wystarczy kupić dodatkowy litr i mamy już na podwójną zmianę. Dla pewności można spuścić sobie litr starego oleju podczas drugiej wymiany i ewentualnie go dolać, jakby trochę zabrakło. Kilka setek starego nie zaszkodzi, bo w układzie i tak jest prawie 5 litrów starego oleju. Z poprzedniej wymiany zostało mi 1,9 l oleju, w zestawie z filtrem miałem 7 litrów, a zostało mi 1,1 l oleju, więc poszło w sumie 7,8 l oleju. Olej oczywiście tylko i wyłącznie ZF Lifeguard Fluid 8 i żaden inny zamiennik. Wymiana wykonana według procedury wraz z odpowiednim dokręceniem śrub/korków i musi być dobrze :).

Dodano po 7 minutach 1 sekundzie:
Dodam, że przy tak wymienianym oleju, miska jest czyściutka i wystarczy ją tylko przetrzeć. Nie trzeba jej szorować :p.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 28 mar 2021, 11:55

mat1324 pisze:
27 lut 2021, 21:31
Podczas tej wymiany montowane są nowe:
- filtr,
- uszczelka miski,
- śruby miski,
- korek spustowy,
- oring korka wlewowego/kontrolnego,
- magnesy.
Planuję zakupić ten zestaw i dokupić litr oleju żeby zrobić to na dwa razy. Wydaje mi się, że ten zestaw będzie ok. Jest jedno ale - są tam dwie uszczelki jedna metalowa, druga z innego materiału. Z tego co pamiętam jak kiedyś mi mechanik wymieniał olej to montował tylko jedną metalową. Do czego jest ta druga uszczelka?

https://allegro.pl/oferta/filtr-zestaw- ... 9988381679#

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 28 mar 2021, 16:01

Zestaw jest przygotowany dla A6 C6, więc są dwie uszczelki, bo w polifcie jest metalowa, a przed liftem z "papieru". Dodatkowo w zestawie są 23 śruby miski, a przy metalowej uszczelce potrzebnych jest 13, więc 10 zostaje. Papierową (jest pokryta dodatkowo chyba jakimś woskiem) zawsze od razu wyrzucam do śmieci. Zmiana była tuż przed liftem, ale po lifcie zawsze jest metalowa z gumową uszczelką wokół.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 12 kwie 2021, 19:26

mat1324 pisze:
28 mar 2021, 16:01
Zestaw jest przygotowany dla A6 C6
Zamówiłem taki sam zestaw. Potrzebuję jeszcze informacji jakich kluczy potrzebuję do śrub miski, korka spustowego oraz korka do nalewania oleju. Pytam, bo nie chcę nie zrobić wymiany przy pierwszym podejściu z powodu braku jakiegoś narzędzia.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 12 kwie 2021, 20:35

Torxy i imbusy :). Rozmiarów nie pamiętam.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 12 kwie 2021, 21:09

mat1324 pisze:
12 kwie 2021, 20:35
Torxy i imbusy :). Rozmiarów nie pamiętam.
A może ktoś z koleżanek/kolegów ma takie info, najbardziej chodzi mi o klucz do korka do nalewania, reszta jest małych rozmiarów także powinienem mieć. Gdzieś czytałem, że jest tam imbus 17 tylko chciałem to potwierdzić. Skrzynia 6HP19A.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 12 kwie 2021, 21:52

Tak, 17 hex.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 12 kwie 2021, 22:09

mat1324 pisze:
12 kwie 2021, 21:52
Tak, 17 hex.
Podziękował

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 21 maja 2021, 22:08

Potrzebuję numer korka spustowego oleju skrzyni tiptronic 6HP19A. Auto to A6 C6 2011 silnik CDYA.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 21 maja 2021, 22:30

018321377B - w ASO niecałe 30 zł

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 04 cze 2021, 19:31

mat1324 pisze:
27 lut 2021, 21:31
W sumie na wymianę potrzeba 3,4 l (pierwsza) + 4,4 l (druga) = 7,8 l oleju. Pod warunkiem, że od razu podczas wylewania się ze skrzyni oleju przestajemy go wlewać.
Do zestawu musiałem dokupić dwa litry na drugą wymianę której jeszcze nie zrobiłem bo auto więcej stoi jak jeździ teraz. W pierwszej wymianie zużyłem 4,5 l, jednak zrobiłem jedną rzecz która zostanie mi w pamięci i więcej tego błędu nie popełnię tzn. na uruchomionym silniku nie zakręciłem korka do nalewania oleju tylko go zgasiłem i takim oto sposobem wyleciał cały litr oleju ... . <glupek>
mat1324 możesz mi jeszcze potwierdzić moment dokręcenia korka spustowego oleju bo przy dokręcaniu ukręcił się a nie zdążyłem go nawet dokręcić momentem 40Nm. Drugi korek dokręciłem już tylko bez użycia klucza dynamometrycznego bo bałem się ukręcić ponowne.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 05 cze 2021, 13:13

korek spustowy: 12 Nm
korek wlewowy: 80 Nm
śruby miski: 12 Nm

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 05 cze 2021, 20:45

mat1324 pisze:
05 cze 2021, 13:13
korek spustowy: 12 Nm
korek wlewowy: 80 Nm
śruby miski: 12 Nm
Dziękuję Ci bardzo. Sugerowałem się pierwszym postem w tym temacie, tam było wpisane 40Nm dla korka spustowego (być może dla 5 biegowego tipa tak jest). Dobrze że konstrukcja korka jest zrywalna bo tak to wymieniałbym pewnie miskę. Zastanawiałem się przed dokręceniem czy oby na pewno aż 40Nm dla tak małej średnicy korka, okazuje się że jednak nie ... .

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: pelonek1 » 02 lip 2021, 14:56

mat1324 pisze:
05 cze 2021, 13:13
korek spustowy: 12 Nm
korek wlewowy: 80 Nm
śruby miski: 12 Nm
Juro będę robił drugą wymianę i mam pytanie. Filtr dokręcić momentem 5Nm tak jak w pierwszym poście czy w 6HP19A jest inaczej?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Post autor: mat1324 » 02 lip 2021, 15:01

To samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga