Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2018, 00:04

Spoko :). Pliki teraz nie wygasną, ponieważ są na moim dropboxie <lol> .

rafaelq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 15 lut 2018, 20:10
Imię: Rav
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafaelq » 15 lut 2018, 20:31

Witam,
chciałem się poradzić forumowiczów w pewnej kwestii. Mianowicie podczas ostatniej podróży autem zauważyłem, że wybierak tiptronica zrobił się ciepły jak również cały tunel środkowy w kabinie kierowcy. Nadmieniam, że celem podróży były polskie góry czyli liczne podjazdy na których miałem wrażenie ze auto się męczy. Chciałem, się zapytać czy mam się czym martwić?

pozdrawiam

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 lut 2018, 20:45

Nie.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 19 lut 2018, 11:53

to może teraz jacyś forumowi specjaliści coś mi doradzą
w moim samochodzie (2.8 tip + Q ) skrzynia delikatnie przeciąga przy zmianie 3/4 tzn nie szarpie ale nazwijmy to zmiana 3/4 jest ciut dłuższa i odzywa się jakby z delikatnym poślizgiem (brak błędów . jedynie pokazuje się sporadycznie błąd czujnika stopu )
diagnozy serwisów są ..... różne (w sumie co serwis to inna diagnoza - od "nie ma się czym przejmować" do skrzyni do kapitalnego remontu <mysli> )
MOIM ZDANIEM najbardziej prawdopodobne jest zanieczyszczenie tego bloku elektrozaworów czy jak to się tam fachowo nazywa .
Nie wiem czy sama wymiana oleju by nie pomogła ??
czy czeka mnie rozmontowanie i czyszczenie tego wszystkiego ?? (wtedy też napewno trzeba by olej dolać lub zmienić )
Jeśli doszłoby do samej wymiany oleju to tu pojawia się kolejny problem - w jakiejś takiej pseudo książce serwisowej jak była do mojego samochodu jest wpis że w 2014 roku został wlany olej do skrzyni febi (nie ma oznaczenia) . akurat teraz wypadałby od tego czasu przebieg ok 55 tys km
z tego co tu doczytałem dużo lepszym olejem byłby mobil atf lt 71141
jeśli jest on rzeczywiście dużo lepszy (i pod warunkiem że ten wpis był prawdziwy a nie spreparowany tylko na potrzeby sprzedaży ) to nie problem go wymienić . Tylko jak ?? dynamicznie ?? (jeśli wpis był spreparowany to mogą się zdarzyć różne też tu opisywane problemy )
statycznie kilka razy w krótkich odstępach czasu ?? ( opakowanie 20 l powinno wystarczyć na 3 statyczne wymiany <lol> )
czy wogóle nie ruszać i czekac aż problemy zaczną się nasilać <uoee> ??
może jakieś inne pomysły ??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lut 2018, 15:53

Wymien na świeży i zobacz , zawsze przy okazji można sterownik hydrauliczny wytargać , rozebrać i wyczyścić
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 19 lut 2018, 18:05

ale jaką metodą ??
na 3 razy czy dynamicznie całość ??

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 19 lut 2018, 21:15

Ja przy 208kkm robilem pierwsza wymiane statyczna. Po ok 20kkm nawalil jeden zawor w skrzyni i wymiana znowu statyczna i do 290kkm jezdzil bez wymiany OK, tylko auto uleglo kasacji ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lut 2018, 22:14

w poprzedniej B5 przy 190 tyś km i 250 tys km wymiant statyczne , w obecnej B5 pierwsza wymiana przy 280 tyś km też statyczna

obydwa auta jeszcze jeźdzą <okok>
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

niewex

Post autor: niewex » 21 mar 2018, 14:24

Do skrzyni 6hp19 zalewam olej 8hp, czy będę musiał zmieniać soft lub robić adpatacje?
W załączniku screen z bloku skrzyni biegów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 mar 2018, 14:29

Masz dość stary soft, ale jak zrobisz adaptację, to będzie <okok>.

niewex

Post autor: niewex » 21 mar 2018, 16:49

Podrzucisz jakis opis jak ja przeprowadzic?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 mar 2018, 17:46

W kanale pierwszym trzeba wpisać zero, a potem zrobić krótką jazdę testową. Po skasowaniu adaptacji w grupach 73-77 pojawią się zera. Przed skasowaniem warto zapisać sobie wartości z tych grup, aby zobaczyć później czy adaptacja coś w ogóle dała :). Jeśli w czasie jazdy nie wykona się całkowicie adaptacja, to przy najbliższej okazji, gdy wystąpią odpowiednie warunki, zostanie ona wymuszona.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, 03:03 przez mat1324, łącznie zmieniany 3 razy.

niewex

Post autor: niewex » 23 mar 2018, 17:52

Adaptacja ogarnięta <rotfl>
Jeszcze raz wielkie dzięki Mat <brawo>

W załączniku bloki 73-77. Coś się pozmieniało, ale czy na lepsze to nie mam pojęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2018, 20:45

Jakieś wrażenia po adaptacji? Lepiej czy gorzej? Z czasem wartości będą się zbliżać do tych co były, ale nie powinny ich osiągnąć.

niewex

Post autor: niewex » 23 mar 2018, 22:01

Ciężko porównać do tego co było przed wymianą. Jeszcze tak na prawdę nie strzeliłem żadnej trasy.
Na pewno jest dużo lepiej po adaptacji niż przed adaptacją a po wymianie oleju :)
Pośmigam trochę i dam znać jak się sprawuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga