Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 16 sie 2014, 22:56

no domyślam się że oszołomów nie brakuje. Mam nadzieję, że ten mój, polecany w mieście jest sensowny
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 17 sie 2014, 09:16

krysti pisze:
posti pisze:mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
tylko znajdź dobrego mechanika od ASB bo partaczy nie brakuje na rynku.
partaczy jak partaczy
gorsze jest to polskie cwaniactwo, czyli wiedzą dobrze co jest nie tak, ale i tak naciągną na kilku krotnie większe koszta bo klient nie ma pojęcia czy wymieniony zawór czy pół skrzyni

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 20 sie 2014, 07:15

posti pisze:mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
No to moze jednak dalej jest zly stan oleju (brakuje)?

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 20 sie 2014, 10:39

olej był wymieniany cały na nowy i poziom powinien być właściwy, podjadę do mechanika i sprawdzę
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sie 2014, 10:55

Podepnę się pod temat bo sam przestałem już ogarniać :|

Dzisiaj byłem u mechanika. Objawy:

- delikatne drgania w zakresie 1000-2000 obrotów na postoju (dużo bardziej odczuwalne na fotelu kierowcy niż pasażera)
- drgania przy bardzo delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotów
- przy przęłączaniu P -> R -> N-> D czuć delikatne szarpnięcia, jakby skrzynia się poruszała

Mechanik pojeździł trochę i stwierdził co następuje:

- konwerter do regeneracji
- drgania budy to pewnie któryś "słabszy" cylinder :shock:
- krzyżak na wale
- sprawdzić kompresję cylindrów :shock:

Koszt roboty konwertera + wał = 3000 zł. Wymiany oleju nie wliczono.

Co mnie zastanawia to:

- jak jadę na 4 w manualu i z niskich obrotów przyspieszę gwałtownie to żadnego uślizgu nie ma
- skrzynia prawdę powiedziawszy w ogóle nie ślizga
- błędów na skrzyni brak
- żadnych błędów wypadających zapłonów itp
- auto idzie jak złe, zero przerywań itp

Moje sugestie o sprawdzenie poduszek pozostały bez odpowiedzi i reakcji. W związku z tym mam pytanie: czy ta diagnoza ma w ogóle sens i czy po przejechaniu paru km z prędkością 40km/h można zdiagnozować uszkodzenie konwertera? Poradźcie coś bo sam już nie wiem <zalamka>

Czarny V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Czarny V6 » 20 sie 2014, 11:06

Teacher pisze:Moje sugestie o sprawdzenie poduszek pozostały bez odpowiedzi i reakcji. W związku z tym mam pytanie: czy ta diagnoza ma w ogóle sens i czy po przejechaniu paru km z prędkością 40km/h można zdiagnozować uszkodzenie konwertera? Poradźcie coś bo sam już nie wiem <zalamka>
jak dla mnie jedź do jeszcze 3 innych mechaników... 3 tys zł zawsze zdążysz wydać...

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 20 sie 2014, 11:53

Teacher pisze: - przy przęłączaniu P -> R -> N-> D czuć delikatne szarpnięcia, jakby skrzynia się poruszała
u mnie ustąpiło to po wymianie oleju
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sie 2014, 12:32

Czyli mam rozumieć że te objawy które obserwuję mogą być wynikiem zbyt małej ilości oleju w skrzyni lub uszkodzonych poduszek?

Dodam, że miałem wymienianą chłodnicę i robiony rozrząd. Dzwoniłem do "speców" i przyznali że "trochę" oleju ze skrzyni się wylało jak przód ściągali <nerwus> Oczywiście żaden nie chce powiedzieć ile :[

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 sie 2014, 13:28

Teacher pisze: - drgania przy bardzo delikatnym przyspieszaniu z niskich obrotów
To może mieć związek z luzem na przegubie wewn. Wrażenie jest podobne jak w aucie z wywaloną dwumasą, tylko jakby w innej płaszczyźnie (trochę jakbyś jechał po regularnych nierównościach). Czuć, że częstotliwość drgań odpowiada 3x częstotliwości obrotu kół.
Na samym przegubie ręką niestety ciężko wyczuć luz, bo wystarczy minimalny żeby auto drgało.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sie 2014, 13:47

mwx pisze:To może mieć związek z luzem na przegubie wewn.
W takim razie możliwe że to przegub stuknie przy gwałtowniejszym ruszaniu a nie krzyżak na wale? Może to co napiszę zabrzmi śmiesznie (bo to mój pierwszy automat) ale gdyby konwerter był walnięty to byłyby problemy z przekazywaniem momentu na koła? Np. auto nie ruszałoby samo pod górkę po puszczeniu hamulca?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 sie 2014, 14:08

Żeby przegub stukał to musiałby być już na prawdę mocno wywalony, choć nie zaszkodzi wejść pod auto i poszarpać za półosie. Takie stukanie może być związane z poduszkami (można załączyć R-D nad kanałem i zobaczyć czy skrzynia się "rzuca" albo posłuchać skąd dochodzą stuki - tylko z daleka od pracującego auta z paluchami!)

Pod stromą górkę bez gazu auto nie musi koniecznie ruszyć, ale na pewno nie powinno się cofać. Problemy z przekazywaniem momentu mogą być spowodowane awarią konwertera.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, 14:18 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sie 2014, 14:14

mwx pisze:można załączyć R-D nad kanałem i zobaczyć czy skrzynia się "rzuca"
Dokładnie takie mam uczucie jak siedzę w aucie. Jakby coś się "przesuwało" <mysli>

arturkowalc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2013, 09:33
Lokalizacja: mława

Post autor: arturkowalc » 20 sie 2014, 14:26

Witam. Te szarpniecie podczas zalaczania biegu to normalne poniewaz jest quattro i odczuwasz jak zalacza przod i tyl. Mam tak samo i kilku znajomych tez, ale olej w skrzyni mozesz wyminic bo tip jest na to wrazliwy.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 20 sie 2014, 14:27

arturkowalc pisze:Witam. Te szarpniecie podczas zalaczania biegu to normalne poniewaz jest quattro i odczuwasz jak zalacza przod i tyl. Mam tak samo i kilku znajomych tez, ale olej w skrzyni mozesz wyminic bo tip jest na to wrazliwy.
quattro ma stały napęd na 4 koła, chyba że silnik jest umieszczony poprzecznie to wtedy haldex dołącza napęd, natomiast jezeli silnik jest wzdłużnie to nie ma czegoś takiego jak dołączanie napędu
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
Teacher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:53
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Teacher » 20 sie 2014, 14:36

Czyli z tego co koledzy piszecie wnioskuję że powinienem:

- wjechać na kanał i sprawdzić poduszki bo mogą dawać takie symptomy o jakich pisałem ( w razie co mam już komplet wszystkich 5 )
- sprawdzić w jakiś sposób przeguby z przodu czy nie ma luzu
- wymienić olej w skrzyni profilaktycznie
- mieć nadal nadzieję że mam sprawny konwerter

Wszelkie pozostałe sugestie mile widziane <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga