Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] jaki olej do skrzyn manualnych leje audi ??

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 26 kwie 2016, 03:41

Caly mi wymienial moj mechanik w skrzyni na nowy i odrazu sprawdzilismy most z tylu nie dosc ze stary olej byl to i malo i yez na valvo zmienil mi i jest wszystko git a ori ASO to wiadomo jakie ceny...

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 26 kwie 2016, 16:48

Moreno pisze:
qwerty01 pisze: Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 26 kwie 2016, 17:18

Mowie Wam ten valvo jest spoko naprawde jezdze juz kolo 10tys zrobilem od wymiany i w moscie i w skrzyni i jest naprawde ok biegi wchodza mieciutko wszystko takze smialo moge polecic.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 kwie 2016, 18:40

porozmawiamy przy -20 stopni jak będziesz biegi zapinał nogą do czasu rozgrzania
nie wiem co ma ori olej vag ale na rynku nie ma zamiennika który przy -20 działął by jak ori
a próbowałem wiele marek

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 26 kwie 2016, 19:31

W zime teraz bylo po 20 pare na minusie i jakos mi normalnie biegi wchodzily... Moze wsteczny troszek ciezej niz zawsze ale wchodzil normalnie przeciez jezdze i chyba bym czul cos nie? Narazie nic niepokojacego nie bylo nie mowie ze bedzie ok caly czas ale narazie jest ok.

dj78c
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2016, 09:58
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: dj78c » 02 lis 2016, 10:05

wiadomo, każdy ma swoich faworytów, ja w tej sprawie (między innymi) wybieram się do mechanika, który ma obcykane skrzynie biegów, jeśli chodzi o audi na pewno. zobaczymy co zarekomenduje.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 02 lis 2016, 19:12

qwerty01 pisze:
Moreno pisze:
qwerty01 pisze: Będę kupował Motul MOTYLGEAR 75W90

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
A gdzie to niby napisali?
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.

Xandr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ

Post autor: Xandr » 15 lis 2016, 17:27

FUCHS TITAN SINTOFLUID słyszał ktoś o nim coś
planuje dziś go zamówić

http://allegro.pl/olej-przekladniowy-fu ... 98590.html

[ Dodano: 2016-11-15, 17:27 ]
Zamówiłem dam znać jak to się ma do oryginału.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 15 lis 2016, 17:56

Moreno pisze:
qwerty01 pisze:
Moreno pisze:
Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee........ <zalamka>
Ja po tym motulu mam takie problemy z dwójką.
Jak już wymieniać, to tylko na oryginał z ASO. A jeśli Cie nie stać na ten olej, to po prostu nie wymieniaj. ...takie jest moje zdanie.
Nic dziwnego, bo to olej do tylnego mostu!
Do skrzyni będę kupował: castrol Syntrans Transaxle 75W90
Tylny most: Motul MOTYLGEAR 75W90
A gdzie to niby napisali?
O tym mutolu dowiedziałem się na tym forum, tak więc zdecydujcie sie wreszcie do czego ten za***ny olej jest. ...nie dla mnie, bo ja już mam zalany G052911, ale dla innych, którzy będą szukali jakichś informacji.
Od 3 lat mam w skrzyni Motulgear 300 SAE75W90 API GL-4/GL5-MIL-L-2105D
Jest to olej do skrzyń biegów, można go stosować w mechanizmach różnicowych.
Na etykiecie wyraźnie jest napisane "do skrzyń biegów" w wyszukiwarce Motula również, więc skąd przeświadczenie że jest inaczej.
Żadnych problemów z biegami nie mam, wchodzą lekko i pewnie.

Zimektm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2013, 19:18
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: Zimektm » 11 sty 2019, 16:10

Witam, odgrzebuję temat oleju do skrzyni manualnej i dyfra ponieważ od ostatniego postu minęło 2 lata i jestem ciekaw jak sprawują/sprawowały się alternatywy dla olejów OEM i czy były jakieś problemy albo pozytywy latem/zimą (wbijanie biegów i synchronizacja). Sam jestem na etapie bitwy z myślami czy wymieniać profilaktycznie i na jaki. Po 2 dniach uzupełniania wiedzy- przeszukiwania internetów dowiedziałem się że trzeba brać pod uwagę 3 parametry oleju z kart charakterystyk o których nawet nie wiedziałem: Gęstość i lepkości kinematyczne w 40&#186;C i 100&#186;C.

U siebie posiadam skrzynię DUX i seryjnie pływa (lub powinien)
Olej: G 052 911
Gęstość: 0,866
Lepkość kinematyczna: 76,6 mm2/s w 40&#186;C
Lepkość kinematyczna: 14,6 mm2/s w 100&#186;C
(dane z karty charakterystyki VW oraz z jednego forum gdzie dane nieznacznie się różnią)

Pytanie pierwsze czy ktoś zamienił G 052 911 na:

Motul Gear 300 75W90 GL-4/GL-5
Gęstość 20°C 0.897
Lepkość kinematyczna w 40°C 72.6 mm&#178;/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 15.2 mm&#178;/s

lub

Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+
Gęstość: 0.866
Lepkość kinematyczna w 40°C 78 mm&#178;/s
Lepkość kinematyczna w 100°C 14.8 mm&#178;/s

lub czy znalazł olej o podobnych parametrach lub może bardziej zbliżonych do OEM i jakie ma odczucia ??

Drugi temat to olej w Dyfrze, ja posiadam CUC i powinien być tam olej
G 052 145 temat tego oleju poruszył już forumowicz "qwerty01" na poprzedniej stronie i pytanie czy zamienialiście go na:

Motul MOTYLGEAR 75W90 lub Motul Gear 300 LS 75W90 lub inny o zbliżonych parametrach do OEM'a i jak się wam sprawuje ??

Trzeci temat to czy stosujecie jakieś dodatki do skrzyni typu ceramizer, Liqui Moly GEAR PROTECT lub inne z molibdenem.

Chodzi mi o większą ilość opinii konkretnych posiadaczy skrzyń gdzie seryjnie pracował olej G 052 911 (niektóre opinie już przeczytałem)Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8

Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 11 sty 2019, 16:18

U mnie po wymianie olejów (po 2,5roku) wszystko jest ok. Niestety poci się tylko tylny dyfer i muszę wymienić uszczelki (autko ma 20 lat, więc nie ma co się dziwić). Poza tym przy ostrym hamowaniu silnikiem słyszę jakiś dźwięk (wycie), ale łączę to z wyciekiem.

Zimektm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2013, 19:18
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: Zimektm » 11 sty 2019, 16:29

qwerty01 pisze:U mnie po wymianie olejów (po 2,5roku) wszystko jest ok. Niestety poci się tylko tylny dyfer i muszę wymienić uszczelki (autko ma 20 lat, więc nie ma co się dziwić). Poza tym przy ostrym hamowaniu silnikiem słyszę jakiś dźwięk (wycie), ale łączę to z wyciekiem.
A jaki finalnie olej zastosowałeś w skrzyni i dyfrze ?
Było:
Audi 4000s quattro 85'
Audi cabrio 2.3 93'
Audi A4 B5 1.8

Jest:
Audi A6 C5 2.8 quattro
Audi Coupe Quattro 2.3NG 90'
ZZR Komar MR232 65'
Honda CB600F 06'

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 11 sty 2019, 17:05

W skrzyni jest Syntrans Transaxle 75W90, a tylnym dyfrze Motul MOTYLGEAR 75W90.
Do tej pory skrzynia chodzi leciutko* (latem jednym palcem można zmieniać, a zimą w te mrozy trzeba użyć dwóch palców). ;)
* - chodzi o bieg 3 i 4. Minimalnie ciężej wchodzą 1 i 2. Piąty bieg wchodzi najciężej, ale nie znaczy, że trzeba się siłować (trzeba włączać latem 2 palcami). W innym samochodzie (młodszym) biegi wchodzą znacznie ciężej (mimo wymiany oleju).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga