Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] jaki olej do skrzyn manualnych leje audi ??

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 14 cze 2015, 23:26

No własnie po dolewce ciezko zredukowac z 3 na 2 i z 2 na 1.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 14 lip 2015, 20:12

właśnie pytałem się o olej audikowski w ASO krzykneli sobie 160zl za 1l oleju :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


postanowiłem zalać sobie Motulem 300 Gear LS GL5 Syntetyk po 65zl za 1l plus doleje trochę militeca K2 i zobaczę jak to będzie śmigać :]

i zobaczymy co się będzie działo :>

[ Dodano: 2015-07-14, 20:12 ]
olej wymieniony na coś takiego

Obrazek

plus 100ml militeca dolana :]

od razu zauważalne wyciszenie skrzyni na 2gim biegu jak zmieniałem wyło lekko jakby teraz nic :]

tylko pisze ze do wyścigowych i rajdowych skrzyń i nie wiem czy przesadzone nie jest ale ma norme GL5 taką jaka powinna być
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 14 sie 2015, 19:02

A co sądzicie o MotylGear? ...to jakiś Technosynthese.
Czy jest to w pełni syntetyczny olej? Bo wyszukałem tylko informację, że baza została wzmocniona syntetycznymi dodatkami. Ale czy sama baza jest syntetyczna?

Mam skrzynię manualną 5-biegową (nie wiem jak odczytać jej nr).
Czy MotylGear będzie lepszy od Gear 300, czy to ten sam "pies"?

[ Dodano: 2015-08-14, 19:02 ]
...ok, już wiem. MotylGear Technosynthese to po prostu półsyntetyk.
Wolę zalać pełny syntetyk, więc będzie to Gear 300. :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sie 2015, 23:55

Wszystkie oleje wykonane "w technologii syntetycznej" nie są prawdziwymi syntetykami.
motostacja - części samochodowe.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 15 sie 2015, 00:11

No ale skoro Gear 300 ma opis "100% synthese", to raczej jest to prawdziwy syntetyk. ...z resztą na wielu stronach z częściami samochodowymi (m.in. motointegrator) jest opisany jako olej w pełni syntetyczny. :)

LGV8V
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:34
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: LGV8V » 19 wrz 2015, 14:18

Posiadam superba z 2005r. 1.9tdi AWX 5-cio biegowy. Zacząłem się zastanawiać czy nie warto by wymienić oleju w skrzyni biegów bo prawdopodobnie od 10lat nikt tego nie robił.
Biegi nie wchodzą ciężko w lato, choć w zimę już chodzą bardziej topornie.

Nurtuje mnie jeszcze takie pytanie odnośnie synchronizatora, czy jeśli wymienił bym teraz olej a w razie czego później wymieniał bym synchronizator, to czy podczas jego wymiany muszę wymieniać ponownie olej?
Zastanawiam się nad tym ponieważ czasem jedynka mi nie chce wejść i musze odpuścić sprzęgło i jeszcze raz próbować, za drugim podejściem albo wchodzi bez problemu albo ciężko, natomiast jeśli samochód się powoli toczy to jedynka wchodzi bez problemu.
Z resztą biegów nie mam problemu, może jedynie dwójka trochę czasem haczy ale to rzadko.

Wymieniał bym na https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... -300-75w90 chyba taki olej to manualnej 5biegówki w awx jest ok jak sądzicie?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 19 wrz 2015, 22:58

ja sobie teraz wymieniałem na MOTUL Gear 300 LS 75w90 i bajka biegi wskakuja elegancko olej do mocnych obciążeń i sportowej jazdy w opisie że do sportowych wysilonych samochodów ja polecam bo jest różnica miedzy tym co miałem wcześniej jakimś lotosem gl4 gl5

a ten motul jest tylko gl5 czyli teoretycznie to co fabryka zaleca a nie jakieś uniwersalne gl4/gl5 tym bardziej ze cena na bańce nie jest jakaś rażąco większa.

a oleju nie będzie trzeba zmieniać bo teoretycznie on się nie zużywa czyli spokojnie można go zlać i zalać ponownie :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

LGV8V
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:34
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: LGV8V » 21 wrz 2015, 22:38

Z tego co proponuje motul przy doborze oleju to ten GEAR 300 75W90.
I jeszcze wyczytałem że zbyt gęsty też nie jest dobry wiec raczej kupie ten drugi.
Powinien być równie dobry, mam nadzieję że efekt będzie podobny do twojego ;)

A mam pytanie czy korek do spuszczenia starego oleju wymieniałeś na nowy żeby ewentualnie nie ciekło bądź profilaktycznie?
Zastanawiam się czy nie kupić nowego w aso jeśli mają w sprzedaży jeszcze.

[ Dodano: 2015-09-21, 22:38 ]
Wrzucę wam pewną ciekawostkę, może pewnym osobom to pomoże w doborze oleju do skrzynki:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 81535.html

U mnie znajomy zadał mi pytanie czemu zmieniam olej skoro nic wielkiego się nie dzieje i producent tego nie zaleca. I tak w tej chwili biję się z myślami czy aby na pewno wymieniać. Ale z drugiej strony co takiego może mi popsuć świeży olej. Poza tym MOTUL Gear 300 75w90 nie jest takie gęsty względem tego LS.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
https://www.motul.com/system/product_de ... 0_(GB).pdf

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 22 wrz 2015, 20:17

LGV8V pisze:Z tego co proponuje motul przy doborze oleju to ten GEAR 300 75W90.
I jeszcze wyczytałem że zbyt gęsty też nie jest dobry wiec raczej kupie ten drugi.
Powinien być równie dobry, mam nadzieję że efekt będzie podobny do twojego ;)

A mam pytanie czy korek do spuszczenia starego oleju wymieniałeś na nowy żeby ewentualnie nie ciekło bądź profilaktycznie?
Zastanawiam się czy nie kupić nowego w aso jeśli mają w sprzedaży jeszcze.

[ Dodano: 2015-09-21, 22:38 ]
Wrzucę wam pewną ciekawostkę, może pewnym osobom to pomoże w doborze oleju do skrzynki:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 81535.html

U mnie znajomy zadał mi pytanie czemu zmieniam olej skoro nic wielkiego się nie dzieje i producent tego nie zaleca. I tak w tej chwili biję się z myślami czy aby na pewno wymieniać. Ale z drugiej strony co takiego może mi popsuć świeży olej. Poza tym MOTUL Gear 300 75w90 nie jest takie gęsty względem tego LS.
https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772
https://www.motul.com/system/product_de ... 0_(GB).pdf
kolego to nic nie zaszkodzi napewno sam wiek auta tu też i oleju wg mnie kwalifikują go do wymiany.

ja u siebie zmieniłem na tego 300 ls i jest odczuwalna różnica naprawdę biegi wchodzą lżej chociaż też miałem mieszane uczucia jak przeczytałem że do sportowych wyczynowych aut to jest ale lekko skrzynia w takiej a6 też nie ma także jak producent chce GL5 to zalałem GL5 a nie jakieś GL4/GL5 i nie żałuje wsio śmiga i jest to pełen syntetyk <lol>


ja ogólnie polecam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

LGV8V
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:34
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: LGV8V » 25 wrz 2015, 20:14

Też mi się z grubsza tak wydaję że 10 lat to już jednak ten olej nie jest pierwszej świeżości :) tym bardziej że raczej nikt do niego nie zaglądał, jutro się okaże.

Mnie nurtuje tylko jedna rzecz że ten LS może być za gęsty w zimę i biegi będą ciężko wchodzić, dlatego zdecydowałem się na ten bez :)
Przecież to też pełen syntetyk a skro motul go poleca i większość olei do dej skrzyni ma podobną gęstość kinematyczną w 40 stopniach.
Być może do mocniejszych silników LS jest lepszy.
Tylko że mi się wydaję że do mojej skrzyni to raczej według specyfikacji jest bliżej GL-4

Podzielę się swoją opinią po wymianie czy to był dobry wybór ;)

[ Dodano: 2015-09-23, 21:10 ]
I dup. mój do znajomy miał mi załatwić olej i nawalił wiec może w sobotę wymienię. Z tym że mam jeszcze pewną zagwozdkę.

Nie do końca jestem pewien tego motula ponieważ niektórzy piszą że fuchs 75W80 jest zalewana jako oryginalny olej w ASO.

Motul Gear 300 75W90 https://www.motul.com/system/product_de ... 1290086772

TITAN-SINTOFLUID-FE-75W
http://www.generaloils.net/PI_TITAN-SIN ... -75W_e.pdf

FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80
http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintofluid-75w80.html

Wielu poleca Fuchsa 75W80 choć słyszałem też dobre opinie o Motul Gear 300 75W90
Hm może ktoś ma doświadczenie z tym fuchsem?

Dodam że mam chipa na 161km i 335nm ale nie wiem czy ma to znaczenie jeśli chodzi o skrzynie, bo jeśli tak to lepszy jednak był by 75W90

[ Dodano: 2015-09-25, 20:14 ]
Znalazłem kilka ciekawych informacji na temat norm VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php masz racje z tym GL-5. :)

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 25 wrz 2015, 20:37

Koledzy użytownicy Audi TT 8n zauwazyli dość duże poztywne zmiany po zmianie oleju w skrzyni biegów na RED LINE : http://www.redlineoil.com/

Znikneły opisywane problemy z trudnością wrzucenia 2 biegu - może warto spróbować

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 27 wrz 2015, 10:13

LGV8V pisze: Mnie nurtuje tylko jedna rzecz że ten LS może być za gęsty w zimę i biegi będą ciężko wchodzić, dlatego zdecydowałem się na ten bez :)
Przecież to też pełen syntetyk a skro motul go poleca i większość olei do dej skrzyni ma podobną gęstość kinematyczną w 40 stopniach.
Być może do mocniejszych silników LS jest lepszy.
Tylko że mi się wydaję że do mojej skrzyni to raczej według specyfikacji jest bliżej GL-4


[ Dodano: 2015-09-25, 20:14 ]
Znalazłem kilka ciekawych informacji na temat norm VW http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php masz racje z tym GL-5. :)
kolego z tego co znajomy sprawdzał to olej ma być GL5 a GL4/GL5 to już coś hmmm ciężko powiedzieć.

ja mam tego co wcześniej widać na zdjęciach nie był wcale gęsty a skrzynia chodzi o niebo lepiej niż jak mi mechanik kiedyś jakiegoś lotosa wlał.

olej niby na duże obciążenia robiony czyli o skrzynie można być w miarę spokojnym to bez stresu można mocniej autko gonić <lol>

a już parę tyś km zrobiłem na tym motulu i nie widzę żadnych minusów

aaa i jeszcze jedno właśnie jak miałem zalanego jakiegoś lotosa GL4/GL5 to w zime przy nawet nie dużym mrozie strasznie ciężko chodziły biegi
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 06 lis 2015, 07:41

LGV8V pisze:(...) słyszałem też dobre opinie o Motul Gear 300 75W90
No to teraz zła:
Niedawno wymieniałem olej w skrzyni i zalałem właśnie tego gear 300, i teraz tylko k**wy sadzę. Po jaką cholerę wymieniałem ten olej? Przecież wszystkie biegi dobrze wchodziły.

Tą nieszczęsną wymianę przeprowadziłem pod koniec sierpnia b.r. Przez pierwsze dni było wszystko pięknie ładnie - biegi wchodziły nieco lżej, a redukcje z trójki na dwójkę można było wykonywać przy wyższej prędkości niż wcześniej. Ogólnie byłem zadowolony.
Ale owa "euforia" nie trwała zbyt długo - po tygodniu/dwóch zaczęła dwójka toporniej wchodzić przy zimnym silniku. Obecnie 2-gi bieg wchodzi dopiero gdy auto już się prawie zatrzyma. Ale mało tego - nawet trójka dużo ciężej wchodzi niż przed wymianą.
Jak już przejadę te kilkanaście km, to wszystko się poprawia i biegi zaczynają wchodzić "jak w masło", ale to też do pewnego czasu - gdy olej za bardzo się rozgrzeje (np. przy dłuższej trasie), to przy zmianie biegów czuć mocno na drążku takie jakby zazębianie się trybów.
Nie wiem jaki olej miałem wcześniej, ale był on o tysiąc procent lepszy od tego motula gear 300.

Wkrótce będę zmieniał ponownie (bo w zimę to ja chyba biegu nie wrzucę) i tym razem nie będę kombinował - kupuję oryginalny olej OE.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 06 lis 2015, 08:39

Do manuala albo oryginał albo zaden.
I jesli nie ma wycieków nie ma sensu tego wymieniać
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Matizzulo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 23 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Matizzulo » 06 lis 2015, 10:13

Panowie a jaka cena oleju do A6 c6 Bmk (chyba 6hp19) ? W pewnym warsztacie policzyli mi 1750 za wszystko z wymianą... Czy takie są ceny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga