Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 10 sie 2017, 10:31

Jestem w trakcie kompletowania zestawu do wymiany oleju w tipie (auto z podpisu A6 C5 3.0 ASN quattro) i mam na szybko pytania:
1. Mam skrzynię 5HP-19 FLV, a wszędzie widzę końcówkę FLA czy to coś zmienia? czym się one różnią? (moce silnika?), po vin nie znalazł filtra oleju. Dodatkowo FLV nigdzie w dokumentach ZF nie widzę :(
2. Myślałem o oleju Ravenol, jednak doczytałem że lepiej wlać MOBIL LT71141, jednak w motoryzacyjnych polecają w jednym FEBI a drugi MOTUL multi ATF, dlatego wolę się upewnić że jednak pozostać przy Mobilu?
3. Filtry mam do wyboru Man albo Wahler, tu chyba obojętnie będzie??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 sie 2017, 11:35

5Hp19FL czy 5HP19FLA to oznaczenie rodzaju napędu i ułożenia skrzyni - FL ( przód wzdłużnie ) , FLA ( przód wzdłuznie napęd na 4 koła )

FLV to typowy kod skrzyni ( tak jak EBV,DES, FEV itd. ) - filtry i uszczelka a także olej są takie same we wszystkich 5hp19FL i FLA

Myślę że MobilLt71141 lub FEBI14738 będzie najlepszym wyborem bo sa to oleje dedykowane

CO do filtra to masz 3 opcje - ORI , Knecht/MahleHX-84D i Mann Mann H2826KIT
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 11 sie 2017, 10:54

Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 11 sie 2017, 11:35

Adik_ss pisze:Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sie 2017, 12:39

ja teraz w swojej A4 B5 wymieniałem przy 280 tys km - pierwsza wymiana w historii samochodu , filtr ori
z 2000 roku , po wymienia śmiga aż miło ;)

[ Dodano: 2017-08-11, 12:39 ]
jericho24 ty w Passacie tez chyba skrzynię FEV masz ?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 sie 2017, 13:22

bendzji a jaka metoda wymieniales? Bo ja cały czas się zastanawiam jak wymienić czy dynamicznie czy statystycznie wszystko mam kupione filtr ori olej ZF ale jakoś nie mogę się zmobilizować
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sie 2017, 14:28

Statycznie , planuje chyba zrobić druga szybsza wymianę , zobaczymy , miałem małe obawy ale w poprzedniej B5 pierwsza wymiana od fabryki zrobiłem przy 180 tyś km , potem po 60 tyś km , auto w moich rękach dobiło do 290 tyś km i sprzedałem , z tego co wiem do dziś jeżdzi
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 sie 2017, 15:15

Chyba też taka zrobię nie chciałbym przyspieszyć jej końca. Osobiście wolałbym dynamicznie żeby był cały olej wymieniony niż tylko połowa
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 sie 2017, 15:31

Bezpieczniej jest statycznie, a i tak będzie lepiej niż teraz :).

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 11 sie 2017, 16:51

To zrób dwie podmianki co np 1000km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 sie 2017, 18:12

Najpierw wymień tylko olej, a po 1000 km wymień olej wraz filtrem. Pierwsza wymiana wstępnie wyczyści skrzynię, a ewentualne zabrudzenia zatrzymają się na starym filtrze, który potem wymienisz wraz z olejem :). Najlepiej byłoby wymienić dwukrotnie filtr, ale można zrobić też tak.

Adik_ss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2010, 14:59
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Adik_ss » 12 sie 2017, 09:54

jericho24 pisze:
Adik_ss pisze:Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?
Przebieg prawie 249 tys. km raczej nie był wymieniany, auto mam od grudnia a było sprowadzone z niemiec. W książce serwisowej nic nie widzę o oleju, na tyle na ile mogę rozpoznać to jest wpisane.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 sie 2017, 10:03

No i nie będzie bo wg serwisu nie ma wymiany oleju w tipie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 16 sie 2017, 18:53

Mój miał pierwszą wymianę przy ok 210kkm, później przy ok 228kkm nastąpiła awaria elektrozaworu ciśnieniowego w skrzyni,więc kolejna wymiana nastąpiła. Do dzisiaj najechał 285kkm i działa OK.

Swoją drogą wg różnych źródeł internetowych, skrzynia ta bezawaryjnie wytrzymuje ok 500kkm.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 sie 2017, 19:34

kwestia uzytkowania - miasto/trasy itd. , te 500 tyś jest realne , tak samo widzialem multi z przebiegiem 420 tys km , 550 tys km itd. bez remontu

gdzieś mi wpadła historia BMW e39 gdzie ktoś zrobił 1 milion km na fabrycznym oleju w skrzyni i dalej jezdził ;) , teraz już nie pamiętam czy tam siedziała skrzynia ZF czy GM
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga