Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tiptronic sam zmienia bieg z 5 na 4

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
xmnichx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów

Tiptronic sam zmienia bieg z 5 na 4

Post autor: xmnichx » 04 cze 2014, 14:37

Witam mam problem z tiptroniciem mianowicie: po rozgrzaniu skrzynia czasami zmienia bieg z 5 na 4 oczywiście nie zmieniam położenia gazu podczas tego zajścia. Jadąc np 100k/h nagle zmienia mi na 4 z jednoczesnym mocnym szarpnięciem po czym wraca na 5 ale już normalnie płynnie. Czasami po długiej trasie delikatnie podszarpuje reż na przy zmianie z 1 na 2.
Błędów nie pokazuje. Proszę o pomoc...

Koledzy minęło sporo czasu od kiedy napisałem 1 posta i żadnej odpowiedzi...
Tymczasem problem nie ustąpił, rozmawiałem z mechanikiem i ten polecił wymienić sterowanie mówi że zawory mogą być przytkane...
Przed oddaniem auta do mechanika wolę zasięgnąć opinii żeby na darmo kasy nie marnować, a może wie ktoś ile te zawory kosztują??
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro

olekorson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 11 sie 2014, 10:17
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: olekorson » 24 paź 2014, 20:26

Witam mam podobny problem i z tego co się dowiedziałem to może być zacierająca się panewka pompy oleju ASB.

xmnichx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów

Post autor: xmnichx » 27 sty 2015, 21:36

Dzięki za odpowiedź. widzę że przyczyn może być więcej więc postanowiłem że oddam samochód do serwisu skrzyń automatycznych powiedzieli że sprawdzą skrzynię za 150-200zł
jeśli trzeba to wyciągają sterowanie skrzyni i sprawdzają elektrozawory na stole więc może coś znajdą...

[ Dodano: 2015-01-27, 21:36 ]
Auto było w serwisie sprawdzali skrzynię wszystko było niby ok zaproponowali płukanie + oczywiście wymianę oleju i filtra. okazało się przy okazji że olej był niewłaściwy ale po serwisie nic się nie zmieniło więc wydałem 1600zł na darmo...
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 27 sty 2015, 21:46

xmnichx pisze:Dzięki za odpowiedź. widzę że przyczyn może być więcej więc postanowiłem że oddam samochód do serwisu skrzyń automatycznych powiedzieli że sprawdzą skrzynię za 150-200zł
jeśli trzeba to wyciągają sterowanie skrzyni i sprawdzają elektrozawory na stole więc może coś znajdą...

[ Dodano: 2015-01-27, 21:36 ]
Auto było w serwisie sprawdzali skrzynię wszystko było niby ok zaproponowali płukanie + oczywiście wymianę oleju i filtra. okazało się przy okazji że olej był niewłaściwy ale po serwisie nic się nie zmieniło więc wydałem 1600zł na darmo...
bo sterowanie to nie tylko elektrozawory... ja bym usterki szukal w nim.

xmnichx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2013, 13:44
Lokalizacja: Podkarpacie/Rymanów

Post autor: xmnichx » 06 gru 2015, 12:14

Rozwiązałem problem albo przynajmniej znalazłem winowajcę "szarpania i zmiany biegów" jak się okazuje to chyba nie problem skrzynia tylko prawdopodobnie sterownika silnika ponieważ szepniecie występuję tylko kiedy w złączu obd mam zainstalowany interface bluetooth którego używałem w połączeniu z telefonem. Od kiedy przestałem go używać zrobiłem już parę ładnych tysięcy i puki co cały czas cisza. natomiast pewnego razu podczas jazdy autostradą włożyłem bluetootha do obd i już po minucie szarpnęło silnikiem...
było:
A4 1995r. 2,8 174 KM Quattro

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 gru 2015, 13:14

No niestety cieżko zgadnąć co ktoś włożył do auta, ale to może pasować bo odpytywanie sterownika podczas pracy dodaje mu dodatkowych zadań i widocznie wyższym priorytrmen nad sterowaniem silnikiem jest podtrzymanie komunikacji z interfejsem. Spróbuj zmienić w tym interfejsie częstotliwość próbkowania (ustaw większy czas o ile ten fejs ma taka opcje a zarażeń potrzebujesz tych odczytów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga