Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] tip-tronic a multi-tronic ?

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] tip-tronic a multi-tronic ?

Post autor: Mandaryn112 » 26 mar 2008, 00:08

Mam pytanie.... może wyda wam się śmieszne, ale liczę na fachową; odpowiedz.

A pytanie to:
Czym różni się Tip od Multi tronika..... ? :)
Jak poznać jaki typ jest w aucie?

Z góry dziękuję i przepraszam za tak banalne pytanie.... :P

mikita2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemysł

Post autor: mikita2003 » 26 mar 2008, 13:14

Skrzynia Tiptronic to nic innego jak automat z możliwościa zmiany biegów za pomocą; drą;żka + i - ... a jeżeli chodzi o Multitronica to już zupełnie inna konstrukcja, jest to skrzynia bezstopniowa, fizycznie nie posiada tzw przełożeń - biegów. Główna zasada działania oparta jest na współpracy z dwoma zespołami kół (walców) stożkowych i paska który przesówa się po ich powierzchni.
Bezstopniowa przekładnia automatyczna Multitronic została skonstruowana przez firmę Audi. Zwiększenie komfortu prowadzenia nie jest przy tym zwiazane z utratą; dynamiki i oszczędności. Przeciwnie - większosć parametrów samochodu wyposażonego w Multitronic wypada często lepiej niż w modelach z manualną; przekładnią; 5-biegową;. Multitronic posiada też tryb zmiany biegów "na niby" (widziałem wersję z 7 wirtulanymi przełożeniami).
Kiedy prowadzi się pierwszy raz auto z taką; skrzynią;, wrażenie jest trochę takie, jakby ślizgało się sprzęgło. Przyciskamy gaz, obroty rosną;, auto przyspiesza i nie następuje spadek obrotów, który normalnie jest, gdy zwykły automat zmieni bieg na wyższy. Wszystko dlatego, bo tu nie ma biegów Zatem skrzynia trzyma te wysokie obroty (w okolicach najwyższego momentu obrotwego) dopóty, dopóki nie odpuszczamy nogi z gazu.

[ Dodano: 2008-03-26, 13:29 ]
a poznasz po tym ze multi niema możliwości blokady biegów,jeśli sie mylę to proszę o pobrawkę:)

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 26 mar 2008, 15:58

No WIELKIE DZIĘKI..... właśnie takiej odpowiedzi czekałem..... wielkie dzięki....


Pozdrawiam :)


Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Czeladź/śląsk

Post autor: Qzi » 12 lis 2008, 21:59

Mam pytanie ( ponieważ się boję ) automatu i wyczytałem na forum że żywotność multi jest około 200 tyś km
1jaka jest żywotność tiptronica
2nie bardzo zajażyłem o co chodziło koledze mikita2003 z tą blokadą biegów
3jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Proszę o ewentualną pomoc i wielkie sorki za może głupie pytania ale podobno kto pyta nie błądzi :oops:
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka


DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 lis 2008, 23:32

mikita2003 pisze:Skrzynia Tiptronic to nic innego jak automat z możliwościa zmiany biegów za pomocą drążka + i - ... a jeżeli chodzi o Multitronica to już zupełnie inna konstrukcja, jest to skrzynia bezstopniowa, fizycznie nie posiada tzw przełożeń - biegów. Główna zasada działania oparta jest na współpracy z dwoma zespołami kół (walców) stożkowych i paska który przesówa się po ich powierzchni.
Bezstopniowa przekładnia automatyczna Multitronic została skonstruowana przez firmę Audi. Zwiększenie komfortu prowadzenia nie jest przy tym zwiazane z utratą dynamiki i oszczędności. Przeciwnie - większosć parametrów samochodu wyposażonego w Multitronic wypada często lepiej niż w modelach z manualną przekładnią 5-biegową. Multitronic posiada też tryb zmiany biegów "na niby" (widziałem wersję z 7 wirtulanymi przełożeniami).
Kiedy prowadzi się pierwszy raz auto z taką skrzynią, wrażenie jest trochę takie, jakby ślizgało się sprzęgło. Przyciskamy gaz, obroty rosną, auto przyspiesza i nie następuje spadek obrotów, który normalnie jest, gdy zwykły automat zmieni bieg na wyższy. Wszystko dlatego, bo tu nie ma biegów Zatem skrzynia trzyma te wysokie obroty (w okolicach najwyższego momentu obrotwego) dopóty, dopóki nie odpuszczamy nogi z gazu.

[ Dodano: 2008-03-26, 13:29 ]
a poznasz po tym ze multi niema możliwości blokady biegów,jeśli sie mylę to proszę o pobrawkę:)
Ja tez dołącze sie do podziękowań.
Super i prosto wytłumaczone. Tez mam multitronica i super sie jeździ.
Wcześniej miałem vecte w automacie i to nie jest to samo, na początku ciężko było się przyzwyczaić.
Pozdro

[ Dodano: 2008-11-12, 23:48 ]
Qzi pisze:Mam pytanie ( ponieważ się boję ) automatu i wyczytałem na forum że żywotność multi jest około 200 tyś km
1jaka jest żywotność tiptronica
2nie bardzo zajażyłem o co chodziło koledze mikita2003 z tą blokadą biegów
3jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia
Proszę o ewentualną pomoc i wielkie sorki za może głupie pytania ale podobno kto pyta nie błądzi :oops:
Chodzi o to że możesz ustawiż skrzynię w pozycji kolejno:
1-bez ostatniego biegu
2-bez 2 ostatnich biegów
3-bez 3 ostatnich biegów

(ja tak miałem w vectrze nie wiem jak w audi ale bedzie podobnie)
stąd te wycięcia

np przy 4 biegowej skrzyni zgodnie z moją powyższą numeracją mamy:
1- skrzynia z biegami 1,2,3
2- skrzynia z biegami 1,2
3- skrzynia z biegami 1

Jak się mylę to poprawcie
Pozdro

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 14 lis 2008, 12:06

jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia

Na tych zdjęciach, tak. Tyle tylko, że to dolne zdjęcie pokazuje tipa przed liftem (z biegami D i bodajże 2,3,4). W tipe po lifcie w opcji automat są tylko D i S (oczywiście możliwość zmiany biegów tak samo). Zmierzam do tego, że wygląd multi i tipa w wersjach po lifcie różni się tym, że w multi nie ma S i wycięcie na zmianę biegów jest bardziej cofnięte.

Pozdrawiam

marcin.audi.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wlkp/nl

Post autor: marcin.audi.a6 » 29 lis 2008, 19:55

super opis na tego multitronika ja chce kupic automata z silnikiem 1.9tdi 130km ale slyszalem ze sa awaryjne czy to prawda?

Janek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2008, 12:39
Lokalizacja: kuj - pom

Post autor: Janek » 02 gru 2008, 13:30

Roger_35 pisze:jedyna różnica jaką widze na powyższych zdjęciach to że tip ma głębsze wycięcie w kierunku tyłu nadwozia

Na tych zdjęciach, tak. Tyle tylko, że to dolne zdjęcie pokazuje tipa przed liftem (z biegami D i bodajże 2,3,4). W tipe po lifcie w opcji automat są tylko D i S (oczywiście możliwość zmiany biegów tak samo). Zmierzam do tego, że wygląd multi i tipa w wersjach po lifcie różni się tym, że w multi nie ma S i wycięcie na zmianę biegów jest bardziej cofnięte.

Pozdrawiam
z tego co ja zauważyłem to niektóre multi mają S a niektóre nie. Nie wiem od czego to zależy ale oglądałem ostatnio A6 z multi i na pewno była tam opcja S

prnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: prnd » 03 gru 2008, 08:09

Witam

Co do awaryjności multitroniców to niestety w przedziale od 160 000 - 210 000 są awaryjne - jak wszystkie skrzynie automatyczne nowego typu. Remont skrzyni pozwala cieszyć się jej przebiegiem przez kolejne 160 000 - 200 000km. Zupełnie inna konstrukcja w porównaniu do tiptronica (tradycyjna budowa skrzyni). Multitronic to bezstopniówka (kodowa nazwa 01J). Jak przedmówcy pisali bieżnie (wałki wejścia) połączony łańcuchem. komfort jazdy z ta skrzynią jest nieporównywalny z żadną inną. Zobacz...http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm


Generalniue audi rozwija te skrzynie bo juz jeżdzą 8-biegowe multitroniki pomimo wcesnej awaryjności. Inżynierowie wyliczyli, że średnio użytkownik w ciągu 2 lat gwarancji przejdzie około 120 - 140 000km (max) - dlatego potrafią 3-5 miesięcy po wygaśnięciu gwarancji paść. Niestety dzisiaj wszystko jest na "styk" zrobione. Później wszyscy mają pretense do mechaników a nie do audi

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 07 gru 2008, 00:52

Mandaryn od 2003 multitroniki miały (na samym dole) funkcję S. Natomiast od 2001-do 2003 były tylko z oznaczeniem w kolejności od góry: P R N D. Natomiast niezależnie wszystkie modele (różnią się przede wszystkim sterownikami i po 2003 wychodziła wersja zmodernizowana - poprawiona z 7 a nie 6 tarczkami (lamelkami) mają 6 biegów (wyświetlają się po załączeniu na funkcję Tip). Tiptronik ma 5 biegów. Nowe modele multi mają 7 biegów (tiptronik ma ich 6) i różnią się bardzo mocno technicznie od "starych". Nie zanotowano epidemii awaryjności takiej jak z tymi 2001-2004.
pozdr ;-)
2.5 TDI AYM 2002

-Misiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 03 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: -Misiek- » 05 sty 2009, 18:23

marcin.audi.a6, i Qzi, odradzam Wam zakup z jakimkolwiek automatem czy tip czy multi, kilku moich znajomych jest już po naprawach i niby chodzą ok ale to nie jest już to samo co było na początku, ja trochę się naszukałem, żeby 2.5 w manualu nabyć, dobry znajomy ma tipa pojeździł moim manualem i stwierdził, że następny kupi w manualu bo większa frajda z jazdy:mrgreen:

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 05 sty 2009, 22:45

Ja mam taki sam problem jak kolega, mam dzwignie i wszystko na okolo wygladajace jak multitronic a po naklejce z bagaznika wychodzi ze w aucie jest tiptronic a rocznik autka to 2002
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 05 sty 2009, 23:11

Zanim się rozpiszę na miarę tutoriału <ok> , to podam najprostszy sposób na sprawdzenie tip/multi. Multi 2000/2001-2004 ma sześć biegów, a od 2004 (montowany tylko w nowych modelach) 7 biegów. Tiptronik miał 5 biegów i tylko tyle. Od 2004 (new face) ma 6 biegów. Sprawdza się po załączeniu na manualną zmianę - biegi wyświetlą sie na desce. Jak to nie pomoże to będę rzeźbił dalej ;-)
pozdr.
ps. Sposobów na sprawdzenie jest wiele, bo multi bardzo mocno różni się od tipa. Niestety, ale od 2003 r. konsola zmiany biegów jest identyczna z tipem. Do 2003 miały tylko PRND, a potem doszło ekstra S na końcu. W modelach do 2003 funkcja manualna + - przesunięta jest ku dołowi (- (minus) jest niżej niż D), itd.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 05 sty 2009, 23:55

No to wtedy mam 6 przelozen jak przerzuce na tryb manulany ale po kodzie wychodzi na to ze tiptronic, czyzby ktos zmienial ?
Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga