Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

szarpanie skrzyni tiptronic

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 07 sie 2014, 10:59

KL4K50N pisze:rafal_m, Falowanie obrotów występuje wyłącznie jak jadę 80km/h. Jak jade wolniej nic i jak jadę szybciej też nic. Częściej się to zdarza jak olej już się rozgrzeje. Błąd znów mi wyskoczył wczoraj ale zgasiłem auto odpaliłem ponownie i aż do dziś cisza. Biegi zmienia w sumie tak samo jak u mnie w A6 - bez stuków oraz szarpnięć. Może oleju za mało...


PS: Czasami jak jadę wolno i ruszam ze świateł dodając bardzo wolno gaz to chyba na 3 lub czwartym biegu coś tak jakby szarpało...
No wiec teraz odczytac bledy ze sterownika... i bedziemy moze wiedzielic cos wiecej ;)

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 07 sie 2014, 17:23

rafal_m, Niestety nie mam jak :| nie posiadam kabelka by to zrobić. A czy możesz powiedzieć, że te wszystkie objawy to na sto procent konwerter, czy też jest maleńka szansa, że to tylko za mała ilość oleju?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 07 sie 2014, 23:05

KL4K50N pisze:rafal_m, Niestety nie mam jak :| nie posiadam kabelka by to zrobić. A czy możesz powiedzieć, że te wszystkie objawy to na sto procent konwerter, czy też jest maleńka szansa, że to tylko za mała ilość oleju?
No bez odczytania bledow to ciezko bedzie powiedziec... i nie trzymalbym sie tak uporczywie konwertera... bo to rownie dobrze moze byc nieszczelnosc na walku, albo na samym polaczeniu skrzyni / sterownika hydrualicznego lub problemow samego sterownika (podszarpywanie). Objawy typowo konwerterowe (jak juz najczesciej ciezko jest odratowac sterowanie) to np. trzesienie budy, albo np brak hamowania silnikiem... ale chociazby odczytu bledow i blokow ciezko cokolwiek powiedziec.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 11 sie 2014, 21:02

koledzy wracam jeszcze do moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju, filtra, jakiejś sprężynki odpowiadajacej za 2gi bieg oraz czyszczeniu sterownika skrzyni wszytsko było dobrze. Skrzynia zmieniała pięknie biegi, tak że prawie się tego nie czuło, szarpanie i przeciąganie z 1 na 2 i uderzania przy zmianach z D na P i R ustąpiły. Po zrobieniu ok 500km wrócił problem szarpnięć przy powrocie z biegu 3 na 2. To jedyny defekt jaki powrócił, ale zeby było ciekawiej to szarpnięcie nie występuję jeżeli skrzynia jest w trybie SPORT lub jezeli zrzucę z biegu 3 na 2 ręcznie łopatkami w kierownicy albo Tipem.

Czy ktoś ma jakąś diagnozę? błedów nie ma żadnych w sterowniku skrzyni

[ Dodano: 2014-08-11, 21:02 ]
nikt nie ma pomysłów?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 11 sie 2014, 21:39

posti pisze:koledzy wracam jeszcze do moich problemów ze skrzynią. Po wymianie oleju, filtra, jakiejś sprężynki odpowiadajacej za 2gi bieg oraz czyszczeniu sterownika skrzyni wszytsko było dobrze. Skrzynia zmieniała pięknie biegi, tak że prawie się tego nie czuło, szarpanie i przeciąganie z 1 na 2 i uderzania przy zmianach z D na P i R ustąpiły. Po zrobieniu ok 500km wrócił problem szarpnięć przy powrocie z biegu 3 na 2. To jedyny defekt jaki powrócił, ale zeby było ciekawiej to szarpnięcie nie występuję jeżeli skrzynia jest w trybie SPORT lub jezeli zrzucę z biegu 3 na 2 ręcznie łopatkami w kierownicy albo Tipem.

Czy ktoś ma jakąś diagnozę? błedów nie ma żadnych w sterowniku skrzyni

[ Dodano: 2014-08-11, 21:02 ]
nikt nie ma pomysłów?
A adaptacja wycofana po tej "naprawie"?
po wymianie...Jakiejs sprezynki... a jakiej ? dokladnie ktorej? nowa metalowa uszczelka poszla (plyta separacyjna i nowe tlumiki ?). Wszystkie zaworki sprawdzone czy sie nie zacinaja mechanicznie i czy ich gniazda nie sa wyrobione? elektrozawory sprawdzone?
Pomiedzy trybami D i S jest calkiem sporo roznic (skrzynia utrzymuje inne obroty silnika i mimo regulacji Hauptdrucku chociazby na sprzeglach jest inna regulacja cisnienia (tryb sportowy, szybsze napelnianie, konwerter tez pracuje troszke inaczej itp) i inna adaptacja, zreszta tych roznic jest powiedzialbym dziesiatki... nie sposob wszystko wymienic....

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 11 sie 2014, 22:22

gdybym sie na tym znał i sam naprawiał skrzynie to penwie potrafiłbym odpowiedzieć na twoje pytanie, ale niestety nie umiem :(
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 12 sie 2014, 14:26

posti pisze:gdybym sie na tym znał i sam naprawiał skrzynie to penwie potrafiłbym odpowiedzieć na twoje pytanie, ale niestety nie umiem :(
pytales o pomysly... wiec Ci je przedstawilem.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 14 sie 2014, 23:12

wiem kolego. Dziękuję bardzo za fachowe diagnozy, ale widze że bez kolejnej wizyty u mechanika sie nie obejdzie. Ale czy może to wskazywac że sama skrzynia nie ma uszkodzenia mechanicznego tylko problem tkwi w sterowaniu?
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 14 sie 2014, 23:47

Bez porzadnej diagnozy ani nie zaprzecze ani nie potwierdze. Na ten moment to jak wrozenie z fusow.

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 15 sie 2014, 00:07

ok. dzieki
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 16 sie 2014, 13:40

posti pisze:ok. dzieki
Czy szarpnięcia masz tylko na ciepłym oleju w skrzyni??
Czy szarpie jak hamujesz delikatnie czy jak wciśniesz mocniej gaz??
Też mam problem z redukcji 3 na 2 ale jestem właśnie po wymianie oleju, tłoczków, płyty separacyjnej, okulara.
Muszę trochę pojeździć i dam znać jakie efekty.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 16 sie 2014, 14:27

szarpie bez względu na to czy zimny czy ciepły. Szarpie przy hamowaniu i generalnei przy każdej redukcji z 3 na 2.
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 16 sie 2014, 21:29

posti pisze:szarpie bez względu na to czy zimny czy ciepły. Szarpie przy hamowaniu i generalnei przy każdej redukcji z 3 na 2.
Ile auto ma najechane??

Ja bym jeszcze dobrał się do mechatroniki - tzn wymienił tłoczki z płytą separacyjną.

Wydaje mi się że masz problem z sterowaniem, ale na 100% nie jestem pewien :>
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 16 sie 2014, 21:43

mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 16 sie 2014, 22:33

posti pisze:mi tez sie wydaje ze chodzi o sterowanie. Samochód bede musiał wstawić ponownie do mechanika od skrzyń i niech szuka przyczyny. Przebieg wg ASO, książki i licznika 230tys km. Problemy ze skrzynią pojawiły sie po dolaniu oleju, co trzeba było zrobić w trakcie robienia silnika
tylko znajdź dobrego mechanika od ASB bo partaczy nie brakuje na rynku.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga