Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All TDI] Jaki olej do TDi

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 13 lis 2017, 15:25

X-Clean X-Cess czy Specyfic ale z tego co widzę Specyfic znika z półek i zostaje X-Clean i X-Cess

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2017, 21:16

Sklep, w którym kupujesz nie jest oficjalnym dystrybutorem, więc nie masz pewności, że to oryginał. Dla siebie kupuje u dystrybutora i z dostępnością Specifica nie ma problemu. W razie czego sprowadzą z Francji :).

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 14 lis 2017, 01:07

Ma podpisane umowy z dystrybutorami. Znam osobiscie wlasciciela.

matheo8746
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
Lokalizacja: Trutnowo

Post autor: matheo8746 » 05 gru 2017, 18:53

Panowie a jaki olej do 1.9 AVG 110 KM, 260k przebiegu (teoretycznie ;) ), skrzynia automat EPV (4-biegowa) ? Wcześniej, niestety przez brak odpowiedniej wiedzy, lany 2 razy półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel, a przed nim jakiś niemiecki, już nie pamiętam :(

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 05 gru 2017, 19:50

matheo8746 pisze:Panowie a jaki olej do 1.9 AVG 110 KM, 260k przebiegu (teoretycznie ;) ), skrzynia automat EPV (4-biegowa) ? Wcześniej, niestety przez brak odpowiedniej wiedzy, lany 2 razy półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel, a przed nim jakiś niemiecki, już nie pamiętam :(
Ja bym się nie przejmował za bardzo ja do 1.9 TDI AFN 110KM od przeszło 12 lat lałem dokładnie tego Mobila 2000 co każdą wymianę bo był w fajnej cenie i do silnika ani do turbo nie było zaglądane auto ma 480 tys (głównie trasy)

matheo8746
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
Lokalizacja: Trutnowo

Post autor: matheo8746 » 05 gru 2017, 20:31

Silniki jeszcze należą do tych trwałych dieseli, więc raczej nie sądziłem że coś może się stać poważnego, ale mam naprawdę zadbany egzemplarz, zarówno pod względem technicznym jak i wizualnym i raczej zostanie ze mną baaardzo długo, dlatego chcę żeby był w jak najlepszym stanie. Często słyszę że nie kalkuluje się to z wartością samego auta, ale sentyment do tego modelu szóstki niestety, albo i stety, wygrywa <rotfl> w każdym razie dzięki za odpowiedź, zwłaszcza że z własnego doświadczenia to wiesz.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 05 gru 2017, 23:54

Dodam, ze wymiana co 15 tysięcy była tam robiona nie wcześniej. Dopiero po zakupie A6C7 jak poczytałem to forum to najpierw się złapałem za głowę widząc, że ludzie wymieniają co 7-8 Tysięcy olej... Myślałem sobie, że trochę to na wyrost ale każdy robi jak uważa z tym, że przy czipowanych autkach częstsza wymiana ma sens no i jak ktoś same miasto robi to też. U mnie 1.9 robił głównie trasy 80% zrobionych kilometrów reszta miasto. Teraz w A6 poprzedni właściciel zmieniał zgodnie z harmonogramem czyli co 30tys ja będę wymieniał co około 20 tysięcy na pewno nie wcześniej niż po 15k bo uważam, ze przy moim stylu jazdy tak będzie ok. Poruszam się dynamicznie ale raczej płynnie nie pale gumy nie przeciągam na biegach. Dynamicznie przyśpieszam do zadanej prędkości i jadę. Gdybym miał non stop miasto korki silnik niedogrzany itp to faktycznie częściej bym zmieniał

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 08 gru 2017, 07:08

matheo8746 pisze:Panowie a jaki olej do 1.9 AVG 110 KM, 260k przebiegu (teoretycznie ;) ), skrzynia automat EPV (4-biegowa) ? Wcześniej, niestety przez brak odpowiedniej wiedzy, lany 2 razy półsyntetyk Mobil Super 2000 Diesel, a przed nim jakiś niemiecki, już nie pamiętam :(

Obrazek

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 08 gru 2017, 15:40

Zadne 10w-40 do tego :) 5w-40 spelniaja normy i sa pelnymi syntetykami LM Vavo Motul

matheo8746
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
Lokalizacja: Trutnowo

Post autor: matheo8746 » 08 gru 2017, 19:01

I przy takim przebiegu, być może nawet większym, wiadomo jak to jest, i jak zalewany był dwa razy 10w40 to można przejść bez żadnych obaw na 5w40?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 gru 2017, 23:02

A czemu nie <lol> . U siebie mam prawie 400 tysięcy km i leję 5W30 tak jak fabryka każe <okok>.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 23:18

Kiedyś kolega mi opowiadał że mechanik mu zalał 10w40 bo silnik już ma trochę lat. Mi jakby tak mechanik powiedział to chyba bym go wyśmiał. Koledze nic się nie działo z silnikiem, od tak o poprostu zalał półsyntetycznym olejem. Po wymianie odczuł różnice że głośniej pracuje itd
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 gru 2017, 14:39

W sensie dlatego że wiesz tak fabryka zaleca też ważne jest spasowanie elementów jak silnik się rozgrzewa itp. Wole lać jak każą bo jak kiedyś w 1z miałem minerał, połsyntetyk to myślałem że traktorem jadę . a potem 5w40 motula i 700 tys + zmodyfikowany na 170KM + i jeździ aż miło.

matheo8746
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
Lokalizacja: Trutnowo

Post autor: matheo8746 » 09 gru 2017, 15:55

No mój jak kupiłem od niemca chodził ładnie, bardzo ładnie. Później, w sumie pewnie po zmianie oleju na półsyntetyk, tylko po prostu nie zauważyłem tego i myślałem że to "starość", zaczął chodzić głośniej i już nie mruczy jak kiedyś. No nic, zobaczymy jak będę wymieniał, zaleje wtedy 5w40 jakiś syntetyk i porównam sobie.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 09 gru 2017, 16:06

Zalej olej motul lub LM i nie oszczędzaj to nie są kolosalne pieniądze żeby nalewać byle co.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga