Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Ocena logów 2.7 biturbo AZA
Autor Wiadomość
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-09, 15:55   Ocena logów 2.7 biturbo AZA

Witajcie. Ktoś może rzucić okiem na logi: Z góry dzieki
Grupy 033, 115: http://vaglogi.pl/log-033_115_H6SLO.html (033,115)

Grupy 112, 115: http://vaglogi.pl/log-112_115_W56980.html (112,115)

Grupy 112, 118: http://vaglogi.pl/log-112_118_74BZF.html (112,118)

Grupy 001, 090, 093: http://vaglogi.pl/log-001_093_090_93N9SD.html (090,093)

Grupy 002, 003: http://vaglogi.pl/log-002_003_ce3wet.html (002,003)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Łukasz13 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 522
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2018-09-09, 17:52   

Turbiny wstaja dobrze, troche dziwne wysterowanie maja przy wyższych obr. ale powiedzmy że ok. Brakuje grupy 020-021, logi powinny do odcinki być, no i chyba gaz nie był do konca wciskany, napinacze pracują ok, czujniki egt działają.
_________________
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
 
 
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-09, 18:10   

egt musi hulać bo nowe :) gaz wciśnięty do końca i nie odpuszczany oczywiscie bez kick downa. tu gdzie jestem nie ma aż takiego prostej aby do odcinki polecieć, wybaczcie. Czyli nigdzie nie ma lewego powietrza itp.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-10, 16:38   

A dziwiłem się czemu u mnie w AJK nastawniki działają ''tylko'' do 2800rpm. Widać jednak przedlifty tak mają;)
_________________

 
 
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-10, 19:56   

Czyli ze jak ?
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-11, 18:58   

Tzn. że nastawniki faz rozrządu (camshaft ctrl ''on'' w grupie 090, pozycja 3 i 4) zmieniają ustawienie wałków rozrządu o 21 stopni (u Ciebie, u mnie o 22-23 stopnie - kwestia sprawności nastawników) do 2800rpm. Dziwiłem się swego czasu czemu u mnie sprawne nastawniki działają właśnie tylko do 2800rpm podczas gdy np. w polftach 2.7bit, wolnossących 4.2 i eSkach do około 3700rpm. Widać tak ma być bo zarówno u Ciebie w AZA jak i u mnie w AJK jest tak samo.
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-11, 21:49   

A byłem przekonany że jest coś nie tak że przestają działać. Swoją drogą to dlaczego później się wyłączają?
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-12, 16:47   

Cały zabieg ze zmiennymi fazami rozrządu jest po to by silnik lepiej "ciągnął" w zadanym zakresie obrotów. Gdy osiągnie już pewien założony moment i moc, fazy są wyłączane choćby ze względu na oszczędność silnika/paliwa itd. itp. lub poprostu żeby nie "przedobrzyć" w drugą stronę.
_________________

 
 
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-12, 18:18   

Wkońcu jakaś wiedza na ten temat. A powiedz mi jeszcze jak możesz, im dalej od 0 tym lepiej tzn tym sprawniejsze napinacze a im blizej 0 tym gorzej tak ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-12, 19:11   

0 (czasami ''falują'' na -1/+1 ale można to uznać za błąd pomiarowy) na wolnych obrotach oraz po wyłączeniu faz, natomiast gdy są włączone to wg producenta powinny przestawiać powyżej 16, a najlepiej 21-23. Poniżej 16 już sypie błędami i nastawniki nie domagają.
_________________

 
 
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-12, 21:02   

To jak interpretowac phase position w grupie 093 a adjustement w grupie 090? Ktore co oznaczają?
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-13, 17:56   

Nie wiem jakim programem robiłeś logi ale u mnie (VAG-iem) w grupie 090 (działanie nastawników) są kolejno kolumny:
1. Time stamp - Odcinki pomiarowe w czasie
2. RPM/min - obroty
3. Cam ctrl. on lub off - nastawniki wł./wył.
4. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera (i tu masz ~0 lub ~21 u Ciebie - to ''adjustment'')
5. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy (tu podobnie jak w pkt. 4).

Grupa 093 to ustawienie rozrządu. U mnie w VAGu są następujące kolumny:
1. Time stamp
2. RPM/min
3. Load % - (obciążenie silnika - tu widać czy był tzw. but w podłogę na równym długim odcinku drogi czy np. auto miało w pewnym momencie ''hopę'' na wybiciu drogi i obciążenie spadło momentalnie na silniku do parunastu % bo koła były w powietrzu).
4. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera. Najlepiej gdy jest 0 ale jeśli mieści się w przedziale -6;+6 to jest OK. U Ciebie jest to ''adjustment'' i masz tam 16 więc wygląda na to, że masz przestawiony rozrząd. Nie napiszę, że o dwa ząbki bo wtedy byłoby ze 25-30 stopni i auto by kulało ale myślę, że jeden ząbek plus ewentualnie wstępne położenie nastawnika przy ustawieniu rozrządu było niewłaściwe (a błędy się kumulują).
5. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy. U Ciebie jest ''adjustment'' i masz wartość 13 czyli podobnie jak opis do pkt. 4.

Może być jeszcze opcja, że masz walnięte czujniki halla na wałkach i pokazują bzdury ale w to akurat wątpię bo sypałoby błędami, a i nie pokazało by tak prawidłowych wartości nastawników w grupie 090.

Tyle w teorii. Dobrze byłoby gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział na ten temat.
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-13, 20:46   

Logi robione oryginalnym kablem ros techa w vcds. Hmm dziwne. Jak mozliwe ze rozrzad moze byc przestawiony. Co prawda auto na wolnych faluje na obrotach i podczas jazdy jak obroty rosną to na sekunde delikatnie opadnie wskazówka obrotów ale po tym znowu dalej przyspiesza, ogólnie jest takie lekkie szarpnięcie. W zasadzie auto ciągnie fajnie. Cóż rozrząd czeka na półce tylko czasu brak więc się za niego zabiore jak najszybciej.

[ Dodano: 2018-09-14, 09:01 ]
Czy przestawiony rozrząd o ząbek jak sugerujesz może być przyczyną że silnik nie trzyma równo 90 stopni i się przygrzewa?
 
 
Lukasz007 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Łukasz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Łukow/Wawa
Wysłany: 2018-09-14, 14:20   

Pewności nie mam ale wydaje mi się że nie. Od tego jest pompa wody, termostat itd. żeby trzymać założoną temperaturę. Jeśli jest problem z temperaturą to szukalbym najpierw przyczyny w czujnikach i porównał wskazania na liczniku do wskazań vaga
_________________

 
 
karolek9024 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: karol
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 55
Skąd: kwidzyn
Wysłany: 2018-09-14, 15:56   

Wskazania porownane i wskazują identycznie. Czujniki wzzystkie nowe, chlodnica wyczyszczona , silnik przepłukany i dalej to samo
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: