Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Obwód koła do quattro
Autor Wiadomość
macyy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciek
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-07, 10:37   Obwód koła do quattro

Pytanie natury technicznej

Orientuje się ktoś czy do prawidłowej pracy napędu quattro:
1. Czy rozmiar kół na przedniej i tylej osi musi być taki sam
2. Czy może obwód koła na przedniej i tylnej osi musi być taki sam

Pytam ponieważ mam fajne felgi i konkretnymi oponami ale:
2x 8jx18 z oponami 225/45R18
2x 9jx18 z oponami 255/40R18

Po obliczeniu średnicy kół różnica wychodzi 1,5 mm czyli 0,23%, czyli znikoma

I teraz pytanie czy po założeniu nie będzie świrował napęd?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-07, 11:00   

1. Tak.
2. Tak.

Tyle wychodzi Ci w teorii, ale nie wziąłeś pod uwagę, że masz różne felgi i opony, które będą inaczej się na nich układać. Wtedy średnica może mieć większą różnicę <mysli> . Po drugie żaden z tych z rozmiarów opon nie jest przeznaczony do C6.
 
 
macyy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciek
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-07, 12:41   

Źle mnie zrozumiałeś. Albo to ja źle sformułowałem pytanie. Chodzi mi o to, który czynnik jest brany pod "uwagę" przez quattro.
Czy to co piszesz jest poparte jakąś wiedzą techniczną czy po prostu tak Ci się wydaje? Bez urazy oczywiście, ale wszyscy powtarzają, że muszą być te same opony, ale nikt nie wie w zasadzie dlaczego.

Jednakowy rozmiar opon daje to, że średnica obwodu wszystkich kół jest taka sama.
Więc nie widzę różnicy w tym, że z tyłu będzie opona szersza, z odpowiednim profilem, jeżeli finalny obwód kół przednich i tylnych jest taki sam. Wszystkie opony są tego samego producenta, ten sam model i bieżnik.

Przecież komputer nie widzi jaką ma założoną oponę, tylko odczytuje prędkość obrotu koła, więc przy zachowaniu tej samej średnicy kół prędkość obrotowa jest taka sama.

Nie jest to tajemnicą, że koła są od bmw (x-drive), stąd różne szerokości. W bmw z napędem na 4 to działa i nie powoduje błędów

Wg mechanika z audi można bez problemu takie koła założyć. (pomijając kwestie czy pasują fizycznie itp.)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 124
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-11-07, 13:36   

Bledow nie bedziesz mial ale zasada jest taka że wszystkie kola musza miec ta sama srednice ze wzgledu na mechanizm ale sa tacy conapisza ze jezdzili po 20 tys km z roznymi oponami i nic sie nie dzialo-do czasu
_________________
SPRZEDAM A6C7 https://www.a6klub.pl/aud...c04e39cbcf8377f
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-07, 13:56   

Z tym wyjątkiem, że w BMW nie ma torsenu, a o niego właśnie chodzi. W x-drive masz sprzęgło wielopłytkowe, które pracuje tylko wtedy, gdy obie osie mają różną prędkość obrotową. Dodatkowo x-drive przy zwykłej jeździe nie spina obu osi na stałe. Gdy odłączysz elektrycznie napęd, to BMW będzie miało napęd tylko na tylną oś. W przypadku quattro jest trochę inaczej, ponieważ torsen pracuje cały czas, ale nie zawsze aktywnie rozdziela moc na obie osie. Przy jeździe na wprost po przyczepnej nawierzchni ma stały rozkład (przeważnie 40:60), który wynika z jego budowy kół zębatych. Każdą różnicę w obrocie osi musi zniwelować poprzez pracę satelit (koła zębate). Dlatego nawet w zakręcie czuć, że napęd pomaga. Im większa różnica tym mocniej zaczyna się blokować, więc intensywniej pracuje (aktywnie). Gdy założysz różne opony czy felgi powodujesz, że zawsze będziesz miał różnicę w obrotach kół i torsen cały czas musi aktywnie pracować, więc zużywa się szybciej. Często występują też drgania przy założeniu różnych kół. Jeśli chodzi o Twoje opony i felgi, to owszem teoretycznie mają znikomą różnicę w średnicy, ale opona 225/45 inaczej ułoży się na feldze niż 255/40, więc w praktyce różnica będzie większa. Zmusisz przez to torsen do ciągłej aktywnej pracy <uoee> .
Nie wiem czy to coś pomogło :] .
 
 
macyy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciek
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-08, 18:17   

Ok, a jak wytłumaczysz R8 ? Tam przecież są różne rozmiary opon
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-08, 18:33   

W R8 nie ma torsenu :p .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 682
Skąd: Jelenia Góa

Wysłany: 2017-11-08, 19:31   

Nie ma co porównywać np audi R8 bo tam już są różne.szerokosci wyliczone przez producenta. Po to są do każdego auta przypisane rozmiary opon żeby takie stosować. Ewentualnie większe ale żeby zmieścić się rozmiarach przybliżonych do fabrycznych. Jesli twierdzisz że nie ma znaczenia to załóż takie jakie ci pasuję i po problemie
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3510
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-08, 19:48   

W starszym R8 jest zwykłe sprzęgło wiskotyczne, a w nowszym wykorzystywane jest elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. Dla obu rozwiązań rozmiar opon czy felg nie ma znaczenia, ponieważ załączają one przednią oś, a różnica w średnicy w żaden sposób im tego nie utrudnia. Ogólnie R8 jest autem RWD, ale w razie potrzeby może mieć napęd AWD. Dodatkowo na przednią oś przenoszone jest maksymalnie do 35% mocy, reszta i tak trafia na tył. Wał napędowy obraca się zawsze, ale sprzegło (jedno i drugie) nie zawsze przenosi napęd na przednią oś. W torsenie jest połączenie stałe (styk metalu z metalem), a w R8 występuje dodatkowy pośrednik - olej.
Przykładowo najnowsze R8 ma opony 245/35/19 (przód) i 295/35/19 (tył) lub 245/30/20 (przód) i 305/30/20 (tył), więc różnice między osiami są zauważalne, ale nie mają one wpływu na pracę napędu. Mogą jedynie wpływać na pracę ABS, ale oprogramowanie sterownika je uwzględnia.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: