Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa przekładnia, a dalej jest luz i coś stuka.
Autor Wiadomość
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 98
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-11-10, 14:38   Nowa przekładnia, a dalej jest luz i coś stuka.

Witam jak w temacie, stara przekładnia została wyjęta ponieważ miała luz na listwie (tak obstawialismy jeszcze nie jest sprawdzona pod tym kątem). Zbieżność po ustawieniu i ponownym teście powtarzalności na 3D nie wychodziła nigdy taka sama, raz przeskakiwalo - 20° na lewe koło, raz na prawe i kiera zawsze nie była prosto.
Wsadziłem przekładnie firmy GT BERGMANN, nową, kierownica już można powiedzieć, że prawie prosto, jednakże podczas szybkich ruchów kierownicy coś postukuje, jeżeli z kanału ktoś docisnie przekładnie do góry stuki ustają.
Na starej też tak było, więc wykluczam przekładnie, tak samo podczas kręcenia kierownicą coś stuknie/strzeli raz lub parę razy podczas obrotu. 1. 1. Wycofując np na skręconych kołach w prawo jest strzał, ruszając na skręconych później w drugą stronę też jest strzał, tka jakby coś odbijało w drugą stronę co wczenzisj się przestawiło. Nie, nie przegub bo dzieje się tak na podniesionym aucie, jak również na postoju, jak również na zgaszonym.
Podejrzewam poduszkę amora tylko proszę o informacje czy może się tak zachowywać. Na domiar gdzieś dalej jest luz no kiera nie jest idealnie prosto, jest parę stopni w prawo, minimalnie ale jest.

2. Dodatkowo byłem ostatnio na przeglądzie (wahacze nowe, drążki oraz łączniki, robione w lecie tego roku), jedna tuleja dolnego wahacza z lewej strony auta, tylko nie pamiętam czy banan czy ten drugi. Nie trzyma się idealnie w sankach, wygląda jakby ją wypchalo z wahacza do przodu, proszę o informacje jakie mogą być tego objawy :)

Pozdrawiam,
Patryk
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10745
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-11-10, 20:02   

A mocowanie samej przekładni? Poduszka amortyzatora w wielowahaczu się nie obraca, więc to nie to. Sprawdzałeś krzyżak kolumny kierownicy w nogach?

Jeśli chodzi o tuleję, to możesz mieć delikatnie przestawioną geometrię, ale na pewno da się to wyregulować resztą, więc nie ma wpływu na to przeskakiwanie.
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 98
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-11-10, 20:20   

Mocowanie przekładni, mowa o tych 3 śrubach? Wszystkie dokręcone, z krzyzakiem będę walczył we wtorek i go sprawdzał.

To w wielowahaczu co się Obraca? Sama zwrotnica?

Te strzały przy skręcaniu są takie dziwne, ciężko jest opisać :(
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 591 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10745
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-11-10, 21:06   

Skręca się tylko zwrotnica na sworzniach wahaczy. Amortyzator wraz ze sprężyną są nieruchowe i tam u góry jest tylko poduszka bez łożyska. W McPhersonie obraca się wszystko, więc jest tam poduszka z łożyskiem.
 
 
MixTape 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APR
Imię: Patryk
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 98
Skąd: Krakow
Wysłany: 2019-11-10, 21:53   

Oo to dobrze wiedzieć. To w takim razie co może strzelać, na jednej i drugiej przekładni było identycznie :-/ więc samą bym wykluczył. Został krzyżak, ale nie wiem cxy on może wydawać takie dźwięki :-/

[ Dodano: 2019-11-25, 05:11 ]
Dzisiaj o godzinie 5 rano, po ciemku to trochę ciężko, ale jak złapałem, za łebek śruby tej od kierowcy na górze co trzyma przekładnie to przy każdym strzeleniu czułem jakby coś przeskakiwalo, może gwint zjechany, ale strzały w aucie dość głośne,hmm, później podjadę do "znajomego" mechanika i będziemy sprawdzać jeszcze. Myślę czy starej przekładni nie oddać na regenerację, a tej w razie W nie oddać na reklamację z rządaniem zwrotu pieniędzy, ale najpierw trzeba wykluczyć co strzela :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: