Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Nierowno pracuje na benzynie, na lpg elegancko
Autor Wiadomość
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 11:42   Nierowno pracuje na benzynie, na lpg elegancko

Panowie wczoraj jak jechalem skonczyl mi sie podtlenek lpg wiec pojechalem na benzynce. Zgasilem auto, odpalilem i chodzil normalnie, dalej na Pb. Mocno wystartowalem ze skrzyzowania i nagle silnik zaczal sie telepac podczas przyspieszania tak jakby nie chodzil na wszystkie gary. Przegazowalem go i zaczal chodzic rowno po czym dzisiaj rano znow sie telepal. Caly czas mowimy o Pb. Jak go przelaczylem na lpg to chodzil jak pszczolka. Czyzby cos z wtryskami? Prosze o jakies sugestie.
Ps. kable, swiece, filtr paliwa i pompa nowe.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
yaszczur 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł
Pomógł: 41 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 706
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-09, 14:45   

rusek518 napisał/a:
Prosze o jakies sugestie.

Podłącz pod VAGa i sprawdź jakie błędy, to podstawa... bez tego można sobie gdybać.
_________________
Pozdrawiam...
 
 
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 19:09   

Więc VAG nie pokazał żadnego błędu. Zaadoptowałem przepustnice i dalej to samo. Na LPG chodzi elegancko, a na Pb podczas przyśpieszania trzęsie się jakby chciał wylecieć. Na biegu jałowym również się telepie, a obroty są stałe. Może podczas dynamicznego ruszenia jakiś syf się przedostał do któregoś wtrysku?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 264
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-09, 19:34   

A spróbuj odpiąć wężyk od evap. Oczywiście zaslepic.
Ma może interfejs do LPG?
 
 
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 19:59   

Interfejsu niestety nie mam, ale byłem ok 2 tyg temu na przegladzie (musiałem bo instalacja jeszcze na gwarancji). No właśnie jak go odłączyć i czym zaślepić? Może to mieć jakiś związek? Z baku mi nie syczy więc Evap pewnie działa.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 264
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-09, 22:43   

Nie wiem jak tam dokładnie to w ALF wygląda, ale wezyk który kieruje się gdzieś do w okolice dolotu odpinasz i zaślepiasz miejsce odpięcia od dolotu). Jeśli nie evap szwankuje to pewnie wtryski Pb, a te w domowych warunkach ciezko sprawdzić, można próbować z interfejsem lpg, choć sposób tez nie jest na 100% pewny.
Można też sprawdzić regulacje na VAG-COM, bo to że instalacja miała przegląd nie znaczy że jest wyregulowana dobrze. W tym celu log dynamiczny 002+033 (choć nie wiem czy w ALF nie 002+007 trzeba by sprawdzić) i statyczny z przełaczaniem paliw w grupie 033 (tudzień 007)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-10, 09:48   

Instalacja była podłączana i mapy pokrywały się dobrze. Mój sterownik podaje gaz na podstawie tego co zadaje mu ecu benzyny więc regulacja jest tylko w pewnym zakresie, ale tak jak mówiłem na początku, na LPG silnik pracuje idealnie. Na Pb się trzęsie, a podczas przyśpieszania (na PB) telepie tak jakby miał się rozlecieć, ale obroty trzyma równo. Może po prostu zaleje dobrej Pb, dodam przeczyszczacza i to pomoże. Zrobiło się chłodno, benzyny nie było za dużo i mogła się woda wytrącić albo jakiś syf zassało...

[ Dodano: 2017-11-10, 09:49 ]
Bo zrobiło się to nagle po dynamicznym ruszeniu z piskiem opon
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 264
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-10, 09:56   

rusek518 napisał/a:
Mój sterownik podaje gaz na podstawie tego co zadaje mu ecu benzyny

kazdy sterownik 4 gen tak działa
rusek518 napisał/a:
więc regulacja jest tylko w pewnym zakresie

nie wiem co chciałeś przez to powiedzieć, ale brzmi to jak bajka o czerwonym kapturku :)
rusek518 napisał/a:
mapy pokrywały się dobrze

mapa to mapa, jej dokładność może pozostawiać wiele do życzenia, stroi się na korekty/AFR. Jednak no nie sądze żeby faktycznie zła regulacja miała aż takie efekty jak opisujesz.
  
 
 
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-10, 10:14   

Dzisiaj wyjąłem bezpiecznik od LPG i nic to nie pomogło. Trochę nie pojmuję co ma wspólnego regulacja gazu do pracy na samej benzynie. Na moje oko jeżeli LPG jest odłączone to tak jakby go nigdy nie było więc silnik powinien pracować tak jak mu producent kazał
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 264
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-11-10, 10:44   

A bo i nic nie pomoze wyjecie. Bardziej przejechanie ze 30km na Pb.
Komputer Pb nie wie, że jedziesz na LPG, on cały czas myśli że to Pb. W autach Pb ważna jest odpowiednia mieszanka paliwo/powietrze. Komputer ma mechanizm, tzw korekt (Fule Trim) które pilnują poprzez sondę lambda żeby mieszanka była dobra. Komputer po pewnym czasie poprzez te korekty niejako przyzwyczaja się do używanego paliwa. Gdy LPG jest źle ustawione, komputer przyzwyczai się do LPG i na Pb może szaleć.
Nie mniej jednak Ty mówiłeś że wcześniej raczej przełączanie paliw nie było problemem, a stało się to dopiero po przygazowaniu, więc szanse że to to są nikłe.
 
 
rusek518 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Bartek
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-10, 11:46   

No właśnie w tym rzecz. Do czasu tej przegazówki ładnie chodził na Pb i na LPG. VAG niczego nie pokazuje, jak się mu depnie na Pb to nie muli się, nie szarpie tylko się trzęsie i to w momencie dodawania gazu. Po chwili jak zacznie się bardziej wkręcać to telepanie ustępuje do momentu ponownego dodania gazu. Acha i jeszcze jedno. Przed chwilą go przegoniłem i przy wyższych obrotach 4-5 tys nie czuć telepania chyba, że się odpuści i ponownie depnie to przez chwile się trzęsie

[ Dodano: 2017-11-10, 12:17 ]
I jeszcze jedno. Evap jest przy przepływomierzu i jest podłączona do niego kostka, a przy listwie paliwa jest zawór regulujący ciśnienie może któreś z nich niedomaga?

[ Dodano: 2017-11-14, 16:03 ]
Wiadomo o co chodzi, brak sygnalu na 6 wtrysku. Teraz szukamy przyczyny

[ Dodano: 2017-11-15, 16:11 ]
Przyczyna znaleziona, 6 wtrysk padl. Wymiana + czyszczenie ukladu paliwowego (byla w nim woda i rdza) :shock: i auto zaczelo zyc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: