Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PieterB
2018-11-01, 11:45
nierowna praca silnika na gazie
Autor Wiadomość
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-08, 15:29   

zyga zyga napisał/a:
Jest taka dziwna sprawa, że jak cofam i sie zatrzymam to obroty na lpg mocno faluja, jak dojezdzam do swiateł i lekko przyhamuje to tez lekko faluja.Może to cos z serwem i tam łapie lewe powietrze.Ja już nie mam pomysłów, chyba że faktycznie w instalacji lpg cos zwalone.

Nawet jesli coś z serwem to i tak jest coś innego ale nie jestem na 100% pewny czy tylko z LPG. Chodzi mi o różnice w korektach na bankach. W Pb też są ale mniejsze. Jeśli skasowałeś błedy przed logiem to ich nie powinno być. Żeby sprawdzić trzeba by było przejeździć z 50km na Pb z zakreconym i odpietym LPG.
zyga zyga napisał/a:
Byłem u kilku gazownikow i nie wiedzą o co chodzi.Wtryski na drugim i piątym cylindzre, wtryski lpg, maja złe czasy wtryskow ale nie wiedzą dlaczego.

No cóż, mogły się zepsuć i leją. Znając życie są tam hany z dużym przebiegiem. Najprostszy test to zmiana wtyczki wtryskiwacza i wężyka miejscami lub samego wtryskiwacza miejscami. Za to nie powinni kasować 500zł. Drugie to sprawdzenie czy nie ma korekty w sofcie LPG względem pojedynczego wtrysku. Bo takie rzeczy są możliwe. A słysząc o poprzednich pomyślunkach Twojego gazmana są bardzo pradopodobne.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-08, 18:40   

Zamieniłem te listwy z wtryskami lpg.Jest jeszcze gorzej na pierwszym banku korekty ok.2% ale na drugim -25.Jak jade i lekko przyspieszam trzesie samochodem a po przekroczeniu 2.5 tys. obrotow idzie jak burza.Byc może to własnie na pierwszym banku jakis wtrysk padł, ta instalacja została założona rok temu a wtryski to Ac W01 Bfc.

[ Dodano: 2018-11-08, 18:46 ]
Na benzynie korekty od -2% do+2%.Więc nie tak zle.

[ Dodano: 2018-11-08, 18:54 ]
A może kupic jedna listwę nową? i podmienic?Wtedy wszystko bedzie jasne.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-08, 20:01   

Jestem przekonany że masz dolewkę w sofcie ustawioną. Nie zaleca się kupować jednej listwy. Pomijam że domowo sobie jej raczej nie zmienisz chyba że wiesz jakie gazownik dał dysze i masz takie wiertło. Ile ma przebiegu instalacja gazowa?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-08, 20:11   

20 tys.ale ja bym dysz nie ruszał tylko same wtryski bym wymienił.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-08, 20:16   

No to nie jest duży przebieg. Można by spróbować. No to dysze byś wziął ze starych. Mówię o dyszach we wtryskiwaczach. Ale najpierw lepszym wyjściem jest sprawić sobie soft. I tam sprawdzić. Najpierw sprawdzić czy na benzynie jest równo ( w 032 i 033). Jeśli wtryskiwacz pb nie działał to warto też sprawdzić czy cylinder nie dostał po D.
 
 
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-08, 20:32   

program staaga mam ale musze kupić kabelek, jaki byś polecał? I jak ten soft zrobic bo nie mam bladego pojęcia

[ Dodano: 2018-11-08, 20:41 ]
Mogłem pomieszać wtyczki na drugim banku i nie wiem jak to spawdzić próbowałem różnych kombinacji i praktycznie silnik chodzi tak samo.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-08, 20:52   

Ciężko. U ciebie wygląda na to że nie masz licznika wypadania zapłonu bo standardowo są w grupach 015 i 016. Wtyczki Standardowo są opisane. Alternatywnie na stronie stag są schematy i szukać. Chyba różnią się kolorami...a jak nie to po kablu aż do ECU.

Co do softu mam na myśli oprogramowanie STAG i kabel. Kabel jaki chcesz byle do twojego STAG. Allegro, Jacuś, ccy i zamawiasz.
 
 
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-08, 22:47   

Faktycznie wtyczki były ponumerowane, nie zwróciłem na to uwagi.Korekty na gazie b.dobre. Na benzynie na drugim banku ok. 12%,troszke lepiej niż było.Jutro zamówie kabelek do softu lpg.Musze się troche podszkolić w tym temacie.Wtedy napiszesz mi co mam zobaczyc.Na gazie na wolnych obrotach troche trzęsie samochodem.Ale w czasie jazdy ładnie idzie.Jutro przełącze na benzynę i odetne gaz.Pojeżdże troche i napisze czy coś sie zmieniło.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-09, 10:07   

Musisz się zapoznać z intrukcjami STAGa, które są dość dobrze napisane. Do tego poradnik "podstawy strojenia lpg" z lpg-forum.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-09, 13:18   

Po odcięciu gazu lpg, korekty w grupie 033 oscyluja od -0.6 pierwszy bank do plus 0.6 drugi bank.Natomiast w grupie 32 korekty krotkie odpowiednio 0.0 i -0.3, korekty długie 0.3 i 02.Czyli możliwe że cos jest sknocone w instalacji lpg i dlatego te korekty wariują.

[ Dodano: 2018-11-09, 13:20 ]
Na poniedziałek bede miał kabel do lpg i poucze sie chociaz to dla mnie czarna magia.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-09, 14:08   

A ile przejechaleś? Tak z 50km trzeba żeby się uregulowały, w różnych warunkach (miasto, "trasa"). W grupie 032 są 4 korekty i wszystkie są ważne. Mają byc w miarę równe. W 033 dwie i muszą sobie oscylować wokół zera.
 
 
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-09, 17:00   

Przejechałem 80 km. cześć miasto i kawałek poza miastem.Dolałem STW do czyszczenia wtryskiwaczy.No tak idealnie nie jest, ale duzo lepiej niż było.Ale co ma tego odcięcie gazu, wynika z tego że jak był podpięty to coś sie działo, może w ecu jest coś żle podpięte.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-09, 19:08   

Stosujesz zbyt duże skroty myślowe i nie rozumiem o co Ci chodzi.
 
 
zyga zyga 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: zygmunt
Wiek: 31
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 35
Skąd: chełm
Wysłany: 2018-11-09, 19:26   

Chodzi mi o to ,ze wtryski lpg sa żle podpięte w ECU i jak podepne przewod do elektrozaworu lpg to wtedy ECU podaje zły sygnał do wtryskow benzynowych.Ten gazman u ktorego byłem ostatnio mówił że jest przekonany że jest jakis bląd w instalacji LPG i to by się potwierdzało bo jak odpiąłem instalcje LPG korekty na benzynie są prawie idealne.A były na drugim banku bardzo na ubogo.

[ Dodano: 2018-11-09, 19:27 ]
Po prostu błąd w sztuce.

[ Dodano: 2018-11-09, 19:33 ]
Albo idzie i paliwo i gaz jak przełącze na benzyne.

[ Dodano: 2018-11-09, 19:35 ]
Jutro odepne wtryski lpg na drugim banku POdlacze gaz i zobacze co się będzie działo na benzynie, na drugim banku.

[ Dodano: 2018-11-09, 19:37 ]
Ide teraz to zrobie.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 13 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 503
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-09, 19:55   

Nie no te korekty ubogo to były chyba wtedy gdy wtryskiwacz benzynowy był błedny... później było bogato na drugim banku... chyba. Już mi się miesza :P ale działaj :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: