Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

Nadwozie
shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 25 lut 2019, 00:44

Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.

xszymek90x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: xszymek90x » 25 lut 2019, 10:32

shaqal, w jaki sposob, je się naprawia? Ile taka naprawa kosztuję?

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: Mateusz1995 » 25 lut 2019, 16:17

A co powiecie o Mojej przypadłości ? Silniki wymienione, zamek w klapie też (nowe) i pokazuje że klapa otwarta... nie mam juz pojęcia instalacja też sprawdzona...

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 28 lut 2019, 21:17

shaqal pisze:
Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.
To to nie jest wina teleskopów, tylko silników.
Co je boli, jak to naprawić?

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 28 lut 2019, 21:49

Mateusz1995 pisze:A co powiecie o Mojej przypadłości ? Silniki wymienione, zamek w klapie też (nowe) i pokazuje że klapa otwarta... nie mam juz pojęcia instalacja też sprawdzona...
Kolego a sprawdzałeś czy działa ci dociąg. Ja podczas zabawy z klapą zauważyłem że w chwili jak odpiąłem wtyczkę od dociągu to zaraz po włączeniu zapłonu czy nawet odpaleniu auta pokazywało mi że klapa jest otwarta pomimo że fizycznie była zatrzaśnięta. Dopiero otworzenie klapy i ponowne jej zamknięcie (w trakcie tego samego uruchomienia auta/zapłonu) powodowało ze ikonka znikała.
Spróbuj może przy zamkniętym bagazniku wykodować ze sterownika CAN Gateway funkcje elektrycznej klapy i zobacz czy ikonka będzie ci się świecić.
Możesz również przedzwonić kable przy wtyczce zamka - brązowy (pin1)do jakiegokolwiek punktu masy, zielono-szary (pin3) idzie do pinu 13 wtyczki czarnej 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 1 czarnej wtyczki C 10-cio pinowej na module komfortu; a biało-żółty idzie do pinu 10 czarnej wtyczki 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 22 niebieskiej wtyczki 32 pinowej modułu komfortu.

A tak w ogóle to elektryka klapy ci chodzi normalnie?

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: Mateusz1995 » 03 mar 2019, 21:53

Dokładnie mam taki problem jak to opisałeś, przekręcam zapłon pokazuje że, bagażnik otwarty. A gdy ją otworze i zamkne to komunikat znika, ale dziwne bo gdy podłącze pod komputer to komputerem zamkne i otworze ją, a kluczykiem czy guzikiem w klapie niestety nie.

[ Dodano: 2019-03-03, 21:53 ]
A jeżeli chodzi o dociąg to go nie sprawdzałem, ale nawet nie słychać żeby On pracował ani żeby klape dociągał.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 03 mar 2019, 22:04

Nie bardzo rozumiem... Wytłumacz dokładnie co i jak jest u ciebie.

Od początku. Czy miałeś klapę elektryczną w standardzie czy dokładałeś?
Patrząc po profilu to auto masz przed lift z jakiego roku masz silniczki? Wymieniałeś je z oryginalnych? Jest na nich napisana data produkcji jeśli dobrze pamiętam gdzieś u dołu na nalepce z numerem części.

To że komputerem chodzi to nic nie znaczy. Ja początkowo też zachodziłem w głowę czemu kompem łazi tzn podnosi do góry i opuszcza zatrzaskując, a normalnie z blendy, kluczyka, czy przełącznika w drzwiach tylko odryglowuje ale nie jedzie do góry, ani przyciskiem na tapicerce bagażnika nie zamyka. Miałem elektrykę w standardzie tylko poprzedni właściciel przegwałcił silniczki i rozsypały się przez co musiałem je wymienić i problem zaczął się wtedy jak włożyłem z polifta (silniczki identyczne jak w przed lifcie nawet numery części się zgadzają tylko można je rozróżnić po dacie produkcji)
Jeśli masz silniczki z polifta to trzeba dołozyć jeden pin do wtyczki silniczka slave (po stronie pasażera) i dołożyć kabelek.

Teraz druga sprawa: czy chodzi ci dociąg klapy? tzn zaczep o który się zatrzaskuje zamek. Podczas zamykania powinien dociągnąć klapę a podczas otwierania przesuwa się ok 1 cm w kierunku tyłu auta.

Tak jak mówiłem jak się bawiłem wszyskim i odpiąłem wtyczkę od dociągu to po włączeniu zapłonu czy odpaleniu mi świeciło ze bagażnik jest otwarty ale jak wysiadłem i odryglowałem bagażnik i zatrzasnąłem z powrotem to ikonka otwarcia gasła.

[ Dodano: 2019-03-03, 22:04 ]
Dobra teraz doczytałem o dociągu. Może być jeszcze tak że on nie chodzi bo nie umie się dogadać z silniczkami klapy. Sprawdź najpierw z jakiego roku masz silniczki i czy są obydwa z jednakowych roczników

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: Mateusz1995 » 03 mar 2019, 23:07

Elektryczna klapa była juz orginalnie, ale jak kupiłem od poprzedniego właściciela to twierdził ze padł Mu jeden silnik i stwierdzając, że są za drogie wymontował obydwa. Więc dokupiłem 2 silniki data na nich 2010 rok i też myślałem że inne są ale, silniki przyszły z kostkami bo zostały odcięte i po sprawdzeniu ilość kabli i kolory wszystko się zgadzało. Apropo tego dociągu to nie ma żadnej reakcji nie dociąga nic sam domykam zawsze. I teraz jest pytanje czy to nie jest wina dociągu a poprzedni właściciel silniki wymontował...

[ Dodano: 2019-03-03, 23:07 ]
I zapomniałem jeszcze dodać że, gdy przekręcam zapłon klapa świeci zamykam zamek palcem komunikat znika ale gdy podłącze kostke do silnika od kierowcy odrazu komunikat wyskakuje znowu że klapa otwarta a jak jest podłączony tylko ten od pasażera po ponownym zamknieciu i otwarciu znika komunikat ale znowu po wyłaczeniu i włączeniu zapłonu się pojawia. Nawet zostały wysłane inne silniki które były sprawdzone czy dobre i jest to samo.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 03 mar 2019, 23:09

Sprawdź czy w twojej instalacji przy wtyczce do silniczka po stronie pasażera jest zabudowany pin nr 3 wraz z kablem.
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach

Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Moje auto: Inne
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 03 mar 2019, 23:59

Przedlift ma zamek 3 pinowy, polift 4 pinowy.
Klapa elektryczna bez dociągu może działać, ale lepiej jak dociąg jest obecny i jest sprawny.

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 04 mar 2019, 00:17

Mateusz1995 pamiętaj że silniczek po stronie kierowcy jest masterem i on w pełni steruje tym drugim. Pasażera nie komunikuje się w żaden sposób z resztą auta.

Poniżej na zrzucie masz schemat jak one są połączone. ta linia zaznaczona na niebiesko do zasilanie do silniczka bezpośrednio z bezpiecznika na pin 10 wtyczki silniczka a z 9 pinu do masy

Obrazek



shaqual Owszem klapa bez dociągu będzie działać ale może mieć problemy z zatrzaśnięciem zamka jak będzie zaczep ustawiony poprawnie lub będzie nienaturalnie odstawać klapa względem tyłu jesli wyregulujemy zaczep tak żeby zamek się zatrzaskiwał.
Natomiast na pewno będzie wyświetlała się ikonka otwartej klapy przy zapłonie/odpalonym aucie do póki nie otworzymy i zamkniemy klapy ponownie.

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: Mateusz1995 » 04 mar 2019, 07:51

To co sugerujesz zrobić ? Najpierw dociąg wymienić i sprawdzić co bedzie ?

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 04 mar 2019, 08:21

skoro elektryka klapy nie chodzi (bo chodzi tylko z komputera) to sugeruje ze musisz najpierw sprawdzić owy 3 pin we wtyczce pasażera i jeśli go nie to go dołożyć. Dociąg klapy to osobna historia bo nie ma on wplywu na działanie elektryki, co najwyżej bedzie właśnie się wyświetlał komunikat o otwartej klapie.

Schemat od przed lifta ci podrzuciłem w poście powyżej tu masz schemat z polifta na którym widać że jest jeden kabel wiecej. Idzie on do styku w zamku klapy.


Obrazek



Tutaj natomiast masz schemat z samego dociągu. Idzie on do samego modułu komfortu wiec możesz dla spokoju sobie kable przedzwonić



Obrazek



P.S. Jaki masz rok produkcji auta oraz rok modelowy bo zdaża się że na aucie już jest zaznaczone ze rok modelowy powiedzmy 2006 a instalacja jeszcze z 2005?

[ Dodano: 2019-03-04, 08:21 ]
Zapomniałem dodać ze z pinu 3 lub 4 (w zależności od roku) wtyczki T5h idzie do masy ale nie wklejałem bo mam za mały monitor żeby zrobić zrzut

Mateusz1995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 26 sie 2018, 18:11
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: Mateusz1995 » 04 mar 2019, 20:29

Ok tak więc sprawdze te piny i dam znać co i jak Wielkie dzięki Panowie <rotfl>

[ Dodano: 2019-03-04, 16:55 ]
Ok sprawdziłem Moją kostke i rzeczywiście nie ma 3 pinu ale włoże z tej drugiej kostki. Jeszcze jedno pytanko, czyli dokładam 3 pin do kostki od silnika i lutuje go z kablem Pin numer 2 nawet jak jest zamek przedliftowy tak ?

[ Dodano: 2019-03-04, 20:29 ]
W sensie do którego pinu przy zamku sie wlutować w przedliftowym ? Pin na który przychodzi sygnał ze switcha tylko ktory to w przedlifcie.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2013
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 18 mar 2019, 10:00

shaqal pisze:
Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.
W jaki sposób naprawić silniki, co jest w nich zepsute?
Masz może jakiś tutorial do tego ?
dzieki

[ Dodano: 2019-03-18, 10:00 ]
Pelas pisze:Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.
Wymieniałeś na nowe, czy używane?
Ja dopiero co doposażyłem swoją w elektryczną klape i już musze silniki wymieniać?
kurła :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga