[A6 C4] parowanie szyb !!!!!!
Jak nabijesz klimę problem powinien zniknąć. To auto posiada jakiś czujnik wilgotności wnętrza, bo np. u mnie jak samochód postoi w wilgotnym otoczeniu to po uruchomieniu klima włącza się automatycznie (aby tylko temp. na zewnątrz była na +), a po osuszeniu wnętrza sama się wyłącza.
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Zdaje się , że takie odpowietrzniki są we wszystkich autach (przynajmniej te jakie miałem )MISIEK_A6 pisze:Kolego nie wiem jak jest w C4 ale w C5 ponoć jak są w bagazniku te schowki na narzedzia itd... Jeśli one sa zapchane to tez występuje możliwośc parowania szyb... Może jakies wilgotne szmatki do szyb? Sprawdz czy nie masz moze jakiś wycieków do wewnątrz auta... Jeśli szyby paruja to albo z powodu ze za słaby nawiew jest albo z powodu wilgoci... Posprawdzaj uszczelki i czy gdzies sie woda nie dostaje... Pozdrawiam...
Ps. Mowiąc o filtrze pyłkowym to miałeś na myśli tzw. kabinowy??
A oprócz odprowadzania wilgoci spełniają one dość ważną rolę.Wyobrażacie sobie całkowicie szczelne auto i mocniejsze opadnięcie np. pokrywy bagażnika?Co by się działo z naszymi uszami? W niektórych autach takie coś jest też w tylnych drzwiach (renault 19)
A wilgoć w dywanikach jak najbardziej jest powodem parowania tylnych szyb.Zwłaszcza jeżeli często jeździsz w 4-5 osób lub na krótkich odcinkach. No i ta klima pomogłaby bardzo
:-P
Parujące szyby i woda lejąca się do kabiny - rozwiązanie!
Witajcie!
Miałem w/w problem i chętnie podzielę się rozwiązaniem aby inni nie musieli błądzić jak ja.
Sprawa dotyczy C4 ale może też innych modeli.
Jeżeli woda leje się do kabiny pod nogami pasażera i/lub kierowcy w czasie deszczu lub po wizycie na myjni, a do tego parują szyby lub tylko parują szyby może być to problem z wodą gromadzącą się pod maską nad ścianką działową (pod szybą).
Po otwarciu maski za silnikiem (między zawiasami maski) znajduje się duża plastikowa osłona. Pod osłoną plastikową znajduje się tam dmuchawa nawiewu (o dużej wydajności) która zasysa gromadzącą się wodę i rozpyla ją w kabinie. Jeżeli wody jest dużo wlatuje do kabiny grawitacyjnie!
Jest to spowodowane zapchanym odpływem wody. Może się on zapchać gnijącymi liśćmi które wlatują pod maske. Odpływ bez rozkręcania nie jest widoczny jednak można się do niego dostać.
ÂŚciągamy osłonę z zatrzasków. Mniej więcej w osi symetrii samochodu podniżej dmuchawy i do przodu od niej, w dnie komory, znajduje się otwór ok fi20 zaopatrzony w gumową krótką rurkę. Można go wymacać ręką ale uwaga na śruby. jeżeli jest zapchany to trzeba go przepchać i po problemie! Rurkę można wyjąć i wyczyścić.
Po czyszczeniu zakładamy dokładnie osłonę - jest ważna bo chroni elektrykę.
Jeżeli szyby parują po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy może to być jeszcze spowodowane zapsutym (lub źle nastawionym) nawiewem. ÂŚluza od obiegu zamkniętego może być zacięta i nie ma dopływu świezego powietrza. Rozwiązanie tego problemu jest już trudniejsze ale gdzieś w internecie widziałem opis. Szukajcie a znajdziecie
Pierdy o wiochach i filtrach kabinowych bym między bajki włożył.
pozdr.
Miałem w/w problem i chętnie podzielę się rozwiązaniem aby inni nie musieli błądzić jak ja.
Sprawa dotyczy C4 ale może też innych modeli.
Jeżeli woda leje się do kabiny pod nogami pasażera i/lub kierowcy w czasie deszczu lub po wizycie na myjni, a do tego parują szyby lub tylko parują szyby może być to problem z wodą gromadzącą się pod maską nad ścianką działową (pod szybą).
Po otwarciu maski za silnikiem (między zawiasami maski) znajduje się duża plastikowa osłona. Pod osłoną plastikową znajduje się tam dmuchawa nawiewu (o dużej wydajności) która zasysa gromadzącą się wodę i rozpyla ją w kabinie. Jeżeli wody jest dużo wlatuje do kabiny grawitacyjnie!
Jest to spowodowane zapchanym odpływem wody. Może się on zapchać gnijącymi liśćmi które wlatują pod maske. Odpływ bez rozkręcania nie jest widoczny jednak można się do niego dostać.
ÂŚciągamy osłonę z zatrzasków. Mniej więcej w osi symetrii samochodu podniżej dmuchawy i do przodu od niej, w dnie komory, znajduje się otwór ok fi20 zaopatrzony w gumową krótką rurkę. Można go wymacać ręką ale uwaga na śruby. jeżeli jest zapchany to trzeba go przepchać i po problemie! Rurkę można wyjąć i wyczyścić.
Po czyszczeniu zakładamy dokładnie osłonę - jest ważna bo chroni elektrykę.
Jeżeli szyby parują po jakimś czasie od rozpoczęcia jazdy może to być jeszcze spowodowane zapsutym (lub źle nastawionym) nawiewem. ÂŚluza od obiegu zamkniętego może być zacięta i nie ma dopływu świezego powietrza. Rozwiązanie tego problemu jest już trudniejsze ale gdzieś w internecie widziałem opis. Szukajcie a znajdziecie
Pierdy o wiochach i filtrach kabinowych bym między bajki włożył.
pozdr.
mylisz się , w Twojej wypowiedzi jest dużo racji ale filtr jest bardzo ważny i u mnie to on był przyczyną parowania i jest to pierwszy krok od którego można zacząć szukać przyczyny więc nie wkładaj nic między bajki bo już kilka albo klikanaście osób potwierdziło tą teorie :mrgreen:padix pisze:Pierdy o wiochach i filtrach kabinowych bym między bajki włożył.
Pozdro
P.S. Wypadałoby jeszcze aby się przywitać więc odwiedź dział Powitania
PAGÓR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Wszystko ładnie, pięknie i racja ale z tym się nie zgodzę :-Ppadix pisze:Pierdy o wiochach i filtrach kabinowych bym między bajki włożył.
Zawalony filtr kabinowy może być na pewno powodem parowania szyb i to do tego stopnia, że w czasie deszczu jadąc w 4 osoby wentylacja ( nie klima) nie jest w stanie osuszyć szyb poza przednią. Na maksymalnych obrotach nawet.
Tak miałem kiedyś po dłuższej , ostrej jeździe po piaskach itp. Nie wiedziałem, że mam zapchany filtr kabinowy dwa tygodnie po wymianie do pierwszego deszczu :mrgreen:
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
- Kontakt:
Woda w srodku, zatkane odplywy, wszystko tam mam za soba. Juz szyby nie paruja.
Dodam tylko ze warto uzyc srodkow przeciw parowaniu szyb.
Ostatnio uzylem tego plynu na wszystkich szybach oprocz tylniej, i stalem autem na parkingu w oczekiwaniu na prom, do okola duzo samochodow, wszystkie samochody mialy zaparowane szyby wlacznie z moja tylna, przednie i wszystkie boczne byly nie zaparowane
Dodam tylko ze warto uzyc srodkow przeciw parowaniu szyb.
Ostatnio uzylem tego plynu na wszystkich szybach oprocz tylniej, i stalem autem na parkingu w oczekiwaniu na prom, do okola duzo samochodow, wszystkie samochody mialy zaparowane szyby wlacznie z moja tylna, przednie i wszystkie boczne byly nie zaparowane
Też borykam się z problemem parujących szyb. Nie wiem jak było wcześniej, ale po nagrzaniu auta bardzo paruje. Wyjąłęm filtr kabinowy, ale dalej to samo.
Podejrzewam, że przyczyna leży w wilgoci.. Podczas ostatniego ataku zimy trochę śniegu zsunęło mi się z tylnej klapy i wpadło do bagażnika, spieszyłem się, więc pewnie nie wyjąłem wszystkiego. Jest teraz bardzo mokro w bagażniku - to od tego?
Pozostają teraz chyba gazety i suszonko.
Pisaliście jeszcze o jakichś odpowietrznikach w bagażniku - gdzie to jest w c4?
Pozdrawiam!
Podejrzewam, że przyczyna leży w wilgoci.. Podczas ostatniego ataku zimy trochę śniegu zsunęło mi się z tylnej klapy i wpadło do bagażnika, spieszyłem się, więc pewnie nie wyjąłem wszystkiego. Jest teraz bardzo mokro w bagażniku - to od tego?
Pozostają teraz chyba gazety i suszonko.
Pisaliście jeszcze o jakichś odpowietrznikach w bagażniku - gdzie to jest w c4?
Pozdrawiam!
moze nie tyle odpowietrznik tylko taka kratka wentylacyjna, wydaje mi sie ze po lewej stronie tam gdzie trojkat i klucze, tzn ja tam mam;)
ps. mozesz jeszcze umyc szyby pasta do zebow dla dzieci, ale wazne zeby byla taka dla dzieci, bez tych drobinek scierajacych po jeszcze szyby podrapiesz. pozdro
ps. mozesz jeszcze umyc szyby pasta do zebow dla dzieci, ale wazne zeby byla taka dla dzieci, bez tych drobinek scierajacych po jeszcze szyby podrapiesz. pozdro
1.8T+
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 lis 2008, 21:06
- Lokalizacja: Dobryń Duży
Witajcie ponownie.
w szukaniu rozwiązania problemu parowania szyb jestem już chyba mistrzem. ale chyba nareszcie trafiłem. podczas wymiany filtra kabinowego co jest bardzo ważne zauważyłem, że klapka za otworem na filtr luźno sie rusza i ustawia jak chce. od razu sprawdziłem u szwagra jak to powinno pracowiać. niestety klapka mowinna sprężynować u mnie spadła sprężynka która regulowała dopływ powietrza wewn i zewn. bardzo ciężko tą sprężynke założyć ale jakoś mi się udało i po problemie szyby przestały parować, aczkolwiek prawdą też jest że zatkany filtr i mokre dywaniki może być przyczyną parowania szyb. co do płynów anty-para nie mam przekonania ajle jeśli ktoś w to wierzy? no i klima faktycznie osusza w niecałą minutę ale naprawdę trzeba ją czyścić przynajmniej raz w roku, nawet dla swego zdrowia. Pozdrawiam wszystkich obserwujących ten temat
w szukaniu rozwiązania problemu parowania szyb jestem już chyba mistrzem. ale chyba nareszcie trafiłem. podczas wymiany filtra kabinowego co jest bardzo ważne zauważyłem, że klapka za otworem na filtr luźno sie rusza i ustawia jak chce. od razu sprawdziłem u szwagra jak to powinno pracowiać. niestety klapka mowinna sprężynować u mnie spadła sprężynka która regulowała dopływ powietrza wewn i zewn. bardzo ciężko tą sprężynke założyć ale jakoś mi się udało i po problemie szyby przestały parować, aczkolwiek prawdą też jest że zatkany filtr i mokre dywaniki może być przyczyną parowania szyb. co do płynów anty-para nie mam przekonania ajle jeśli ktoś w to wierzy? no i klima faktycznie osusza w niecałą minutę ale naprawdę trzeba ją czyścić przynajmniej raz w roku, nawet dla swego zdrowia. Pozdrawiam wszystkich obserwujących ten temat
tomaszsz13 - tak Twoja racja!
Po kilku miesiącach parowania wszystkich szyb (tylko podczas deszczu na zewnątrz) postanowiłem w końcu coś z tym zrobić. Nie pomagały czyszczenia klimy i wymiany filtrów.
Odprowadziłem auto do znajomego mechanika i wspólnie pogrzebaliśmy przy zaworkach na podszybiu, które są odpowiedzialne za pneumatyczne otwieranie/zamykanie klapek nawiewu.
Okazało się, że nic nie dzieje się gdy obieg zamknięty jest włączony, czy też nie - po prostu klapa za filtrem powietrza pozostawała cały czas zamknięta. Musiało to być od bardzo długiego czasu, bo kiedy przy wyjętym filtrze chciałem ją wypchnąć ręką - była wręcz "przyrośnięta" do uszczelki.
Dostaliśmy się tam od środka auta - po wyjęciu schowka. 15 minut leżenia na wycieraczce pasażera i męczenie się ze sprężynką od klapki, ale przyniosło wreszcie efekt
Teraz po naciśnięciu przycisku "obieg zamknięty" wyraźnie słychać inny dźwięk w pracy nawiewu, a klapka działa jak malowana
Pozdrawiam!
Po kilku miesiącach parowania wszystkich szyb (tylko podczas deszczu na zewnątrz) postanowiłem w końcu coś z tym zrobić. Nie pomagały czyszczenia klimy i wymiany filtrów.
Odprowadziłem auto do znajomego mechanika i wspólnie pogrzebaliśmy przy zaworkach na podszybiu, które są odpowiedzialne za pneumatyczne otwieranie/zamykanie klapek nawiewu.
Okazało się, że nic nie dzieje się gdy obieg zamknięty jest włączony, czy też nie - po prostu klapa za filtrem powietrza pozostawała cały czas zamknięta. Musiało to być od bardzo długiego czasu, bo kiedy przy wyjętym filtrze chciałem ją wypchnąć ręką - była wręcz "przyrośnięta" do uszczelki.
Dostaliśmy się tam od środka auta - po wyjęciu schowka. 15 minut leżenia na wycieraczce pasażera i męczenie się ze sprężynką od klapki, ale przyniosło wreszcie efekt
Teraz po naciśnięciu przycisku "obieg zamknięty" wyraźnie słychać inny dźwięk w pracy nawiewu, a klapka działa jak malowana
Pozdrawiam!
Witam. Moge cos powiedzieć. Otóż też walczyłem z parowaniem szyb jak włączłem klimę w swoim Audi A6 C6 i przyczyną była woda która gromadziła sie za filtrem kabinowym. Przyczyną był zapchany filter nie wymieniany od 2 lat syf taki że hoho. Wode wysuszyłem suszarkę potem przeczyściłem odkurzaczem z pozostałości kurzu i efekt od razu widoczny. Resztki wody pojawiły sie w kratkach wylotowych. Wiec jeśli macie podobne problemu dbajcie o pieluche dla swojej niuni :lol: pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga