Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
Autor Wiadomość
Jacek_max 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-16, 13:20   A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Audi w którym miałem licznik z kontrolkami w rocznikach 97-98 czyli największa bieda :-) zmieniłem na pełny FIS ...

Operacja wcale nie jest skomplikowana ale ponieważ jest masa różnych informacji na różnych forach i postach postanowiłem dla kolegów z forum napisać co i jak żeby a6klub również miało swoje ciekawostki :-)


licznik oryginalny 4B0 919 860 L



licznik na jaki zmieniamy 4B0 919 880




Ważna rzecz - jeśli nie chcemy komplikować życia wymieniamy licznik z tej samej generacji immo... najprościej rzecz ujmując mamy zegarek analogowy to licznik z FIS również musi taki posiadać... W następnym poście napiszę jak wymienić na poliftowy z CAN bo również się da.


no to do dzieła :

żeby praca była dobrze zrobiona zaczynamy od demontażu kierownicy - nie będę opisywał procedury bo łatwo znaleźć na forum, ale wspomnę tylko o odłączeniu akumulatora !! !


wyciągamy stary licznik i odpinamy dwie kostki niebieską i zieloną 32pin oraz małą do tego małego wyświetlacza temperatury 10pin.

potrzebna będzie manetka do sterowania komputerem :

4B0 953 503 H KOMBI
4B0 953 503 G SEDAN



do tego potrzebujemy kabelek i dwie wtyczki

do licznika czerwona 20pin nr : 4A0 972 883 B piny 000 979 018 E


1. sygnał spalania ECU ------------------------------- pin 18 komputera silnika (u mnie cienki żółty)
2.
3.
4.
5. temperatura zewnętrzna -------------------------- z tej 10pin pin3 (brązowo-żółty) -jeśli ktoś miał wcześniej temperaturę
6. sygnał skrzyni automatycznej TIPTRONIC ------- z tej 10pin ( czarno-brązowy)
7.
8.
9. spryskiwacz ----------------------------------------- do masy
10.
11. FIS - RESET---------------------------------------- pin 4 manetki
12. RADIO - CLK
13. RADIO - DATA
14. FIS - LEWO ---------------------------------------- pin 1 manetki
15. RADIO - ENABLE
16. światło --------------------------------------------- do masy
17.
18. FIS - PRAWO ------------------------------------- pin 2 manetki
19. światło hamowania ------------------------------ do masy


do manetki 6pin nr : 893 971 636 (ale ona już będzie w naszym samochodzie tylko są potrzebne piny piny 000 979 133 E



1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. wycieraczki
6. wycieraczki


jeśli mamy radio lub navi nonDX lub pierwsze DX które mają wyjście ENEA, DATA, CLOCK to możemy podłączyć te kabelki i będzie wyświetlało RDS na FIS


po podłączeniu kabelków - składamy wszystko i skręcamy i musimy odpalić VAGA żeby dokonać adaptacji.

jeśli samochód jest z rocznika 97 to jest immo1 i wtedy trzeba wymianić transponder w kluczykach, jeśli mieliśmy immo2 98-99 to nie będzie takiej potrzeby.
licznik FIS z 98-99 z analogowym zegarkiem posiada immo2

roczniki 97 mają ID13
roczniki od 98 CRYPTO 48 i takie pastylki należy kupić.


ważne żeby znać PIN zegarów albo od osoby od której kupiliśmy licznik lub samemu odczytać


[Select]
[17 - Instruments]
[Login - 11]
wpisać pin w postaci 0XXXX (XXXX to twój pin)
[Do It!]

teraz

[Adaptation - 10]
Wejdz w blok 21
[Read]
Wartość tam wpisana informuje ile kluczyków masz dopisanych do immo.
Wpisz 0
[Test]
[Save]

teraz wpisz ile kluczy chcesz zapisać
[Test]
[Save]


zgaśnie lampka immo i wsadź następny klucz i przekręć i zgaśnie immo... i tak powtarzaj ile kluczy masz do zapisania.

ostatnim kluczykiem możesz odpalić samochód i na fis powinieneś mieć pokazaną temperaturę oraz spalanie które na postoju nie jest uaktualniane...
jeżeli masz wartość stałą coś ok 51 litrów to znaczy że sygnał nie jest prawidłowy i musisz sprawdzić połączenie.


i w zasadzie to wszystko... jeśli chodzi o RDS z navi to po podłączeniu tych trzech kabelków ustawiamy w liczniku codowanie

Kodowanie:
??xxx: Options (< MY 1999)

o +01 = Brake Pad Warning
o +02 = Seatbelt Warning
o +04 = Washer Fluid Warning

o +16 = Navigation
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
lukwoj21 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 354
Skąd: Żary
Wysłany: 2014-02-16, 18:08   

kolego twoje informacje sa bardzo cenne. Widze ze jestes kumaty w te sprawy szfagier ma problem z licznikiem a4 2000r wskaznik poziomu paliwa nie działa ma zegary JAGERA co jakie zegary beda pasowały na podmianke?
 
 
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 295
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-02-17, 22:05   

Zegary w A4 maja odwrotne wskazanie paliwa. Wystarczy zmiana pływaka
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Resacro 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 110
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-20, 14:28   

Nawet nie wiesz jak mnie uszczęśliwiłeś tym tematem! :D wreszcie ktoś zebrał to w całość i wie jak to zrobić. Czytałem już tyle inforamcji na wielu forach, że aż w głowie zrobił się mętlik i nic z tego nie wszyło...
No i w razie czego jest ktoś do kogo można napisać w razie niepowodzeń i wątpliwości :)

Mega sprawa! :)

P.S.

Kiedy mniej więcej można się spodziewać opisu dla liczników polifcie? Bo może od razu takie sobie zamontuje ;)
 
 
polipropylen 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Stargard
Wysłany: 2014-03-09, 22:48   

Bardzo pięknie opisane wreszcie. Powinni umieścić wpis jako lekture w szkołach obowiązkowo :)
Dręczy mnie jedno czy musze znać pin licznika obecnego zamontowanego w aucie tzw największej biedy czy starczy tylko pin z nowego licznika? Poprostu z tej największej biedy nie mogę odczytać pinu jak i ze sterownika ECU.
 
 
Jacek_max 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-10, 06:28   

Nie :-) pinu "biedy" nie potrzeba :-) do adaptacji i kodowania kluczy potrzebny jest jedynie pin nowych :-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
polipropylen 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Jacek
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Stargard
Wysłany: 2014-03-10, 20:31   

Dziękuję :) właśnie na taka odpowiedź liczyłem. Teraz kwestia odpowiednich czarów i mam nadzieję że będzie ok. Kolega JACEK MAX będzie pozytywnie zapamiętany.

[ Dodano: 2014-03-16, 13:08 ]
No i się udało działa :)
 
 
doomib 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-22, 18:16   

Witam serdecznie kolege.
nareszcze z drobna pomocą kolegi "wedka" odnalazlem interesujacy mnie teamt.

kilka słow o aucie:
audi 2002r 2.4 v6 benzyna
zegary jagger bez fisa tz. pół wyśiwetlacza ma ale tylko temp. zewnętrzna jest wyświetlana i błędy.

mogę kupić zegary po lifcie od silnika takiego jak mam czyli 2.4 z pełnym fisem i manetką. wszystko podobno w 100% sprawne łącznie z wyświetlaczem. problem jest taki, że to anglik.
i zegary i manetka.

- czy wszystko spasuje od anglika do mojej? w sensie manetka i zegary?
- czy uda się jakoś dorobić 3 kostke a dodam, że nie mam nic oprócz 2 kostek a temp. zewnętrzna musi być podpięta gdzieś w tych 2 kostkach.

czy uda mi się samemu to zrobić czy lepiej nie bo coś skopsam?
jeżeli nie to czy znacie kogoś kto mi to zrobi i za ile :)
pozdrawiam serdecznie i czekam na info
 
 
martin s4 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Martin
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Bielsko Biała
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-24, 12:44   

masz moze zmiane komorek z 280 na 300 km/h
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Cris9222 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 86
Skąd: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-31, 18:49   

martin s4, wrzuć/prześlij mi swój wsad jak możesz podpisane jakie mają tarcze i obrotomierze, spróbuje Ci pomóc, może jakoś razem to ogarniemy i zrobimy instrukcje dla liczników z immo 3 generacji :)
_________________
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'
 
 
doomib 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-31, 23:09   

No cały czas czekam na takową instrikcje :D
 
 
Cris9222 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 86
Skąd: Koło/Wielkopolska/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-04-01, 10:00   

wyślijcie jakieś wsady to coś ogarniemy, bo mam tego pełno z chomika, ale nie wiem jakie tarcze są w oryginale i nie mam punktu odniesienia. Przydałyby się i te od europejczyków i od anglików. ;)
_________________
Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł'
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mantix 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: marcin
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 10
Skąd: żywiec
Wysłany: 2014-04-29, 00:49   

Kolego Jacek_max powiedz proszę jak liczyć te piny w tej czerwonej kostce bo nie wiem czy są ponumerowane.Chodzi mi o piny ena, data, clock. A może ktoś z forumowiczów napisze jaki kolor ma poszczególny kabel od tych pinów. Mam właśnie taki licznik z pełnym fisem i nie mogę dojść do tego , żeby zaświecił rds . Wydaje mi się, że mam coś namieszane z kablami właśnie w te małej zielonej kostce, z której wychodzą kable na konsolę.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 852
Skąd: TOS
Wysłany: 2014-04-29, 10:00   

Czy do odczytania PINu wystarczy np. VAG K+CAN COMMANDER 3.6 ?

I czy teraz w VCDS da radę sprawdzić czy mam immo 1 czy immo 2 ?

Kolejna sprawa czy jak kupię zegary od diesla to wystarczy przekodować i zmienić tarcze ?
_________________

 
 
Jacek_max 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AGA
Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-29, 12:15   

Kolego ty masz 97 jak ja i masz immo 1... :-)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: