Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] Płaska mapa gazu stag 300-6 isa2

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 sie 2012, 16:13

daniel1997,
Skorzystaj z tego poradnika allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm
Co prawda dotyczy diesli ale zasada podobna tylko u Ciebie na razie wystarczy jak zalogujesz na lpg grupy 032 i 033 na początek. Na jałowych i w czasie jazdy z różnymi obciążeniami.
I wrzuć wyniki za pomocą tej stronki http://vaglog.rtnet.pl/
Wtedy będzie można coś odczytać na temat ustawionego lpg.

Daj zdjęcia zamontowanej instalacji to ocenimy " majstra".

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 sie 2012, 21:16

grzemo, dzięki za poradnik jak znajde jutro chwile logi byłem dzisiaj w trasie i auto idzie bardzo ładnie przy ostrej jeździe spalił 13 l narazie bede obserwował podłacze auto pod program staga zobacze co się dzieje planuje jeszcze przepiąć map sensor pod kolektor za przepustnicą.Jeszcze raz dziękuje bardzo za cenne wskazówki <okok>

Ps.na instalacji przejechane jest jakieś 1500 km 80 % po mieście a instalka zamontowana jest dosyć ładnie widziałem ładniejsze montaże ale i też gorsze pozdrawiam ;)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 sie 2012, 21:41

Jeśli nie czujesz jakiejś wielkiej różnicy między pb a lpg, autko dobrze ciągnie, obroty nie falują na lpg, spalanie w normie to może nie ma potrzeby szukania problemu (choć przyznam że nie widziałem jeszcze takich map). To jeździć i korzystać z tańszego paliwa <okok> .
Warto tylko kontrolnie sprawdzić korekty aby nie było za ubogo lub za bogato.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 11 sie 2012, 21:46

grzemo, tak korekty zrobie bankowo i zmiane podączenia map sensora ;)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 12 sie 2012, 17:18

Panowie czy te korekty są wymagane żeby silnik dobrze pracował ??

Ja mam ustawione tylko na mnożniku i auto w miarę dobrze jeździ spalanie w granicach 14,5l lpg / 100km



Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 sie 2012, 20:44

xpbit,
Gazownik powinien ustawiać lpg mając podgląd na korekty paliwowe. Wtedy może odzwierciedlić pracę na lpg do pracy na pb.
xpbit pisze:Panowie czy te korekty są wymagane żeby silnik dobrze pracował
Wszystko zależy od wymagań użytkownika :)
xpbit pisze:Ja mam ustawione tylko na mnożniku i auto w miarę dobrze jeździ spalanie w granicach 14,5l lpg / 100km
Sam sobie odpowiedziałeś "auto w miarę dobrze jeździ".
Aby bardzo dobrze jeździło potrzebne są jeszcze korekty od obrotów i temperatury.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 sie 2012, 22:00

xpbit pisze:Ja mam ustawione tylko na mnożniku i auto w miarę dobrze jeździ spalanie w granicach 14,5l lpg / 100km
Wszystko zależy od zachowania się korekt ECU benzynowego, jeśli te są w normie przy samym mnożniku to nie ma potrzeby.
Korekta od temp. gazu jest potrzebna jak najbardziej.

[ Dodano: 2012-08-14, 22:08 ]
grzemo pisze:
kazio234 pisze:od 0% przy 4000[obr/min] do 11% na jałowych.
To już widać że isa nie działa poprawnie, przecież jałowe masz już ustawione po samej autokalibracji i tylko pozostaje korekta po temperaturze.
Ewidentnie isa miesza w korektach i ja bym ją przyblokował dla jałowych a jedynie pozwolił działać przy wyższych obrotach jeśli już koniecznie ma działać.
.
ÂŻeby to tak Stag trafiał z autokalibracją że jałowy jest zawsze dobrze to by było super.

Kolego daniel1997 co do Twojej mapy to zrób oscyloskop z jazdy na gazie i z jazdy na benzynie i wklej tu do tematu, tak czy inaczej coś nie tak z wartością MAP.
Co do Twojej instalacji to na pewno o waltekach czerwonych już się naczytałeś, jednak pozostając przy niech masz za małe dysze w nich nawiercone i za duże ciśnienie.
Dysze powinieneś mieć około 2.5mm a ciśnienie około 1bara lub nie wiele więcej, walteki nie lubią wysokiego ciśnienia.
No i wyłącz ISE bo jak będziesz jeździł z wlączoną to będą się działy cuda.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 14 sie 2012, 22:24

fassi1, jeżeli chodzi o MAP to może oscylować tak przy włączonej klimie.
daniel1997 wyłącz klime i zobacz ile ci pokaże map i jakie masz obciążenie silnika

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 14 sie 2012, 22:47

fassi1 pisze: Wszystko zależy od zachowania się korekt ECU benzynowego, jeśli te są w normie przy samym mnożniku to nie ma potrzeby.
Korekta od temp. gazu jest potrzebna jak najbardziej.
Na czym to polega ta korekta od temperatury ? mój gazownik jest o kant dupy jak tam jadę to mi ciśnienie skacze bym ich od razu odstrzelił tacy są żałośni ci ludzie. Gaz kalibrował mi mój mechanik co nie zajmuję się gazem a tylko gazował swoje samochody na zasadzie prób i błędów i stwierdził że za małe dysze i podkręcił mi mapę ponad mapę benzyny no i w końcu jedzie normalnie ma moc i pali też w normie. zauważyłem że jak się nagrzeje lub też jest bardzo ciepło to już samochód jakoś dziwnie jeździ jakby go przymulało trochę.


teraz tu czytałem o jakichś korektach temperatury czego jeszcze nie słyszałem i zastanawiam się czy czasami u mnie nie trzeba takiego zabiegu przeprowadzić.

w jaki sposób się to ustawia ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 sie 2012, 09:54

xpbit pisze: zauważyłem że jak się nagrzeje lub też jest bardzo ciepło to już samochód jakoś dziwnie jeździ jakby go przymulało trochę.
Czyli warto zrobić korektę od temp bo pewnie przylewa gdy gaz rozgrzany.
xpbit pisze:teraz tu czytałem o jakichś korektach temperatury czego jeszcze nie słyszałem i zastanawiam się czy czasami u mnie nie trzeba takiego zabiegu przeprowadzić.

w jaki sposób się to ustawia ?
Nie wiem jaki masz sterownik i czy ma taką opcję.
Ale w skrócie, wchodzisz w zakładkę korekcji od temp w drugim oknie odpalasz vaga z korektami paliwowymi i obserwujesz co się dzieje podczas gdy silnik się rozgrzewa. Przeważnie robi się za bogato ze wzrostem temperatury gazu i trzeba obniżać linię korekty aby sonda oscylowała wokół zera. I tak dla poszczególnych temperatur.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 15 sie 2012, 15:26

Mam Staga 300 isa 2
_________________________________ Audi Quattro______________________________

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 sie 2012, 18:24

fassi1, dziękuje za odpowiedź mam jeszcze pytanie co do ciśnienia i dysz.
Jak to jest czytałem kilka opini i jedni twierdzą, że mniejsza dysza i większe cisnienie to lepiej bo pod wiekszym cisnieniem wtryskiwany jest gaz a przy większej dyszy a mniejszym cisnieniu wtryskiwany jest słabiej? jeśli rozwiercenie dysz pomoże to jestem w stanie to zrobić myślisz, ze 2,5 będzie dobrze co do wtrysków valtek naczytałem się dosyć sporo mieszane uczucia.Jak wyciągną kopyta to zmienie tylko jakie dobrać do tego silnika w rozsądnej cenie ;)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 sie 2012, 20:48

Zawsze lepsze dla układu i wtryskiwaczy jest niższe ciśnienie.
Co do wtrysków to np te http://www.drypa.pl/produkt3965_WTRYSKI ... uropa.html

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 15 sie 2012, 20:54

grzemo, jak myślisz czy jak rozwierce dysze na 2.5 i zmniejsze cisnienie auto dalej będzie dynamiczne na lpg jak moje waldemary się rozlecą to planuje zamontować hana.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 sie 2012, 21:52

daniel1997 pisze:jak myślisz czy jak rozwierce dysze na 2.5 i zmniejsze cisnienie auto dalej będzie dynamiczne na lpg
Tak.
Tylko będziesz musiał zrobić nową autokalibrację i nowe ustawienia w trasie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga