Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 gru 2011, 18:03

Nadal twierdzę, że winą jest LPG.
Z Valtekami jest tak, że na samym początku muszą być skalibrowane.
Faktem jest, że już nowe wyciągnięte z pudełka zazwyczaj są rozkalibrowane i trzeba je kalibrować.
Po za tym Valteki nie lubią wysokiego ciśnienia i krótkich czasów, bo mogą pracować nie stabilnie.
Jak to wszystko jest spełnione to potrzebna jest dobra regulacja i powinno być dobrze.
Tu nie ma cudów, da się.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 31 gru 2011, 18:12

fassi1 pisze: Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.
u mnie dokładnie tak jest, a błędy z katami 16805 i 16815 się pokazują
mama uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymiany, czy możliwe że to ma coś wspólnego z katami ??

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 31 gru 2011, 18:37

może faktycznie zmienić Valteki na inne (ale jakie ) i wtedy próbować regulować? ale czy to zmieni prace sond na odpowiednią?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 gru 2011, 19:04

goly191 pisze:
fassi1 pisze: Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.
u mnie dokładnie tak jest, a błędy z katami 16805 i 16815 się pokazują
mama uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymiany, czy możliwe że to ma coś wspólnego z katami ??
U Ciebie może być coś nie tak z temp. spalin za katalizatorami wstępnymi, czyli temp. jaką osiągają te sondy na dole przed dużymi katalizatorami.
Katalizatory mogą się już powoli kończyć, a zachowanie sond należałoby sprawdzić podczas jazdy, nie tylko na biegu jałowym.
Ja proponuję wstawić tulejki dystansowe przed drugie sondy.
Koszt nie wielki a powinno pomóc.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 31 gru 2011, 19:09

fassi1 pisze:Ja proponuję wstawić tulejki dystansowe przed drugie sondy.
Koszt nie wielki a powinno pomóc.
dzięki @fassi1 <okok> jak zawsze profesjonalna pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 gru 2011, 19:13

Paluch85 pisze:może faktycznie zmienić Valteki na inne (ale jakie ) i wtedy próbować regulować? ale czy to zmieni prace sond na odpowiednią?
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są te twoje Valteki.
Jak każdy dawkuje inaczej, czyli są rozkalibrowane, to się tego nie ogarnie.
Faktem jest, że gazownik ma to gdzieś, bo on robotę zrobił, skasował i już mu się nie chce przy tym grzebać, bo jeśli instalacja na gwarancji, to nikt mu za to nie zapłaci.

Awatar użytkownika
vrmaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów

Post autor: vrmaniak » 04 sty 2012, 18:40

Kurna sorki że się wpierniczam miedzy wódkę a zakąskę ( bo nie jestem jakimś monterem Lpg, czy wybitnym specjalistą lpg ) ale widze że kolega ciągle walczy z check-iem i ciągle ta walka jest prowadzona na valdemarach. Wydał jakąś tam taczkę pieniędzy na diagnozę, gazowników i piorun wie jakich spec-majstrów, ale żeby zmienić od razu -szczerze- daremne wtryski lpg to mu jakos nie śpieszno.
Audi naszpikowane elektroniką potrzebuje dokładnego dawkowanie paliwa, a na Lpg na bank valdemary tego nie zapewnią.
Dziś wyregulowana instalka na valdemarach po paru setkach km potrafi się rozjechać ze wszystkimi mapkami, korektami. Więc dlaczego nie wymienił wtrysków gazu od razu ????

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 04 sty 2012, 19:53

Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 sty 2012, 20:27

Ciężko jest dobrze wyregulować dobrze na valtekach, a szczególnie wolne obroty gdyż jest potrzebne precyzyjne dawkowanie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 sty 2012, 20:43

Paluch85 pisze:Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?
Trzeba je zdemontować i sprawdzić czy nie są czasem rozkalibrowane ale do tego jest potrzebne specjalne narzędzie.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 04 sty 2012, 21:04

Na początku miałem dysze 2.0 i mnożnik ustawiony na 1.8 poźniej rozwiercili je na 2.2 i mnożnik na 1.0 chyba. Hmm..zajade jutro do takiego jednego partacza i zapytam czy może je sprawdzić. A jakie wtryskiwacze potrzebne są do tego je****go silnika?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 sty 2012, 21:30

Paluch85 pisze:A jakie wtryskiwacze potrzebne są do tego je****go silnika?
Zależy jaki reduktor masz wsadzony, jeśli nie Zavoli S na którym ciężko zejść z ciśnieniem to warto zainwestować w hana zielone.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 04 sty 2012, 21:32

Mój gazownik też mówił, że pełno takich a6 jeździ na valdemarach, ale pytanie jak jeździ.
Ja w końcu po roku wymieniłem na hany. Udało mi się tylko dopłacić a stare apisy zwrócić więc za to plus. Mi też check wyskakuje głównie na banku 1. Ale u mnie wyskakuje błąd skuteczność poniżej progu. Mam już tulejkę dystansową i przy okazji ją wstawię pod sondę i dam znać czy pomogło. u mnie właśnie drugie sondy pracują podobnie jak pierwsze więc chyba katy się kończą.

Ale po wymianie na hany przełączanie na gaz przy -4 jest prawie niewyczuwalne - w końcu!!
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 sty 2012, 22:10

Na valtekach powinny być dysze 2.4 i ciśnienie w okolicy 1 bara no i muszą byc dobrze skalibrowane.
Jak nie to załozyć Hany zielone na ciśnieniu 1 bar.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 23 sty 2012, 21:16

Byłem dziś u bardzo dobrego gazownika, chciałem żeby mi sprawdził czy moje valteki są rozkalibrowane, czy źle podają, jednak niestety powiedział że nie można tego zobaczyć.

Kalibrować i regenerować nie chce ponieważ efekt jest na pare tys km i zaproponował mi wymianę choć nie jest w stanie powiedzieć ze na 100% przyczyną sa wtryskiwacze, to raczej ja mu to zaproponowałem. Facet chce mi włożyć wtryskiwacze Reg - 800 zł z wymianą, da mi jednak gwarancję taką że 2 tygodnie będę jeździł i jeżeli dalej będą problemy to Regi zabiera i oddaje 650 zł.

Czy nie za dużo za te Regi? Czy ryzykować kolejne 150 zł ?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga