[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nadal twierdzę, że winą jest LPG.
Z Valtekami jest tak, że na samym początku muszą być skalibrowane.
Faktem jest, że już nowe wyciągnięte z pudełka zazwyczaj są rozkalibrowane i trzeba je kalibrować.
Po za tym Valteki nie lubią wysokiego ciśnienia i krótkich czasów, bo mogą pracować nie stabilnie.
Jak to wszystko jest spełnione to potrzebna jest dobra regulacja i powinno być dobrze.
Tu nie ma cudów, da się.
Z Valtekami jest tak, że na samym początku muszą być skalibrowane.
Faktem jest, że już nowe wyciągnięte z pudełka zazwyczaj są rozkalibrowane i trzeba je kalibrować.
Po za tym Valteki nie lubią wysokiego ciśnienia i krótkich czasów, bo mogą pracować nie stabilnie.
Jak to wszystko jest spełnione to potrzebna jest dobra regulacja i powinno być dobrze.
Tu nie ma cudów, da się.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
U Ciebie może być coś nie tak z temp. spalin za katalizatorami wstępnymi, czyli temp. jaką osiągają te sondy na dole przed dużymi katalizatorami.goly191 pisze:u mnie dokładnie tak jest, a błędy z katami 16805 i 16815 się pokazująfassi1 pisze: Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.
mama uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymiany, czy możliwe że to ma coś wspólnego z katami
Katalizatory mogą się już powoli kończyć, a zachowanie sond należałoby sprawdzić podczas jazdy, nie tylko na biegu jałowym.
Ja proponuję wstawić tulejki dystansowe przed drugie sondy.
Koszt nie wielki a powinno pomóc.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są te twoje Valteki.Paluch85 pisze:może faktycznie zmienić Valteki na inne (ale jakie ) i wtedy próbować regulować? ale czy to zmieni prace sond na odpowiednią?
Jak każdy dawkuje inaczej, czyli są rozkalibrowane, to się tego nie ogarnie.
Faktem jest, że gazownik ma to gdzieś, bo on robotę zrobił, skasował i już mu się nie chce przy tym grzebać, bo jeśli instalacja na gwarancji, to nikt mu za to nie zapłaci.
- vrmaniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 21 lut 2011, 16:59
- Lokalizacja: Racibórz/Bełchatów
Kurna sorki że się wpierniczam miedzy wódkę a zakąskę ( bo nie jestem jakimś monterem Lpg, czy wybitnym specjalistą lpg ) ale widze że kolega ciągle walczy z check-iem i ciągle ta walka jest prowadzona na valdemarach. Wydał jakąś tam taczkę pieniędzy na diagnozę, gazowników i piorun wie jakich spec-majstrów, ale żeby zmienić od razu -szczerze- daremne wtryski lpg to mu jakos nie śpieszno.
Audi naszpikowane elektroniką potrzebuje dokładnego dawkowanie paliwa, a na Lpg na bank valdemary tego nie zapewnią.
Dziś wyregulowana instalka na valdemarach po paru setkach km potrafi się rozjechać ze wszystkimi mapkami, korektami. Więc dlaczego nie wymienił wtrysków gazu od razu ??
Audi naszpikowane elektroniką potrzebuje dokładnego dawkowanie paliwa, a na Lpg na bank valdemary tego nie zapewnią.
Dziś wyregulowana instalka na valdemarach po paru setkach km potrafi się rozjechać ze wszystkimi mapkami, korektami. Więc dlaczego nie wymienił wtrysków gazu od razu ??
Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Trzeba je zdemontować i sprawdzić czy nie są czasem rozkalibrowane ale do tego jest potrzebne specjalne narzędzie.Paluch85 pisze:Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Mój gazownik też mówił, że pełno takich a6 jeździ na valdemarach, ale pytanie jak jeździ.
Ja w końcu po roku wymieniłem na hany. Udało mi się tylko dopłacić a stare apisy zwrócić więc za to plus. Mi też check wyskakuje głównie na banku 1. Ale u mnie wyskakuje błąd skuteczność poniżej progu. Mam już tulejkę dystansową i przy okazji ją wstawię pod sondę i dam znać czy pomogło. u mnie właśnie drugie sondy pracują podobnie jak pierwsze więc chyba katy się kończą.
Ale po wymianie na hany przełączanie na gaz przy -4 jest prawie niewyczuwalne - w końcu!!
Ja w końcu po roku wymieniłem na hany. Udało mi się tylko dopłacić a stare apisy zwrócić więc za to plus. Mi też check wyskakuje głównie na banku 1. Ale u mnie wyskakuje błąd skuteczność poniżej progu. Mam już tulejkę dystansową i przy okazji ją wstawię pod sondę i dam znać czy pomogło. u mnie właśnie drugie sondy pracują podobnie jak pierwsze więc chyba katy się kończą.
Ale po wymianie na hany przełączanie na gaz przy -4 jest prawie niewyczuwalne - w końcu!!
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Byłem dziś u bardzo dobrego gazownika, chciałem żeby mi sprawdził czy moje valteki są rozkalibrowane, czy źle podają, jednak niestety powiedział że nie można tego zobaczyć.
Kalibrować i regenerować nie chce ponieważ efekt jest na pare tys km i zaproponował mi wymianę choć nie jest w stanie powiedzieć ze na 100% przyczyną sa wtryskiwacze, to raczej ja mu to zaproponowałem. Facet chce mi włożyć wtryskiwacze Reg - 800 zł z wymianą, da mi jednak gwarancję taką że 2 tygodnie będę jeździł i jeżeli dalej będą problemy to Regi zabiera i oddaje 650 zł.
Czy nie za dużo za te Regi? Czy ryzykować kolejne 150 zł ?:)
Kalibrować i regenerować nie chce ponieważ efekt jest na pare tys km i zaproponował mi wymianę choć nie jest w stanie powiedzieć ze na 100% przyczyną sa wtryskiwacze, to raczej ja mu to zaproponowałem. Facet chce mi włożyć wtryskiwacze Reg - 800 zł z wymianą, da mi jednak gwarancję taką że 2 tygodnie będę jeździł i jeżeli dalej będą problemy to Regi zabiera i oddaje 650 zł.
Czy nie za dużo za te Regi? Czy ryzykować kolejne 150 zł ?:)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga