[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po prostu padły katalizatory wstępne, te pomiędzy pierwszą i drugą sondą, te które są na załączonych przeze mnie fotkach na początku tematu.
Katalizatory wstępne nie są już tak efektywne więc nie spalona mieszanka idąca w wydech nie dopala się w nich do końca jak to następuje w sprawnych katalizatorach wstępnych.
W związku z tym spada temp. spalin i drugie sondy nie osiągają zadanej temp.
Wstaw tulejki pod drugie sondy jak to pokazałem na zdjęciach i zapomnij o problemie.
Najważniejsze są pierwsze sondy. Jeśli one falują, korekty czasy wtrysku oscylują i nie wychodzą poza przedział od -10% do +10% (dobre korekty (-5%,+5%) ) na benzynie i na gazie to raczej wszystko jest ok a problem dotyczy jedynie wydajności katalizatorów wstępnych i nie rzutuje to na sprawne działanie silnika a jedynie na pogorszenie spalin.
To jest twój problem więc odpuść sobie wymienianie świec i przegląd układu dolotowego bo to niczego nie uzdrowi, profilaktycznie dla siebie samego możesz to wykonać.
[ Dodano: 2011-04-24, 17:44 ]
Sprawność katalizatorów wstępnych da się sprawdzić porównując odczyty z sond pierwszych i drugich.
Katalizatory wstępne nie są już tak efektywne więc nie spalona mieszanka idąca w wydech nie dopala się w nich do końca jak to następuje w sprawnych katalizatorach wstępnych.
W związku z tym spada temp. spalin i drugie sondy nie osiągają zadanej temp.
Wstaw tulejki pod drugie sondy jak to pokazałem na zdjęciach i zapomnij o problemie.
Najważniejsze są pierwsze sondy. Jeśli one falują, korekty czasy wtrysku oscylują i nie wychodzą poza przedział od -10% do +10% (dobre korekty (-5%,+5%) ) na benzynie i na gazie to raczej wszystko jest ok a problem dotyczy jedynie wydajności katalizatorów wstępnych i nie rzutuje to na sprawne działanie silnika a jedynie na pogorszenie spalin.
To jest twój problem więc odpuść sobie wymienianie świec i przegląd układu dolotowego bo to niczego nie uzdrowi, profilaktycznie dla siebie samego możesz to wykonać.
[ Dodano: 2011-04-24, 17:44 ]
Sprawność katalizatorów wstępnych da się sprawdzić porównując odczyty z sond pierwszych i drugich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Wiem, że temat stary, ale nigdzie nie mogę znaleźć w której grupie sprawdza się drugie sondy.
Mi wyskakuje jeden błąd katalizatora. W której grupie są wszystkie sondy i jak je sprawdzić? porównać z drugą stroną?
Już znalazłem, chyba w grupie 31 są szystkie cztery sondy.Czyli jak w grupie 31 mam wszystkie cztery wskazania to mam cztery sondy? Cholera.
Mi wyskakuje jeden błąd katalizatora. W której grupie są wszystkie sondy i jak je sprawdzić? porównać z drugą stroną?
Już znalazłem, chyba w grupie 31 są szystkie cztery sondy.Czyli jak w grupie 31 mam wszystkie cztery wskazania to mam cztery sondy? Cholera.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
A jeszcze wracając do tematu katów. Czy dużo roboty było z wyciągnięciem układu tak aby dostać się do katalizatora wstępnego?Myślę, żeby wytłuc w nim środek, bo po tej stronie, po ktorej mam błąd przy przygazowaniu ( ale przygazwaniu delikatnym takie muśnięcie pedału gazu) słyszę metaliczny dźwięk więc może się wykruszył. Dźwięk jest słyszalny właśnie bliżej silnika a nie za drugim katem.
Dźwięk taki jakby spaliny wpadały w zawirowania.
Tulejkę ( emulator sondy) swoją drogą kupię nawet jak nie będę wybebeszał kata, bo błąd nonstop się pojawia i check się świeci. Kiedyś dużo rzadziej i nie powodował checka.
Dźwięk taki jakby spaliny wpadały w zawirowania.
Tulejkę ( emulator sondy) swoją drogą kupię nawet jak nie będę wybebeszał kata, bo błąd nonstop się pojawia i check się świeci. Kiedyś dużo rzadziej i nie powodował checka.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Po wielu nieudanych próbach naprawy (diagnozy postanowiłem sam się za to wziąć).
Odkryłem coś nowego:
Moja A6 ma 4 katalizatory (2 małe i 2 duże) oraz 4 sondy (2 przed małymi katami 2 w dużych katach.) Te 2 ostatnie czyli B1 S2 oraz B2 S2 (w katalizatorach) podobno powinny mieć stałą wartość np ok.045V. Jeżeli katalizator jest niesprawny to przepuszcza za dużo tlenu i wtedy drugie sondy (B1 S2 i B2 S2) pracują tak jak pierwsze (od 0,1 do 0,9V) czyli cały układ sond działa nie poprawnie z czego wynikają błędy np 16825 worm up catalist (niesprawność katalizatora).
W moim przypadku jest tak:
Tydzień jazdy na Pb i zero błędów problemów checków.
Podłączam VAGa :
temp kat ponad 350 stopni: pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora.
Wniosek. Sondy na Pb pracują tak jak należy natomiast na LPG nie (drugie zaczynają pracować). Test katalizatora na Pb _cat ok_ na LPG _cat not ok_.
Z czego ty wynika?
1. Którys z katów już za mało sprawny?
2. ÂŹle wyregulowany gaz?
3. Ten system sond nie przyjmie spalin gazu?
Jak z tym sobie poradzić?
W głowie mam pomysł jedynie z tą 3 cm tulejką pod drugie sondy, ale czy to sprawi że drugie sondy na gazie nie będą pracowały?
Odkryłem coś nowego:
Moja A6 ma 4 katalizatory (2 małe i 2 duże) oraz 4 sondy (2 przed małymi katami 2 w dużych katach.) Te 2 ostatnie czyli B1 S2 oraz B2 S2 (w katalizatorach) podobno powinny mieć stałą wartość np ok.045V. Jeżeli katalizator jest niesprawny to przepuszcza za dużo tlenu i wtedy drugie sondy (B1 S2 i B2 S2) pracują tak jak pierwsze (od 0,1 do 0,9V) czyli cały układ sond działa nie poprawnie z czego wynikają błędy np 16825 worm up catalist (niesprawność katalizatora).
W moim przypadku jest tak:
Tydzień jazdy na Pb i zero błędów problemów checków.
Podłączam VAGa :
temp kat ponad 350 stopni: pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora.
Wniosek. Sondy na Pb pracują tak jak należy natomiast na LPG nie (drugie zaczynają pracować). Test katalizatora na Pb _cat ok_ na LPG _cat not ok_.
Z czego ty wynika?
1. Którys z katów już za mało sprawny?
2. ÂŹle wyregulowany gaz?
3. Ten system sond nie przyjmie spalin gazu?
Jak z tym sobie poradzić?
W głowie mam pomysł jedynie z tą 3 cm tulejką pod drugie sondy, ale czy to sprawi że drugie sondy na gazie nie będą pracowały?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 gru 2011, 22:13
- Lokalizacja: Włocławek
Paluch85 ja mam podobny problem co ty tylko u mnie wyskakuje warm up na na dwóch katach (do tego nieraz dawka paliwa za uboga oraz żadko wypadanie zapłonu) ale ten warm up jest najcześciej. Posiadam vaga i jak skasuje błędy to na chwile samochód zaczyna wariować czyli obroty falują i zaczyna trzepotac budą. widze że ty z problemem męczysz się już od roku . fassi1 widzę że wiesz dużo i powiedz wszystkie rzeczy które moga być tego przyczyną i jak vagiem mogę to dokładnie sprawdzić tylko w takim pojetym języku bo to już mnie naprawde zaczyna wku*****. najchętniej to bym ten cały wydech i sondy wyrzucił
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Najpierw instalacja gazowa musi być dobrze wystrojona, tak żeby korekty benzynowe na gazie były takie same jak na benzynie. Korekty masz w bloku 032 i 033.Adriano545 pisze:Paluch85 ja mam podobny problem co ty tylko u mnie wyskakuje warm up na na dwóch katach (do tego nieraz dawka paliwa za uboga oraz żadko wypadanie zapłonu) ale ten warm up jest najcześciej. Posiadam vaga i jak skasuje błędy to na chwile samochód zaczyna wariować czyli obroty falują i zaczyna trzepotac budą. widze że ty z problemem męczysz się już od roku . fassi1 widzę że wiesz dużo i powiedz wszystkie rzeczy które moga być tego przyczyną i jak vagiem mogę to dokładnie sprawdzić tylko w takim pojetym języku bo to już mnie naprawde zaczyna wku*****. najchętniej to bym ten cały wydech i sondy wyrzucił
Potem można patrzeć co jest nie tak z katalizatorami.
Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.
Jeśli sondy za katalizatorami falują identycznie jak przed katalizatorami to znaczy że katalizatory wstępne są już zużyte.
U mnie też są dwa błędy wom up cat na Bank1 i Bank2. Poza tym testy katalizatorów na PB przy użyciu Vaga pokazują Cat ok a na LPG cat not ok (chyba się bardziej grzeje).
Sondy na PB nie falują i tzrymają stałą wartość a na LPG falują jak pierwsze. (nie wiem dlaczego). Gazownik jak mi wyreguluje gaz to jest dobrze na 5 minut zresztą żaden nie wie jak zgrać mapę Pb, LPG z sondami włącznie żeby to wszystko grało. Na tą chwilę zero pomysłów. Na forum LPG mówią że moje valteki są wszystkiego winne (ale inni w 2.4 i nawet 3.0 mają je i jeżdżą).
Sondy na PB nie falują i tzrymają stałą wartość a na LPG falują jak pierwsze. (nie wiem dlaczego). Gazownik jak mi wyreguluje gaz to jest dobrze na 5 minut zresztą żaden nie wie jak zgrać mapę Pb, LPG z sondami włącznie żeby to wszystko grało. Na tą chwilę zero pomysłów. Na forum LPG mówią że moje valteki są wszystkiego winne (ale inni w 2.4 i nawet 3.0 mają je i jeżdżą).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga