Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 kwie 2011, 17:40

Po prostu padły katalizatory wstępne, te pomiędzy pierwszą i drugą sondą, te które są na załączonych przeze mnie fotkach na początku tematu.
Katalizatory wstępne nie są już tak efektywne więc nie spalona mieszanka idąca w wydech nie dopala się w nich do końca jak to następuje w sprawnych katalizatorach wstępnych.
W związku z tym spada temp. spalin i drugie sondy nie osiągają zadanej temp.
Wstaw tulejki pod drugie sondy jak to pokazałem na zdjęciach i zapomnij o problemie.
Najważniejsze są pierwsze sondy. Jeśli one falują, korekty czasy wtrysku oscylują i nie wychodzą poza przedział od -10% do +10% (dobre korekty (-5%,+5%) ) na benzynie i na gazie to raczej wszystko jest ok a problem dotyczy jedynie wydajności katalizatorów wstępnych i nie rzutuje to na sprawne działanie silnika a jedynie na pogorszenie spalin.
To jest twój problem więc odpuść sobie wymienianie świec i przegląd układu dolotowego bo to niczego nie uzdrowi, profilaktycznie dla siebie samego możesz to wykonać.

[ Dodano: 2011-04-24, 17:44 ]
Sprawność katalizatorów wstępnych da się sprawdzić porównując odczyty z sond pierwszych i drugich.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 14 lis 2011, 20:44

Wiem, że temat stary, ale nigdzie nie mogę znaleźć w której grupie sprawdza się drugie sondy.

Mi wyskakuje jeden błąd katalizatora. W której grupie są wszystkie sondy i jak je sprawdzić? porównać z drugą stroną?

Już znalazłem, chyba w grupie 31 są szystkie cztery sondy.Czyli jak w grupie 31 mam wszystkie cztery wskazania to mam cztery sondy? Cholera.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 lis 2011, 00:01

033 napięcia przed katalizatorem
036 napięcia za katalizatorem

Jak uruchomisz sobie Vagscop to możesz podglądnąć wykresy napięć i jeśli wykresy przed katalizatorami i za są praktycznie identyczne to katalizatory wstępne są zużyte.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 15 lis 2011, 13:13

Dzięki wielkie Fassi. można na Ciebie liczyć.
W wolnej chwili sprawdzę.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 16 lis 2011, 14:20

Tak w ramach przypomnienia walka z Checkiem i falującymi obrotami trwa:) prawie rok czasu juz i kopa $$$. Ale jestem już bliski finału chyba i może w końcu zamknę temat podając przycznę nieszczęsnego Checka

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lis 2011, 21:44

Silnik BDV nie powinien sprawiać problemów.
Prawdą jest że powoli ulegający jakiemuś uszkodzeniu multitronic może byc przyczybą falowania obrotów, mam podobny problem a u mnie padł czujnik w ECU multitronica no i obecnie to już całkiem jest do d.. ..y a szczególnie jak się dobrze nagrzeje.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 18 lis 2011, 09:28

Też cały czas myśle o multitronicu ale podpinając VAGa nie ma żadnych błędów. Myśle że gdyby któryś z czujników miał paść to by wywaliło błąd.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lis 2011, 12:52

Na poczatku nie bedzie wywalac az w koncu skrzynia zacznie rozlaczac biegi tak jakby byl luz i wywali blad jak juz bedzie to w zaawansowanym stadium.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 18 lis 2011, 13:19

Czyli zająć się sterownikiem skrzyni biegów ? widzę że są firmy zajmujące sie naprawą sterowników multitronic, może tam uderzyć?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 05 gru 2011, 21:24

A jeszcze wracając do tematu katów. Czy dużo roboty było z wyciągnięciem układu tak aby dostać się do katalizatora wstępnego?Myślę, żeby wytłuc w nim środek, bo po tej stronie, po ktorej mam błąd przy przygazowaniu ( ale przygazwaniu delikatnym takie muśnięcie pedału gazu) słyszę metaliczny dźwięk więc może się wykruszył. Dźwięk jest słyszalny właśnie bliżej silnika a nie za drugim katem.

Dźwięk taki jakby spaliny wpadały w zawirowania.

Tulejkę ( emulator sondy) swoją drogą kupię nawet jak nie będę wybebeszał kata, bo błąd nonstop się pojawia i check się świeci. Kiedyś dużo rzadziej i nie powodował checka.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 29 gru 2011, 12:13

Po wielu nieudanych próbach naprawy (diagnozy postanowiłem sam się za to wziąć).

Odkryłem coś nowego:

Moja A6 ma 4 katalizatory (2 małe i 2 duże) oraz 4 sondy (2 przed małymi katami 2 w dużych katach.) Te 2 ostatnie czyli B1 S2 oraz B2 S2 (w katalizatorach) podobno powinny mieć stałą wartość np ok.045V. Jeżeli katalizator jest niesprawny to przepuszcza za dużo tlenu i wtedy drugie sondy (B1 S2 i B2 S2) pracują tak jak pierwsze (od 0,1 do 0,9V) czyli cały układ sond działa nie poprawnie z czego wynikają błędy np 16825 worm up catalist (niesprawność katalizatora).

W moim przypadku jest tak:

Tydzień jazdy na Pb i zero błędów problemów checków.

Podłączam VAGa :

temp kat ponad 350 stopni: pierwsze sondy pracują od 0,1 V do 0,9V tworząc piękne sinusoidy a drugie stoją (prawie) w miejscu na ok 0,5V, i wszystko jest ok. tylko przełącze na LPG i od razu drugie zaczynają pracować tak jak pierwsze od 0,1 do 0,9 V a na komputerze w ciągu 3 minut pojawia się błąd niesprawności katalizatora.

Wniosek. Sondy na Pb pracują tak jak należy natomiast na LPG nie (drugie zaczynają pracować). Test katalizatora na Pb _cat ok_ na LPG _cat not ok_.

Z czego ty wynika?
1. Którys z katów już za mało sprawny?
2. ÂŹle wyregulowany gaz?
3. Ten system sond nie przyjmie spalin gazu?

Jak z tym sobie poradzić?

W głowie mam pomysł jedynie z tą 3 cm tulejką pod drugie sondy, ale czy to sprawi że drugie sondy na gazie nie będą pracowały?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 gru 2011, 00:17

ÂŹle wyregulowany gaz

Adriano545
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2011, 22:13
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Adriano545 » 30 gru 2011, 22:39

Paluch85 ja mam podobny problem co ty tylko u mnie wyskakuje warm up na na dwóch katach (do tego nieraz dawka paliwa za uboga oraz żadko wypadanie zapłonu) ale ten warm up jest najcześciej. Posiadam vaga i jak skasuje błędy to na chwile samochód zaczyna wariować czyli obroty falują i zaczyna trzepotac budą. widze że ty z problemem męczysz się już od roku <uoee>. fassi1 widzę że wiesz dużo i powiedz wszystkie rzeczy które moga być tego przyczyną i jak vagiem mogę to dokładnie sprawdzić tylko w takim pojetym języku :] bo to już mnie naprawde zaczyna wku*****. najchętniej to bym ten cały wydech i sondy wyrzucił :[

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 31 gru 2011, 11:29

Adriano545 pisze:Paluch85 ja mam podobny problem co ty tylko u mnie wyskakuje warm up na na dwóch katach (do tego nieraz dawka paliwa za uboga oraz żadko wypadanie zapłonu) ale ten warm up jest najcześciej. Posiadam vaga i jak skasuje błędy to na chwile samochód zaczyna wariować czyli obroty falują i zaczyna trzepotac budą. widze że ty z problemem męczysz się już od roku <uoee>. fassi1 widzę że wiesz dużo i powiedz wszystkie rzeczy które moga być tego przyczyną i jak vagiem mogę to dokładnie sprawdzić tylko w takim pojetym języku :] bo to już mnie naprawde zaczyna wku*****. najchętniej to bym ten cały wydech i sondy wyrzucił :[
Najpierw instalacja gazowa musi być dobrze wystrojona, tak żeby korekty benzynowe na gazie były takie same jak na benzynie. Korekty masz w bloku 032 i 033.
Potem można patrzeć co jest nie tak z katalizatorami.
Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.
Jeśli sondy za katalizatorami falują identycznie jak przed katalizatorami to znaczy że katalizatory wstępne są już zużyte.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 31 gru 2011, 17:28

U mnie też są dwa błędy wom up cat na Bank1 i Bank2. Poza tym testy katalizatorów na PB przy użyciu Vaga pokazują Cat ok a na LPG cat not ok (chyba się bardziej grzeje).
Sondy na PB nie falują i tzrymają stałą wartość a na LPG falują jak pierwsze. (nie wiem dlaczego). Gazownik jak mi wyreguluje gaz to jest dobrze na 5 minut zresztą żaden nie wie jak zgrać mapę Pb, LPG z sondami włącznie żeby to wszystko grało. Na tą chwilę zero pomysłów. Na forum LPG mówią że moje valteki są wszystkiego winne (ale inni w 2.4 i nawet 3.0 mają je i jeżdżą).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga