[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 kwie 2021, 15:11
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Panowie poradźcie proszę, bo już się załamałem...
Wymieniłem główny termostat na Mahle i temperatura była ok (90 stopni trzymał). Po miesiącu powrót do spadającej temperatury... wymieniłem "mały termostat" na mahle - po wymianie motor szybciej się zagrzewał, jednak nie trzymał temperatury... Kupiłem zaworek zwrotny w ASO AUDI i wymieniłem - bez zmian. Tydzień temu kupiłem główny termostat (duży) w ASO AUDI oczywiście ORI i po zmianie lipa... po mieście ciężko dojść do 90 stopni, na trasie dochodzi do 90, ale jak włączę ogrzewanie spada na 80...
Ręce i nogi opadają...
Wymieniłem główny termostat na Mahle i temperatura była ok (90 stopni trzymał). Po miesiącu powrót do spadającej temperatury... wymieniłem "mały termostat" na mahle - po wymianie motor szybciej się zagrzewał, jednak nie trzymał temperatury... Kupiłem zaworek zwrotny w ASO AUDI i wymieniłem - bez zmian. Tydzień temu kupiłem główny termostat (duży) w ASO AUDI oczywiście ORI i po zmianie lipa... po mieście ciężko dojść do 90 stopni, na trasie dochodzi do 90, ale jak włączę ogrzewanie spada na 80...
Ręce i nogi opadają...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
- Imię: Seba
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
No opadają, ja też wymieniłem ob termostaty na ori. Jest nieco lepiej - szybciej się nie nagrzewa ale za to jak już się nagrzeje to dłużej trzyma wyższa temperaturę niż przed wymianą. ASO oczywiście stwierdza, że ten typ tak ma, na moją prośbę problem konsultowany z centralą - też stwierdzili, że tak ma być bo auto ma bardzo "wydajny system chłodzenia". No ale w ASO nie zająknęli się ani słowem nt "małego termostatu" wiec już nic nie wiem. Nie kombinowałem jeszcze z zaworkiem EGR - może tu jest clue problemu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 gru 2021, 11:02
- Imię: SZYMON
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Cześć chłopaki jestem po wymianie głównego termostatu na ori no i jest lekka poprawa ale i tak temperatura potrafi spaść . Odpuszczam temat termostatu wymienione nie które razy dwa no i nic innego nie pozostało mi jak podziękować za okazane wsparcie i życzyć wam wytrwałości którzy będą walczyć dalej powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lip 2021, 08:23
- Imię: Bartosz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
pisałem tu wcześniej że u mnie pomogła wymiana obu termostatów plus zaworka ale niestety po jakimś czasie znowu samochód przestał się grzać. Poprawa może trwała miesiąc... Jak narazie nic z tym nie robię jako że i tak jeżdżę głównie w trasach gdzie samochód się grzeje, ale jest to mega frustrujące bo jeżdżąc po mieście praktycznie cały czas na zimnym silniku jeżdżę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2022, 15:48
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam, też mam problem z dogrzewaniem, przy temperaturze na zewnątrz 20+ nie umiem osiągnąć 90 stopni, jedynie gdzie uzyskałem to autostrada przy prędkości 140-150. Po mieście to 2-3 kreski, 2 jak chłodniej 3 jak na dworze ok.25 stopni. Wydaje mi się że główny będzie do wymiany nie wiem jak z małym od egr-u o ile go mam bo ja mam wersję CGLE.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 mar 2010, 23:43
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: rugby/uk
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam,tez mialem problem z niska temp ,trzy kreski to gora ,a przewaznie spadalo na dwie w miescie,wymienilem glowny termostat na Mahle i czujnik tepmeratury plynu chlodniczego. Zajelo mi to pare godzin ale poszlo w miare. Silnik na dzien dzisiejszy lapie 90 stopni i utrzymuje ,mam nadzieje ze juz tak zostanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 sty 2022, 21:21
- Imię: Dariusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kłobuck
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam,
Też walczę od grudnia z niedogrzanym silnikiem CGLC. Wymieniłem duży termostat na mahle oraz gdy to nie przyniosło efektu na oryginał. Wymieniłem też mały termostat na mahle z temperatura otwarcia 80st. Niestety auto przy 18st tak dziś było rano nie zagrzało się na dystansie 8km. Po przejechaniu 5km chłodnica jest ciepła u Was też tak jest, że jest ciepła pomimo nieosiągnięcia jeszcze temperatury pracy ? Pozostał niewymieniony zaworek z tyłu głowicy na wężu jest sens pakować kolejną kasę ? Czy ktoś obecny tu naprawił tą usterkę ? Stary audi A6C6 2km i było gotowe a tu jak zimno (np. 10st) 10km mało. Wg mnie układ pracuje źle skoro ciepła jest woda w chłodnicy to wpuścił termostat tam wodę.
Pozdrawiam Dariusz
Też walczę od grudnia z niedogrzanym silnikiem CGLC. Wymieniłem duży termostat na mahle oraz gdy to nie przyniosło efektu na oryginał. Wymieniłem też mały termostat na mahle z temperatura otwarcia 80st. Niestety auto przy 18st tak dziś było rano nie zagrzało się na dystansie 8km. Po przejechaniu 5km chłodnica jest ciepła u Was też tak jest, że jest ciepła pomimo nieosiągnięcia jeszcze temperatury pracy ? Pozostał niewymieniony zaworek z tyłu głowicy na wężu jest sens pakować kolejną kasę ? Czy ktoś obecny tu naprawił tą usterkę ? Stary audi A6C6 2km i było gotowe a tu jak zimno (np. 10st) 10km mało. Wg mnie układ pracuje źle skoro ciepła jest woda w chłodnicy to wpuścił termostat tam wodę.
Pozdrawiam Dariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 sty 2022, 07:57
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stare Babice
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Pisałem o tym kilka postów wyżej. Te zaworki się nie psują. Jak ktoś ma popsutą klapę na EGR to trzeba zaworek odwrócić kierunkiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 wrz 2022, 20:11
- Imię: Konrad
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzkowice
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Cześć, mam ptanie odnośnie zaworka 3W0122351 jak go wyjąć z tego szlaufa i czy zamiast tego zaworka mogę założyć 1J0122351.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 2022, 17:55
- Imię: Rafał
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Cześć , posiadam a6c7 allroad 204km , od miesiąca walczę z niedogrzanym silnikiem
Wymieniłem już obudowę filtra oleju z termostatem , zawór regulacji chłodzenia ( miedzy głowicami) ,
Zawór skrzyni biegów (nad maglownicą ) , czujnik temperatury ,
Termostat oleju w bloku przy pompie wody,
Przejrzałem forum głównie problem jest w silnikach 2.0.
U mnie w 3.0 podobny problem silnik odgrzeje się w mieście po wyjechaniu na autostradę gubi temperaturę , mógł by ktoś doradzić bo być może tez muszę wymienić termostat egr , tyle ze nie mogę go znaleźć, dodam ze wszystkie czesci pochodziły z aso.
Wymieniłem już obudowę filtra oleju z termostatem , zawór regulacji chłodzenia ( miedzy głowicami) ,
Zawór skrzyni biegów (nad maglownicą ) , czujnik temperatury ,
Termostat oleju w bloku przy pompie wody,
Przejrzałem forum głównie problem jest w silnikach 2.0.
U mnie w 3.0 podobny problem silnik odgrzeje się w mieście po wyjechaniu na autostradę gubi temperaturę , mógł by ktoś doradzić bo być może tez muszę wymienić termostat egr , tyle ze nie mogę go znaleźć, dodam ze wszystkie czesci pochodziły z aso.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 116
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Panowie do termostatu głównego z prawej strony wchodzi plastikowa rurka a na niej jest o-ring którego nie ma w komplecie z termostatem. Potrzebuje numer tego o-ringu lub jego rozmiar.
LukaszRud
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
oring OE 06B121687
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 2022, 17:55
- Imię: Rafał
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Panowie czy mogli byście pochylić się nad moja sprawą , bardzo mi zależy.Rav00 pisze: ↑12 gru 2022, 14:24Cześć , posiadam a6c7 allroad 204km , od miesiąca walczę z niedogrzanym silnikiem
Wymieniłem już obudowę filtra oleju z termostatem , zawór regulacji chłodzenia ( miedzy głowicami) ,
Zawór skrzyni biegów (nad maglownicą ) , czujnik temperatury ,
Termostat oleju w bloku przy pompie wody,
Przejrzałem forum głównie problem jest w silnikach 2.0.
U mnie w 3.0 podobny problem silnik odgrzeje się w mieście po wyjechaniu na autostradę gubi temperaturę , mógł by ktoś doradzić bo być może tez muszę wymienić termostat egr , tyle ze nie mogę go znaleźć, dodam ze wszystkie czesci pochodziły z aso.
- ciesiu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 01 cze 2020, 22:36
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Ja zauważyłem że jak wyłączę klimatronik ( off na panelu) to auto szybko łapie temperaturę i ładnie trzyma cztery kreski, ale ile można jechać bez ogrzewania? Po włączniu ogrzewania przy spokonej jeździe 90-100 jak temperatura na zewnątrz jest poniżej zera to potrafi zgubić jedną kreskę i dopiero jak jadę 120 to łapie cztery kreski i trzyma. Wychodzi na to że ogrzewanie wychładza układ. Wymieniałem już oba termostaty i też nie mam pomysłu dlaczego tak się dzieje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sty 2021, 15:24
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jabłoń
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam,
Ostatnio analizując różne anglojęzyczne fora natknąłem się na ciekawy post a mianowicie że w wężu od małego obiegu który wychodzi z termostatu na schemacie nr.25 jest swego rodzaju ogranicznik przepływu płynu w postaci plastikowej tulejki i idąc tym tropem zmniejszyłem jeszcze przekrój węża i testy trwają.
Podczas ogrzania małego układu do temperatury roboczej i otworzenia termostatu ten wąż jest zamykany i otwiera się duży obieg więc silnik nie powinien się przegrzać a wolniejszy przepływ płynu spowoduje jego szybsze ogrzanie tyle w teori a w praktyce zobaczymy.
Pozdrawiam wytrwałych w temacie
Ostatnio analizując różne anglojęzyczne fora natknąłem się na ciekawy post a mianowicie że w wężu od małego obiegu który wychodzi z termostatu na schemacie nr.25 jest swego rodzaju ogranicznik przepływu płynu w postaci plastikowej tulejki i idąc tym tropem zmniejszyłem jeszcze przekrój węża i testy trwają.
Podczas ogrzania małego układu do temperatury roboczej i otworzenia termostatu ten wąż jest zamykany i otwiera się duży obieg więc silnik nie powinien się przegrzać a wolniejszy przepływ płynu spowoduje jego szybsze ogrzanie tyle w teori a w praktyce zobaczymy.
Pozdrawiam wytrwałych w temacie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga