Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
seba.79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
Imię: Seba
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: seba.79 » 28 gru 2020, 18:50

Ja też smarowałem różnymi lubrykantami ale nie pomogło:)
A co do dogrzewania się silnika, to też widzę poprawę ale nie bezwzględne 90 stopni w każdych warunkach. Dogrzewa się szybciej i przy obciążeniu do książkowych 90 ale przy dłuższej jeździe z małym obciążeniem też spada, nawet poniżej 80....to jest właśnie w ramach sentencji "ten typ tak ma". Czyli po wymianie termostatów jest szybsze dogrzewanie się a nasze ASO to ładnie rozciągnęło na każdy przypadek niedogrzania -, że "ten typ tak ma", żeby po prostu na gwarancji termostatów nie robić - to wszystko.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: leszekmw » 29 gru 2020, 16:11

take niedogrzanie to w zasadzie chyba normlana rzecz w dieslach , przynajmniej tych 4-cylindrowych , i to wszystkich marek..

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: kaczy1217 » 13 sty 2021, 13:47

Cześć,

Wracam do tematu bo jak przyszły temperatury bliżej 0st. znów problem staje się denerwujący w moim przypadku. Muszę jechać z 15km i to dość dynamicznie, żeby złapać 4 kreskę. Trafiłem ostatnio na elektrodzie na podobny, gdzie ktoś opisywał "rozwiązanie" problemu dokładnie na moim silniku, tyle że w A5. Podobno wystarczy odwrócenie zaworka zwrotnego. W moim układzie zatkałem całkiem rurkę tuż za termostatego EGR, tak by przez niego nie przepływała ciecz w żadnym kierunku (wszystko idzie przez zaworek zwrotny cały czas).

EDIT: Szukałem i znalazłem pewien temat na a4 klubie, gdzie kilka osób w A4 B8 z silnikiem CGLC i innymi Cxxx odwróciło zaworek i im pomogło, jeżdża z tym kilka miesięcy bezproblemowo. Doczytałem też gdzieś, że termostat EGR minimalnie puszcza wodę nawet gdy jest zamknięty, więc odwrócenie zaworka zwrotnego spowoduje, że cała woda z chłodnicy EGR będzie mogła uchodzić do chłodnicy tylko przez termostat EGR. Dzięki czemu tylko niewielkie ilości zimnej wody będzie szło w chłodnicę i nie będzie jej cały czas wychładzało, a dodatkowo dzięki odwróceniu zaworka zwrotnego zimna woda niedogrzana w chłodnicy EGR nie będzie się wracała do małego obiegu i wychładzała wody. Zmieniłem zdanie, bo początkowo byłem przekonany, że miałem u siebie zaślepiony wąż z zaworkiem zwrotnym, tymczasem zaślepiałem wąż za termostatem EGR. Zdaję sobie sprawę, że w przypadku uszkodzenia termostatu EGR i w efekcie np. jego całkowitym zamknięciu może to rozwalić chłodniczkę. Będzie trzeba się na tę okoliczność zabezpieczyć, lub raz na sezon profilaktycznie wymieniać termostat EGR.

W najbliższych dniach postaram się wypróbować rozwiązanie.

tmaxx88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2020, 19:58
Imię: Ariel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: tmaxx88 » 20 sty 2021, 21:19

I mnie dopadła ta klątwa...u mnie w zasadzie było jeszcze gorzej bo temperatura podczas jazdy spadała do jednej kreski, wcześniej wymieniony termostat główny. Dziś auto stoi u mechanika, kazałem sprawdzić zawór zwrotny i ten drugi termostat, nie mniej jednak zadzwonił do mnie i powiedział że jedna rzecz mu się nie podoba(nie wiem czy dobrze to opiszę)
Chodzi o zawór EGR, podobno jest tam jakaś membrana tudzież klapka która otwiera i zamyka obieg aby na zimnym silniku jak najszybciej go dogrzać. U mnie podobno była tak zapieczona że wogóle nie dało się jej ruszyć i była cały czas otwarta lub zamknięta(nie pamiętam już) Stwierdził że tu leży przyczyna wolnego nagrzewania się temperatury płynu, co sądzicie o tym? I druga sprawa po ponad 40km silnik powinien się już zagrzać i trzymać temperaturę chyba że ta klapka jest zacięta i cały czas jest obieg spalin?? Nie jestem mechanikiem i nie wiem czy dobrze to zrozumiałem...

lukaszlobejko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2021, 15:24
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jabłoń

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: lukaszlobejko » 21 sty 2021, 15:34

Też jestem ciekawy z tym EGR-em czy to jest przyczyna? Jak byś się czegoś dowiedział to daj znać. Już mam dosyć ciągłego zastanawiania się dlaczego się nie może nagrzać.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: kaczy1217 » 21 sty 2021, 16:40

U mnie odwrócenie zaworka zdecydowanie POMOGŁO. Teraz mogę stwierdzić to z całą pewnością.

Wczoraj wieczorem była operacja, więc ciężko przy stosunkowo dogrzanym aucie było potwierdzić rezultat. Dziś rano przy temp. otoczenia 0st (woda na start miała jakieś 3st), ogrzewaniu manual początkowo na 21st, później na 20st. złapał 4 kreskę (81st.) po ok 11km celowo spokojnej jazdy (do 2000 obr., przy jakimś sporadycznym wyprzedzaniu i postoju na światłach) i co najważniejsze, widać ewidentnie, że jadąc spokojnie samochód cały czas "łapie" temperaturę, nie ważne czy wyprzedzam czy utrzymuję stałą prędkość. Stojąc w korku/na światłach woda stygnie o 3-4 stopnie max, a nie 10-15.

Teraz po południu (godz. 16) jest troszkę cieplej (6st.) i jechałem tą samą trasą co rano, samochód na starcie miał wodę o temp. 15st. Złapał 4 kreskę po jakichś 8km znów spokojnej jazdy. Wracając stałem w 7-8 minutowym korku ledwo się tocząc i 4 kreska nie zgasła nawet na chwilę. Dodatkowy plus jaki zauważyłem to spadło mi spalanie na tej samej trasie (25km) o jakieś 0,7-0,8l.

Temperatury logowałem Car Scannerem.

Dla porównania: przed modyfikacją przy temp otoczenia 0 st. i temp. wody >60 st. tylko mocniejsze przyspieszanie powodowało zauważalny wzrost temperatury. 2 tygodnie temu jadąc tą samą trasą dość agresywnie przy takim samym ogrzewaniu 4 kreskę uzyskałem po 17-18km - podkreślam, jadąc agresywnie.


Na przyszłość:

Ktoś sugerował przekładanie zaworka na porę letnią, ale mam jeszcze na to kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie przywrócić zaworka do swojej oryginalnej pozycji, a wstawić za niego jakiś zaworek kulowy, który mógłbym zakręcać zimą i latem odkręcać. Wydaje mi się, że działanie byłoby takie samo?? Odwrócony zaworek w chwili obecnej przecież nie przepuszcza wody od strony chłodnicy EGR (nr 5 na schemacie), tym samym upraszczając można by przyjąć, że w miejscu zaworka zwrotnego jest zaślepka. Nie wiem czy poprawnie rozumuję, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę?? Wiem, że od jego drugiej strony napiera teraz również woda z bloku silnika tylko kwestia czy na tyle mocno by go uchylić, moim zdaniem - nie.

Czy ktoś ma jakieś pojęcie/doświadczenie na temat ew. skutków ubocznych? Wiem, że chłodniczka EGR będzie się mocniej grzać przy ostrzejszej jeździe, ale proszę nie zapominać, że termostat EGR nawet przy całkowitym zamknięciu przepuszcza trochę wody, więc mimo wszystko przez chłodniczkę EGR cały czas płynie woda, tylko w mniejszej ilości i dzieje się to tylko do momentu ogrzania tej wody przez spaliny do bodajże 70-72st., potem termostat się uchyla i mocniej puszcza wodę, a dzięki naszemu modowi auto grzeje się szybko i ten stan rzeczy występuje pewnie tylko przy początkowej fazie rozgrzewania silnika.
obraz.png.ad3a3cf093dce705563bffe91ae02261.png
To wykres z dziś, z popołudnia. Logowałem tylko do osiągnięcia 90 st przez olej. Tylko tak mogłem pokazać na wykresie przebytą odległość, nie dało się tego odłożyć na osi X.
SmartSelect_20210121-170635.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Nesinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:13
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bytom

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: Nesinho » 22 sty 2021, 18:35

Cześć, mnie też dopadło. Jestem po wymianie dwóch termostatów w CGLC na Behr. Moje spostrzeżenia jest lepiej. Ale to napewno nigdy nie będzie stara konstrukcja typu 1.9tdi jak miałem avf. W trybie sport troszkę trasy troszkę miasta 80 stopni na odcinku 15 km. Jest o niebo lepiej. Uznaje to za poprawę. Jak kolega wyżej pokazał co można zrobić odniósę się do tego tak że wolę jednak oryginał. Jak koledzy pisali ten typ tak ma a konkretnie ta konstrukcja silnika vag skody itd .nawet te 150 km.Pozdrawiam
Audi a4 b5 1.8 ADR
Audi a4 b6 1.9 tdi AVF
Audi a6 c7 2.0 tdi CGLC

tmaxx88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2020, 19:58
Imię: Ariel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: tmaxx88 » 29 sty 2021, 22:05

Jestem właśnie po odbiorze samochodu, moje spostrzeżenia: Zapaliłem silnik i poczekałem parę min, chciałem zobaczyc czy na postoju się podniesie temp. niestety po około 10 min tylko jedna kreska...jazda po mieście przy temp 0stopniC przejechaniu około 5km wskazówka na pierwszej kresce, jazda poza miastem prędkość około 140km/h - 4 kreska po około 10 km. Jest znacznie lepiej zobaczymy jak będą mrozy które zapowiadają. Ja kazałem od razu zmienić drugi termostat oraz zaworek zwrotny, ale jak mechanik stwierdził że wymiana zaworu była by bez sensu ponieważ go sprawdził i działa jak należy. Dlatego nie wiem też czy pomogła wymiana drugiego termostatu czy też naprawa w/w klapki od egr. Jest znacznie lepiej nie mniej jednak tak jak pare razy wspominano nie jest to stary 1.9tdi. Jak dla mnie jest ok ale gnębi mnie pytanie co jest przyczyną. Mechanik pokusił by się jeszcze o wymianę czujnika temp. ja chyba też to zrobię ale już na następną zimę ze względu na to że muszę użytkować auto na co dzień a nie żeby stał w warsztacie. Dalej będę śledził wątek także zapraszam do dalszych spostrzeżeń.

tmaxx88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2020, 19:58
Imię: Ariel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpackie

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: tmaxx88 » 03 lut 2021, 21:00

tmaxx88 pisze:
29 sty 2021, 22:05
Jestem właśnie po odbiorze samochodu, moje spostrzeżenia: Zapaliłem silnik i poczekałem parę min, chciałem zobaczyc czy na postoju się podniesie temp. niestety po około 10 min tylko jedna kreska...jazda po mieście przy temp 0stopniC przejechaniu około 5km wskazówka na pierwszej kresce, jazda poza miastem prędkość około 140km/h - 4 kreska po około 10 km. Jest znacznie lepiej zobaczymy jak będą mrozy które zapowiadają. Ja kazałem od razu zmienić drugi termostat oraz zaworek zwrotny, ale jak mechanik stwierdził że wymiana zaworu była by bez sensu ponieważ go sprawdził i działa jak należy. Dlatego nie wiem też czy pomogła wymiana drugiego termostatu czy też naprawa w/w klapki od egr. Jest znacznie lepiej nie mniej jednak tak jak pare razy wspominano nie jest to stary 1.9tdi. Jak dla mnie jest ok ale gnębi mnie pytanie co jest przyczyną. Mechanik pokusił by się jeszcze o wymianę czujnika temp. ja chyba też to zrobię ale już na następną zimę ze względu na to że muszę użytkować auto na co dzień a nie żeby stał w warsztacie. Dalej będę śledził wątek także zapraszam do dalszych spostrzeżeń.
Temat na pewno powróci przy okazji kolejnych mrozów, miałem okazję juz trochę pojeździć i moim zdaniem jest dużo lepiej, przy temp. 0 stopni momentalnie łapie wszystkie kreski. Jak dla mnie jest OK, nie będę szukał dalej przyczyny.

lukaszlobejko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2021, 15:24
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jabłoń

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: lukaszlobejko » 07 lut 2021, 11:15

Witam wszystkich śledzących temat mam takie małe spostrzeżenia też jestem po wymianie termostatów i różnicy brak. Przeglądając jakieś forum zobaczyłem zdjęcie podstawy filtra oleju z chłodnicą i wydaje mi się że tam jest problem, prawdopodobnie zawiera ona jakiegoś rodzaju termostat.
Mam w rodzinie A6 c6 2.0tdi 177km 2011r. i układ chłodzenia jest taki sam z wyjątkiem podstawy filtra i chłodnicą oleju. Wczoraj jadąc c6 ok 9km przy -12 temperatura nie dobiła jeszcze do 90 ale było około 80, gdy moja żona jadąc za mną C7 2.0tdi z 2012 na tym samym dystansie miała tylko jedną kreskę.
Myśle że w tygodniu podejmę się wymontowania i przeanalizowania tej podstawy filtra.

Pozdrawiam wszystkich
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: leszekmw » 07 lut 2021, 12:54

lukaszlobejko pisze:
07 lut 2021, 11:15
Wczoraj jadąc c6 ok 9km przy -12 temperatura nie dobiła jeszcze do 90 ale było około 80, gdy moja żona jadąc za mną C7 2.0tdi z 2012 na tym samym dystansie miała tylko jedną kreskę.
coś dziwnie szybko ta c6 się nagrzała .

lukaszlobejko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2021, 15:24
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jabłoń

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: lukaszlobejko » 07 lut 2021, 13:19

Odkąd Ojciec ją kupił tak było żadnego webasta nie posiada.
Wiec silniki cr mogą się szybko nagrzać o ile wszystko jest sprawne.
Odgrzebałem jeszcze schemat magistrali olejowej i w części filtra oleju jest zawór bypass który może ominąć chłodnice oleju.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: leszekmw » 07 lut 2021, 14:03

hmm..
ida mrozy , sam sprawdzę po jakim czasie się moja nagrzewa..
tak na co dzień jeżdżę z webasto ustawionym w automacie , musze wyłączyć i zobaczę..

seba.79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
Imię: Seba
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: seba.79 » 14 lut 2021, 18:24

lukaszlobejko pisze:
07 lut 2021, 13:19
Odkąd Ojciec ją kupił tak było żadnego webasta nie posiada.
Wiec silniki cr mogą się szybko nagrzać o ile wszystko jest sprawne.
Odgrzebałem jeszcze schemat magistrali olejowej i w części filtra oleju jest zawór bypass który może ominąć chłodnice oleju.
To może właśnie przy niedogrzaniu problemem jest ten by-pass w chłodnicy oleju a nie główny termostat lub termostat EGR?

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: mirefire » 21 lut 2021, 00:19

Dzisiaj wymieniłem termostat główny i ten mały od EGR..
Ale nie mogłem znaleźć zaworka zwrotnego <bezradny>
Chyba go po prostu w moim silniki nie ma (przejrzałem wszystkie rurki za silnikiem i brak <wnerw> )bo zaworek już zakupiłem <zalamka>
Bedę porównywać jak szybko się nagrzewa po wymianie i dam znać.


Wymieniłem zaworek na nowy i brak poprawy...
Odwróciłem zaworek kierunkowy i naprawdę zauważalna poprawa.....
Po 8-10 km i temp. około 0st na zegarach pojawia się 90 st (przy bardzo spokojnej jeździe). ;)


mam pytanie ...
za co odpowiada ten zaworek i w jakich sytuacjach on działa bo.... po kilkunastu dniach użytkowania auta z odwróconym zaworkiem pojawił sie taki komunikat z pomarańczową zębatką.

Przekładnia:
Awaria systemu.
Dalsza jazda możliwa tylko z ograniczeniami.

pewnie to splot przypadków ale daje do myślenia.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2021, 17:44 przez mirefire, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga