Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2019, 23:34

W ETCE takich informacji nie ma, więc nie podam Ci średnic. Musisz coś dopasować :).

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 29 sty 2019, 17:44

Czy to normalne, że przy odłączonej pompce płynu chłodzącego egr dolny wąż chłodnicy, płyn w zbiorniczku wyrównawczym są chłodne? Miałem 4 kreski podczas jazdy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 sty 2019, 18:03

A dlaczego nie?

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 29 sty 2019, 20:51

Ok, więc tak. Włożyliśmy kawałek pręta gładkiego o odpowiedniej średnicy w rurkę za temostatem EGR, a przed trójnikiem, który z nim graniczy. Dodatkowo zacisnęliśmy opaskę metalową na pręcie by nie przemieścił się nigdzie.

Po przeróbce nagrzanie od temperatury ponad 50st. do 4 kreski czyli >80st. z włączonym ogrzewaniem AUTO na niecałe 20st. (temp. zew. 2 st.) zajęło przy spokojnej jeździe niespełna 5km, czyli trochę dłużej niż wczoraj przy odłączonej pompce od chłodnicy EGR. Pojeździłem jeszcze później z komputerem, żeby sprawdzić czy trzyma poprawnie temperatury. Wszystko wygląda ok, tj. po osiągnięciu ok 90st. (tu już musiałem go mocniej cisnąć, żeby dojść do takiej wartości) dość stabilnie je utrzymuje, a przy zdjęciu z nogi z gazu i jazdy kilka km bardzo spokojnym tempem lub kilkuminutowym postoju temperatura płynu spadła do nie mniej niż 82st. Czwarta kreska nie zgasła nawet razu niezależnie od stylu jazdy, aczkolwiek z drugiej strony mam wrażenie, że jakoś super szybko temperatury nie łapie, a przynajmniej spokojnie jadąc.
Pamiętam moje poprzednie A4B7 1.9TDi 115KM, które dość szybko łapało 90st. Tak naprawdę przy takim delikatnym muskaniu gazu jak w A6 temperatura też rosła odpowiednio dłużej.

Sprawdzałem potem węże od wody i tym razem były gorące, ale nie parzyły jak przy odłączonej pompce.

Poprawa jest chociażby taka, że po rozgrzaniu temperatura nie spada (czyli tak jak zakładaliśmy). Muszę pojeździć kilka dni w różnych temperaturach i dam jeszcze raz znać. Zobaczę ile będzie się grzał po totalnym ostygnięciu z rana.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 sty 2019, 21:21

Pamiętaj, że takie 1.9 TDI miało mniejszą sprawność i spora część wytworzonej energii to niestety, ale ciepło. Według jazda z odłączonym odcinkiem z termostatem jest bezpieczna, a na pewno lepsza niż z odłączoną pompką :). Na upartego można jeszcze usunąć z układu zaworek zwrotny, ponieważ w tym przypadku jest on tam zbędny, bo i tak będzie cały czas uchylony, bo innej drogi płyn nie będzie miał.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 31 sty 2019, 14:22

Przy temperaturze otoczenia 1st. Celsjusza, ogrzewanie szyby na niskich obrotach - manual 18-19st. i normalnej miejskiej jeździe (w większości do 50km/h) po 5,5km wskoczyła 2 kreska, po 7,5km 3 kreska a po 10km 4 kreska. Myślę, że do zaakceptowania biorąc pod uwagę, że faktycznie silniki te mają wyższą sprawność i więcej płynu do ogrzania. Zobaczymy tylko na dłuższą metę jak rozwiązanie będzie się sprawowało.

[ Dodano: 2019-01-31, 14:22 ]
Dziś przy temp. 1,5st. Celsjusza i takim samym ustawieniu ogrzewania, wyjazd z miasta plus jazda bardziej ze stałymi prędkościami i okazyjnym wyprzedzaniem 4 kreska po 13,5km.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 812
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 31 sty 2019, 15:14

Szału nie ma :( nie są to super efekty. Pozostaje stwierdzenie, że te typy tak mają
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 31 sty 2019, 17:02

No niestety nie.

Najlepszym rozwiązaniem do naszych aut byłby chyba jakiś przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego w małym obiegu załączany elektroniką poniżej danej temperatury otoczenia.

pan42
A Tobie ile zajmuje zagrzanie?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 812
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 31 sty 2019, 19:53

kaczy1217 pisze:Najlepszym rozwiązaniem do naszych aut byłby chyba jakiś przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego w małym obiegu załączany elektroniką poniżej danej temperatury otoczenia.
Nie ma nic za darmo, dodatkowe obciążenie alternatora znacznie by zwiększyło spalanie i jest pytanie czy nasz alternator dałby radę zasilić podgrzewacz przepływowy.
U mnie po 10 km też uzyskuje 4 kreski - jak jadę do Radomia ;)
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

sklerotyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2014, 18:10
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sklerotyk » 31 gru 2019, 17:25

A co da np odłączenie tej wtyczki od pompki dodatkowej wody v400?

[ Dodano: 2019-12-31, 10:45 ]
kaczy1217, witam mam pytanie jak u ciebie teraz wygląda sprawa z temp silnika, u siebie też już wymieniłem oba termostaty i zaworek zwrotny ale nie ma żadnej różnicy, jak złapie temp 90st po dynamicznej jeździe to wystarczy że hamuje silnikiem lub chwilowy postój i temp spada? Pozdrawiam.

[ Dodano: 2019-12-31, 17:25 ]
kaczy1217, witam mam pytanko czy już zakończyłeś temat z niską temp plynu, bo wiem ze zaslepiales egr pozdrawiam.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 28 mar 2020, 11:18

sklerotyk, Sprawdź zawór EGR. U mnie jest taki przypadek, że nie mam błędów EGR ale w VCDS znalazłem że egr jest NIESPRAWNY/TESTOWANY. Po wymontowaniu egr okazało się, że zapiekło się cięgienko podciśnieniowe w pozycji zamkniętej czyli spaliny nie podgrzewają płynu chłodzącego przez co jest mniej ciepła. Wymieniłem wczoraj oba termostaty ale teraz nie planuje wyjazdu to nie sprawdzę czy działa.

sklerotyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2014, 18:10
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sklerotyk » 05 kwie 2020, 12:30

Ok dzięki to może być ciekawy trop, a jakieś problemy przy wymontowaniu egr? Pozdrawiam.

[ Dodano: 2020-04-05, 12:30 ]
sklerotyk pisze:Ok dzięki to może być ciekawy trop, a jakieś problemy przy wymontowaniu egr? Pozdrawiam.

Chodzi o to tak? , w którym miejscu się to ciemno blokuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 06 kwie 2020, 22:28

sklerotyk,
Tak to jest to. Da się podejrzeć czy działa bez demontowania. Sam demontaż nie jest skomplikowany. U mnie zapiekło się na dole czyli w pozycji zamkniętej. Na ten moment nie czyściłem bo problem jest w tym że nie mam nr uszczelki łączącej EGR z chłodniczką.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 657
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 08 kwie 2020, 12:52

Koledzy podepnę się pod temat. Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego, wydaje mi się że odkręciłem dobry korek spustowy, który znajduje się w dojnirzszym punkcie chłodnicy. Spuszczając tą metodą płyn chłodniczy wydaje mi się że nie można tego zrobić lepiej, zleciało 3,5L płynu. Czy to jest możliwe że tylko tyle, czy problemem jest to że zlewałem na rozgrzanym silniku. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

sklerotyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 31 sie 2014, 18:10
Lokalizacja: Głogów

Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Post autor: sklerotyk » 19 cze 2020, 20:46

Witam podpowie mi ktoś w którym miejscu mam szukać tego czujnika, już raz podjąłem próbę z kanału od spodu ale nie mogę go nigdzie obczaić, help pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga