[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Ok, więc tak. Włożyliśmy kawałek pręta gładkiego o odpowiedniej średnicy w rurkę za temostatem EGR, a przed trójnikiem, który z nim graniczy. Dodatkowo zacisnęliśmy opaskę metalową na pręcie by nie przemieścił się nigdzie.
Po przeróbce nagrzanie od temperatury ponad 50st. do 4 kreski czyli >80st. z włączonym ogrzewaniem AUTO na niecałe 20st. (temp. zew. 2 st.) zajęło przy spokojnej jeździe niespełna 5km, czyli trochę dłużej niż wczoraj przy odłączonej pompce od chłodnicy EGR. Pojeździłem jeszcze później z komputerem, żeby sprawdzić czy trzyma poprawnie temperatury. Wszystko wygląda ok, tj. po osiągnięciu ok 90st. (tu już musiałem go mocniej cisnąć, żeby dojść do takiej wartości) dość stabilnie je utrzymuje, a przy zdjęciu z nogi z gazu i jazdy kilka km bardzo spokojnym tempem lub kilkuminutowym postoju temperatura płynu spadła do nie mniej niż 82st. Czwarta kreska nie zgasła nawet razu niezależnie od stylu jazdy, aczkolwiek z drugiej strony mam wrażenie, że jakoś super szybko temperatury nie łapie, a przynajmniej spokojnie jadąc.
Pamiętam moje poprzednie A4B7 1.9TDi 115KM, które dość szybko łapało 90st. Tak naprawdę przy takim delikatnym muskaniu gazu jak w A6 temperatura też rosła odpowiednio dłużej.
Sprawdzałem potem węże od wody i tym razem były gorące, ale nie parzyły jak przy odłączonej pompce.
Poprawa jest chociażby taka, że po rozgrzaniu temperatura nie spada (czyli tak jak zakładaliśmy). Muszę pojeździć kilka dni w różnych temperaturach i dam jeszcze raz znać. Zobaczę ile będzie się grzał po totalnym ostygnięciu z rana.
Po przeróbce nagrzanie od temperatury ponad 50st. do 4 kreski czyli >80st. z włączonym ogrzewaniem AUTO na niecałe 20st. (temp. zew. 2 st.) zajęło przy spokojnej jeździe niespełna 5km, czyli trochę dłużej niż wczoraj przy odłączonej pompce od chłodnicy EGR. Pojeździłem jeszcze później z komputerem, żeby sprawdzić czy trzyma poprawnie temperatury. Wszystko wygląda ok, tj. po osiągnięciu ok 90st. (tu już musiałem go mocniej cisnąć, żeby dojść do takiej wartości) dość stabilnie je utrzymuje, a przy zdjęciu z nogi z gazu i jazdy kilka km bardzo spokojnym tempem lub kilkuminutowym postoju temperatura płynu spadła do nie mniej niż 82st. Czwarta kreska nie zgasła nawet razu niezależnie od stylu jazdy, aczkolwiek z drugiej strony mam wrażenie, że jakoś super szybko temperatury nie łapie, a przynajmniej spokojnie jadąc.
Pamiętam moje poprzednie A4B7 1.9TDi 115KM, które dość szybko łapało 90st. Tak naprawdę przy takim delikatnym muskaniu gazu jak w A6 temperatura też rosła odpowiednio dłużej.
Sprawdzałem potem węże od wody i tym razem były gorące, ale nie parzyły jak przy odłączonej pompce.
Poprawa jest chociażby taka, że po rozgrzaniu temperatura nie spada (czyli tak jak zakładaliśmy). Muszę pojeździć kilka dni w różnych temperaturach i dam jeszcze raz znać. Zobaczę ile będzie się grzał po totalnym ostygnięciu z rana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pamiętaj, że takie 1.9 TDI miało mniejszą sprawność i spora część wytworzonej energii to niestety, ale ciepło. Według jazda z odłączonym odcinkiem z termostatem jest bezpieczna, a na pewno lepsza niż z odłączoną pompką . Na upartego można jeszcze usunąć z układu zaworek zwrotny, ponieważ w tym przypadku jest on tam zbędny, bo i tak będzie cały czas uchylony, bo innej drogi płyn nie będzie miał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Przy temperaturze otoczenia 1st. Celsjusza, ogrzewanie szyby na niskich obrotach - manual 18-19st. i normalnej miejskiej jeździe (w większości do 50km/h) po 5,5km wskoczyła 2 kreska, po 7,5km 3 kreska a po 10km 4 kreska. Myślę, że do zaakceptowania biorąc pod uwagę, że faktycznie silniki te mają wyższą sprawność i więcej płynu do ogrzania. Zobaczymy tylko na dłuższą metę jak rozwiązanie będzie się sprawowało.
[ Dodano: 2019-01-31, 14:22 ]
Dziś przy temp. 1,5st. Celsjusza i takim samym ustawieniu ogrzewania, wyjazd z miasta plus jazda bardziej ze stałymi prędkościami i okazyjnym wyprzedzaniem 4 kreska po 13,5km.
[ Dodano: 2019-01-31, 14:22 ]
Dziś przy temp. 1,5st. Celsjusza i takim samym ustawieniu ogrzewania, wyjazd z miasta plus jazda bardziej ze stałymi prędkościami i okazyjnym wyprzedzaniem 4 kreska po 13,5km.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 812
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Nie ma nic za darmo, dodatkowe obciążenie alternatora znacznie by zwiększyło spalanie i jest pytanie czy nasz alternator dałby radę zasilić podgrzewacz przepływowy.kaczy1217 pisze:Najlepszym rozwiązaniem do naszych aut byłby chyba jakiś przepływowy podgrzewacz płynu chłodniczego w małym obiegu załączany elektroniką poniżej danej temperatury otoczenia.
U mnie po 10 km też uzyskuje 4 kreski - jak jadę do Radomia
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
A co da np odłączenie tej wtyczki od pompki dodatkowej wody v400?
[ Dodano: 2019-12-31, 10:45 ]
kaczy1217, witam mam pytanie jak u ciebie teraz wygląda sprawa z temp silnika, u siebie też już wymieniłem oba termostaty i zaworek zwrotny ale nie ma żadnej różnicy, jak złapie temp 90st po dynamicznej jeździe to wystarczy że hamuje silnikiem lub chwilowy postój i temp spada? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2019-12-31, 17:25 ]
kaczy1217, witam mam pytanko czy już zakończyłeś temat z niską temp plynu, bo wiem ze zaslepiales egr pozdrawiam.
[ Dodano: 2019-12-31, 10:45 ]
kaczy1217, witam mam pytanie jak u ciebie teraz wygląda sprawa z temp silnika, u siebie też już wymieniłem oba termostaty i zaworek zwrotny ale nie ma żadnej różnicy, jak złapie temp 90st po dynamicznej jeździe to wystarczy że hamuje silnikiem lub chwilowy postój i temp spada? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2019-12-31, 17:25 ]
kaczy1217, witam mam pytanko czy już zakończyłeś temat z niską temp plynu, bo wiem ze zaslepiales egr pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
sklerotyk, Sprawdź zawór EGR. U mnie jest taki przypadek, że nie mam błędów EGR ale w VCDS znalazłem że egr jest NIESPRAWNY/TESTOWANY. Po wymontowaniu egr okazało się, że zapiekło się cięgienko podciśnieniowe w pozycji zamkniętej czyli spaliny nie podgrzewają płynu chłodzącego przez co jest mniej ciepła. Wymieniłem wczoraj oba termostaty ale teraz nie planuje wyjazdu to nie sprawdzę czy działa.
Ok dzięki to może być ciekawy trop, a jakieś problemy przy wymontowaniu egr? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2020-04-05, 12:30 ]
Chodzi o to tak? , w którym miejscu się to ciemno blokuje?
[ Dodano: 2020-04-05, 12:30 ]
sklerotyk pisze:Ok dzięki to może być ciekawy trop, a jakieś problemy przy wymontowaniu egr? Pozdrawiam.
Chodzi o to tak? , w którym miejscu się to ciemno blokuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 657
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Koledzy podepnę się pod temat. Zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego, wydaje mi się że odkręciłem dobry korek spustowy, który znajduje się w dojnirzszym punkcie chłodnicy. Spuszczając tą metodą płyn chłodniczy wydaje mi się że nie można tego zrobić lepiej, zleciało 3,5L płynu. Czy to jest możliwe że tylko tyle, czy problemem jest to że zlewałem na rozgrzanym silniku. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Re: [A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego
Witam podpowie mi ktoś w którym miejscu mam szukać tego czujnika, już raz podjąłem próbę z kanału od spodu ale nie mogę go nigdzie obczaić, help pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga