Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 21 sty 2019, 21:09

Układ sam się odpowietrzy.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 22 sty 2019, 20:21

Brak słów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisałem. Najpierw przy ostrzejszej jeździe (temp -5 na zewnątrz) złapał 4 kreskę po 10km jazdy, chociaż podczas wymiany auto stało ok 2 godzin w garażu w dodatniej temperaturze, więc ta zewnętrzna temperatura raczej się nie liczy.
Później po tej jeździe auto odstało w garażu 45 minut i ruszyłem do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chciałem sprawdzić czy będzie różnica) i pod domem miałem 3 kreskę.

Zostawiam tak temat, może komuś innemu się uda. Mam to już w d...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 sty 2019, 20:27

Spróbuj jeszcze odciąć z obiegu fragment układu z termostatem. Nic Ci nie zaszkodzi :).

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 22 sty 2019, 20:31

Jak chcesz mieć pewność, że termostat działa poprawnie nie załączaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie załączaj zobaczysz, że silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i będzie ją utrzymywał. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabierają dużo ciepła z silnika. U mnie jak jadę temperatura utrzymuje się na 90 stopniach, wystraczy że stanę na światłąah kilka minut i zaczyna spadać (oczywiście podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.

kaczy1217 pisze:Brak słów... Termostat wymieniony na nowy tak jak pisałem. Najpierw przy ostrzejszej jeździe (temp -5 na zewnątrz) złapał 4 kreskę po 10km jazdy, chociaż podczas wymiany auto stało ok 2 godzin w garażu w dodatniej temperaturze, więc ta zewnętrzna temperatura raczej się nie liczy.
Później po tej jeździe auto odstało w garażu 45 minut i ruszyłem do domu przez miasto. Trasa 8km spokojna jazda (specjalnie chciałem sprawdzić czy będzie różnica) i pod domem miałem 3 kreskę.

Zostawiam tak temat, może komuś innemu się uda. Mam to już w d...
pozdro

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 27 sty 2019, 22:53

Flex 78 pisze:Jak chcesz mieć pewność, że termostat działa poprawnie nie załączaj grzania w kabinie ustaw temp. nawiewu na LOW (powietrze z otoczenia) lub wcale nie załączaj zobaczysz, że silnik dojdzie do temperatury roboczej 90 stopni i będzie ją utrzymywał. Jak nie utrzyma to termostat NOK. Nagrzewnice zabierają dużo ciepła z silnika. U mnie jak jadę temperatura utrzymuje się na 90 stopniach, wystraczy że stanę na światłąah kilka minut i zaczyna spadać (oczywiście podczas pracy ogrzewania). To norma podczas niskich temperatur.
Termostat jest na pewno ok. Sprawdzałem go już przed montażem wodą o różnej temperaturze. Dopiero wrzątek sprawił, że zaczął przepuszczać.
Jest tak jak mówisz. Po załączeniu nawiewu na najniższą temperaturę i niską prędkość płyn nagrzewa się szybko, ale sorry mam zrezygnować teraz z jakiegokolwiek ogrzewania kabiny kosztem zagrzania silnika? W aucie tej klasy to jakieś nieporozumienie...
Z drugiej strony jak już włączam grzanie na AUTO to na 19-20 max, potem wracam do trybu manual i puszczam 16-17st. na samą szybę, a grzeję się od fotela.
mat1324 pisze:Spróbuj jeszcze odciąć z obiegu fragment układu z termostatem. Nic Ci nie zaszkodzi :) .
Tak, spróbuję może w tym tyg jeszcze.

[ Dodano: 2019-01-27, 22:00 ]
Masz może pomysł jak sensownie zaślepić ten wąż od termostatu EGR, żeby nie zrobić sobie bałaganu w ukł. chłodzenia?

[ Dodano: 2019-01-27, 22:53 ]
Gdzie znajdę kostkę od pompy wody V400 (odpowiedzialnej za obieg wody w układzie chłodnicy EGR)?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2019, 22:53

Wsadzić coś i zacisnąć opaską metalową ;p.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 27 sty 2019, 22:57

A gdzie znajdę kostkę od pompy wody V400 (odpowiedzialnej za obieg wody w układzie chłodnicy EGR)?
Przy samej pompie czy gdzieś indziej?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sty 2019, 23:48

Wtyczka wchodzi do pompy. Jest to numer 4 na drugim obrazku.

a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#915722

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 28 sty 2019, 11:58

Nic złego nie stanie się po odłączeniu? W sensie dostanę jakiegoś check'a albo chłodnica EGR się nie przegrzeje? (Oczywiście przy normalnej jeździe)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2019, 12:14

Przy normalnej jeździe nic się nie stanie :). Jakiś błąd pewnie wyrzuci, ale potem go skasujesz.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 28 sty 2019, 18:37

JEST POSTĘP! <radocha>

Po odłączeniu pompki (2 st. na zew.) i temperaturze startowej płynu poniżej 50st. Ostatnia kreska osiągnięta po równych 4km BARDZO spokojnej jazdy (max 2000 obr/min) oraz włączonym ogrzewaniem na 20 stopni. Wcześniej było to nieosiągalne, nawet na wyłączonym grzaniu i ostrej jeździe.
Przejechałem całe miasto na dość mocnym ogrzewaniu kabiny, spokojnie jadąc. Nawet razu, nawet na 2-3 minutowym postoju temperatura nie spadła.

Po 3 uruchomieniach auta zapalił się oczywiście check od pompki, ale to nic. Po powrocie pod domem otworzyłem maskę i górny wąż od chłodnicy był gorący, wręcz parzył co mnie trochę zmartwiło...ale to chyba normalne przy odłączonej pompce?

Spalanie momentalnie spadło do ok 7l...

Czy to oznacza uwalony termostat EGR? Czy nie ma się co z nim bawić po raz drugi (już raz wymieniony) i po prostu zaślepić go i będzie po wszystkim? Osobiście uważam, że najlepiej będzie zaślepić termostat EGR i wtedy cały płyn chłodnicy EGR będzie płynął sobie swoim obiegiem nie wpływając do głównego termostatu i nie wychładzając wody w małym obiegu silnika.

Proszę o sugestie jak poprawnie zakończyć ten temat.

PS. Zauważyłem jedną rzecz. Przy ogrzewaniu manualnym w momencie dodawania gazu miałem wrażenie, że nawiew chodzi mocniej, minimalnie - ale mocniej. Czy to objaw nieszczelności w dolocie czy tak może być podczas mocniejszego przyspieszania w tych autach? Auto nie kopci.

W poprzednim Audi A4B7 z 1.9TDi miałem podobny objaw i z biegiem czasu się pogarszało, spalanie wzrosło i auto kopciło mocniej. Tu akurat winna była pęknięta gumowa rura pomiędzy IC a Turbo.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2019, 19:05

Mówiłem, że najlepiej wyeliminować z obiegu odcinek z termostatem EGR :). Przy odłączonej pompce płyn w ogóle nie płynie przez chłodnicę EGR, a jak usuniesz z obiegu termostat, to będzie płynał, ale od razu do głównej chłodnicy z pominięciem głównego termostatu.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 28 sty 2019, 19:15

Mówiłeś i miałeś rację :-)

Ponawiam pytania: parzący wąż do chłodnicy to poprawny objaw? (już chyba zapomniałem jaki powinien być) :-)

Trochę większy nawiew podczas dodawania gazu to normalka czy jakaś nieszczelność się ujawnia?

Nowe pytanie: Przy wyłączeniu z obiegu odcinka z termostatem EGR rozumiem, że cały układ chłodzenia będąc w pełni sprawnym będzie poprawnie pracował i trzymał temperaturę latem i zimą? Nie wpłynie to negatywnie na zużycie innych elementów auta? Pytam profilaktycznie :-)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2019, 20:46

Gorący wąż to poprawny objaw, że nadmiar ciepła jest odprowadzany do chłodnicy.

Więszy nawiew to normalka podczas dodawania gazu, ale często winna jest nagrzewnica, która jest lekko przytkana i przy większych obrotach otrzymuje większe ciśnienie wywołane przez pompę.

Nic się nie stanie jak odłączysz odcinek z termostatem EGR.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 28 sty 2019, 23:00

Super. Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Odezwę się po zaślepieniu termostatu.

[ Dodano: 2019-01-28, 23:00 ]
mat1324 Mam jeszcze prośbę. Czy mógłbyś sprawdzić numery rur dochodzącej/odchodzącej do/od termostatu EGR?
Chodzi mi tutaj o ich średnicę wewnętrzną, żebym mógł dopasować do nich coś sensownego. Wg danych dot. samego termostatu ma on obie średnice zew. fi20mm, więc sądzę, że i rury powinny mieć taką samą średnicę wew.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga