Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
dariusz2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
Lokalizacja: Bialy

Post autor: dariusz2004 » 12 sty 2019, 13:04

Możecie podpowiedzieć który to jest czujnik od Egr. Za dużo tego jest

[ Dodano: 2019-01-12, 13:04 ]
Możecie podrzucić gdzie dokładnie znajduje się czujnik od Egr audi a6 c7.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 sty 2019, 23:41

Jaki czujnik?
Jest zawór EGR, chłodnica EGR, termostaty, zaworek zwrotny w układzie chłodzenia. Czujnika EGR nie kojarzę - może koledzy również są zdezorientowani i nie mają pewności - o co pytasz?

dariusz2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
Lokalizacja: Bialy

Post autor: dariusz2004 » 13 sty 2019, 09:24

Sorry mój błąd.. Potrzebuję zlokalizować pompke obiegu płynu egr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sty 2019, 14:40

Pompka jest w z prawej strony silnika w okolicach chłodnicy oleju.

Obrazek Obrazek

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 14 sty 2019, 21:32

No i jestem po wymianie zaworka zwrotnego. Niestety żadnej poprawy nie ma. W dodatku nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem zakładając zakupiony zawór, ponieważ u mnie w CGLC jest zamontowane coś takiego jak na zdjęciach poniżej, tzn. zaworek jest niewidoczny (jest zamontowany wewnątrz tej wygiętej rury).

Zaworek, który zakupiłem ma numer 1J0122351 (ostatnie zdjęcie) i trzeba było trochę pokombinować, żeby go zamontować, m. in. dołożyć kawałek dodatkowej rury.

Macie pomysły co dalej z niedogrzewaniem?
Zostawiać nowy zaworek czy lepiej wrócić do tego co było ori?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2019, 22:49

A zamienić miejscami albo wyeliminować z obiegu fragment rurki gdzie jest termostat EGR?

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 14 sty 2019, 23:10

To będzie następny krok. A nowy zaworek może zostać czy powinienem wrócić do ori tego ze zdjęć?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2019, 23:23

Wróć do oryginału, ponieważ jeśli zadziała, to inni będą mogli zrobić tak samo. Przy pozostawieniu nowego zaworka nie będzie wiadomo, czy zadziała to innym.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 16 sty 2019, 17:21

Dziś rozmawiałem z moim mechanikiem. Jego znajomy ma prawie, że ten sam silnik też w A6C7 i podobne objawy. Po wymianie termostatu EGR brak różnicy, po wymianie głównego auto w temp. 1-2st. złapało 90st. po 4km jazdy.

Z tego co wiem to tam założyli termostat firmy Vernet, model TH7229.87J

Czy to możliwy zbieg okoliczności, że akurat kupiłbym uwalony termostat? Kupowałem z BEHRa, z zeszlifowanym logo Audi.

[ Dodano: 2019-01-16, 16:37 ]
Mam jeszcze pytanko. Czy ja w ogóle założyłem dobry termostat? Mój to: 03L121111AD

Wg ETKI do mojego auta nie powinno być coś innego?

Obrazek

[ Dodano: 2019-01-16, 17:21 ]
Znalazłem wątek na forum Audi A4, co prawda głównie o silnikach 2.0 TDi CAHA, CAGA, CAGB z lat 2009-2011, ale po wątku można wywnioskować jakby faktycznie termostat z ASO naprawiał problem. Niektórzy piszą nawet, że po 4 razy zmieniali termostat, aż w końcu zaczęło normalnie pracować.

https://a4-klub.pl/topic/301970-20-tdi- ... za/?page=3

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sty 2019, 17:29

Do Twojego auta przeznaczony jest termostat 03L121111AD. Podany przez Ciebie schemat jest dla 2.0 TDI CNHA o mocy 190 KM.

Silniki 2.0 TDI w C6 a w C7, to dwie różne bajki, więc ich porównuj, bo układy chłodzenia mają całkowicie inne.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 16 sty 2019, 22:41

To co jeszcze u siebie zauważyłem, to przy ok 4-5st. i ogrzewaniu ustawionym tylko na szyby i na minimum auto po przejechaniu 8-9 km złapało 90st. i je trzyma.

[ Dodano: 2019-01-16, 22:41 ]
Podłączyłem się do auta i monitorowałem temperatury przy jeździe miejskiej (4-5.st) i wyłączonym ogrzewaniu. Auto wcześniej jeździło i zaraz po odpaleniu temp. wody 50st a na wyjściu z chłodnicy 30st.
Przy temperaturze płynu ok 70st. temperatura wody na wyjściu z chłodnicy miała prawie 40st. Czy ta temperatura nie powinna być niższa w takich warunkach? Może jednak główny termostat coś puszcza?

mat1324 mógłbyś mi jeszcze wytłumaczyć co daje włączenie w MMI opcji "Nagrzewnica paliw." i jak to działa?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 02:01

Przy jeździe miejskiej nie masz dużego przepływu powietrza przez chłodnicę, więc możliwe, że na wyjściu było te 40*C, ale teoretycznie termostat nie powinien być jeszcze uchylony. Może u Ciebie to główny termostat jest przyczyną <mysli> .

Jeśli chodzi o opcję w MMI, to możesz zrobić zdjęcie?

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 17 sty 2019, 06:51

Obrazek

Samochód bez webasto.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2019, 12:17

Wydaje mi się, że jest to dogrzewanie elektryczne za pomocą nagrzewnicy. Przynajmniej tak znalazłem w instrukcji.

Obrazek

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 21 sty 2019, 19:17

Zrobiłem jeszcze jeden test. Temperatura zewn. ok 6st.
Podłączyłem kompa na zimnym silniku i ruszyłem w trasę. 4-tą kreskę złapał mi po ok 11km jazdy (raczej spokojnej) i utrzymał ją na dystansie 70km. Cały czas praktycznie jechałem spokojnie (obroty 1400-1500, prędkość 80km/h), od czasu do czasu tylko wyprzedzanie z uwagi na mały ruch wieczorem. Po wjeździe do miasta i kilku światłach również temperatura płynu nie spadła. Ogrzewanie miałem w manualu na ok 19 stopni. Śmiem twierdzić, że termostat główny jednak nie puszcza bo praktycznie od startu do osiągnięcia 80 stopni temperatura na wyjściu chłodnicy podniosła się o max 5st.

Może silnik trzymał tak dobrze temperaturę bo gdzieś po drodze załączyło się wypalanie DPFa...? Nie wiem, nie zauważyłem. A może dlatego, że na dworze było już te kilka stopni na plusie...

Mam nadzieję, że to nie walka z wiatrakami...

[ Dodano: 2019-01-18, 18:07 ]
I jak uważacie? Jest sens bawić się w drugi, nowy termostat czy lepiej odpuścić temat i nic tu nie wskóram?

[ Dodano: 2019-01-21, 19:17 ]
Jutro wieczorem wymienię termostat główny na ten z Verneta. Czy układ chłodzenia trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać czy dzieje się to samoistnie? Widziałem na schemacie, że jest tam jakiś otwór odpowietrzający. Macie może jakieś zdjęcie bądź schemat, który ułatwi jego lokalizację?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga