Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C7] Niska temperatura płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 04 sty 2019, 23:28

Witam,
Mam podobny problem. Auto dość leniwie się nagrzewa. Jak już osiągnie 90 stopni (ok 15-20 km jazdy) przy temperaturze otoczenia 0 st. to po zatrzymaniu się na chwilę np. na światłach temperatura spada do 80-82.
Wymieniłem cały płyn i oba termostaty. Co proponujecie? Jest sens wymiany zaworka zwrotnego 1J0122351 jak pisał kolega @xsebo1?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2019, 18:46 przez kaczy1217, łącznie zmieniany 1 raz.

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 07 sty 2019, 11:41

Jak już poszedłeś tak daleko to myślę że warto iść krok dalej....
Ja zbieram wszelkie info i też sę przygotowuję do takiej operacji....
P.S. Widze że mamy te same silniki daj znać .... jak ci poszło i na co trzeba zwrócić uwagę...

dariusz2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
Lokalizacja: Bialy

Post autor: dariusz2004 » 09 sty 2019, 21:53

witam . czytam wszystkie komentarze i jestem lekko zalamany .. posiadam audi a6 c7 i mam takie same objamy przy minusowej temperaturze dajmy ze jest -5 musze przejechac 30 km aby nagrzal sie do 80stC dla mnie to szok .. podlaczalem pod kompa i temperatura rosnie wolno . U mnie przy 85stC jest ostatnia kreska nie wiem czy kiedykolwie otworzyl mi sie termostat. Wymienilem juz 2 termostaty i nie wiem co dalej mam robic ... Slyszalem jak nie jeden z nasz ze ten model tak ma . Poczatkowo myslalem wpierw grzeje DPF dlatego tak dlugo rosnie temperatuta , ale teraz wykluczam ta opcje . Bardziej mnie przeraza to ze gdy juz dojdzie oczekiwana tem. 90st C i zatrzymam sie na skrzyzowaniu ze swiatlami od razu spada do 80stC a gdy bede sie poruszal po miescie z predkoscia nie przekraczajaca 80 km/h to spadnie do 70stC <11111!!!! RATUJCIE <zalamka> <zalamka> <zalamka> <zalamka> <zalamka> :(

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 sty 2019, 01:39

Ile termostatów jest w twoim silniku? Wymieniłeś wszystkie, czy dwa razy wymieniałeś ten sam?

dariusz2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2018, 14:14
Lokalizacja: Bialy

Post autor: dariusz2004 » 10 sty 2019, 06:36

Wymieniłem dwa termostaty główny na bloku i od egr. Miałem nadzieję że coś się poprawi lecz gdy przyszły przymrozki nadzieja umarła. Zastanawiam się nad zaworem zwrotnym może on jest moja przyczyną..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sty 2019, 09:37

A odłącz na próbę pompkę obiegu płynu przez EGR i zobacz czy temperaratura będzie rosła.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 10 sty 2019, 16:35

Mam już ww. zawór zwrotny. Do weekendu postaram się wymienić i dam znać.

Z tego co zrozumiałem z posta to użytkownikowi xsebo1 właśnie wymiana tego zaworka pomogła.

a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodnicz ... htm#890375


EDIT: Przeczytałem wiele różnych for dyskusyjnych. Bardzo dużo jest na ten temat na A4-klub, ale tam też bezskutecznie ludzie próbują wymiany obu termostatów. Pojawiają się tylko nieliczne wzmianki o tym, żeby profilaktycznie wymieniać przy takim zabiegu również zaworek zwrotny. 95% ludzi ma problemy a tylko nieliczni wspominają, że wymiana termostatu(ów) rozwiązała problem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sty 2019, 18:37

Wiem, że niektóry zamieniają miejscami zaworek zwrotny z termostatem EGR albo zaślepiają wyjście na termostat, aby płyn kierowany był tylko na zaworek. Wtedy nie ma efektu schładzania silnika.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 10 sty 2019, 18:40

Wg schematu:
https://www100.zippyshare.com/v/ciQwSyaM/file.html

wygląda mi to wtedy tak, że płyn przez zaworek leci do chłodnicy i się znów ochładza, więc nie wiem czy zaślepienie termostatu miałoby sens, no chyba, że źle coś rozumiem w tym schemacie to mnie popraw proszę :D

EDIT: Zamiana termostatu z zaworkiem miejscami wydaje mi się lepszym wyjściem. Wtedy ciepła woda z chłodnicy EGR dogrzewa nam silnik, a tylko po osiągnięciu 75 st. otwiera się termostat i kieruje płyn do chłodnicy.

@mat1324: A tak z drugiej strony to myślisz, że usterka zaworka zwrotnego mogłaby aż tak wpływać na niedogrzewanie silnika??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sty 2019, 19:26

Winna jest UE, która nakazała redukcję emisji szkodliwych związków i przez to EGR musi być chłodzony jak najdłużej zimnym płynem, ponieważ wtedy do dolotu dostają się chłodniejsze spaliny, które lepiej dopalają się.

Chyba nie wiesz do końca jak działa układ chłodzenia w Twoim aucie :). Przeanalizuj dokładnie co się stanie jak wyłączysz z układu termostat EGR wraz z wejściem i wyjściem od niego, aby tą drogą nie było obiegu płynu. Zwróć uwagę na główny termostat, który ma cztery wyjścia/wejścia, a nie jak normalny tylko dwa. Jak nie dojdziesz do tego, to napisz i wytłumaczę <okok>.

Najłatwiej jest zamienić je miejscami i zobaczyć co się stanie. Na pewno nie wybuchnie ;p.

[ Dodano: 2019-01-10, 19:26 ]
BTW, to jest mój schemat :p.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 10 sty 2019, 20:57

No to w takim razie proszę o objaśnienie plus ew. wskazanie zalet rozwiązań, o których pisałeś. Wg mnie po wyłączeniu termostatu EGR i jego wejścia/wyjścia z obiegu całość płynu z chłodnicy EGR poleci przez zaworek zwrotny prosto do głównej chłodnicy.

Przed chwilą podjąłem próbę wymiany zaworka zwrotnego niestety nie byłem w stanie go zlokalizować w moim CGLC. Jakieś wskazówki, zdjęcie?

PS. Tak przy okazji, chyba już ktoś o tym wspominał, ale na którymś polskim forum dotarłem do osób, które znalazły multum podobnych tematów na zagranicznych grupach dyskusyjnych. Ktoś w Niemczech pofatygował się do VW z pismem i dostał oficjalną (również pisemną) odpowiedź, że taka temperatura silnika to nie jest usterka tylko "informacja handlowa" <lol>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sty 2019, 22:29

Przy zamianie termostatu z zaworkiem zwrotnym, wstępnie ogrzany płyn z chłodnicy EGR trafia z powrotem do głównego termostatu, ponieważ wpada do obiegu tuż za chłodnicą oleju. Dzięki temu silnik jest dogrzewany przez EGR. Natomiast jak płyn osiągnie temperaturę 75*C, to otworzy się termostat EGR, a zaworek zostanie przymknięty (różnica w ciśnieniu przed i za nim oraz płyn 'wybierze' łatwiejszą drogę, czyli przez termostat, który jest uchylony) i gorący płyn trafi do chłodnicy skąd z powrotem powędruje do chłodnicy EGR (pompa EGR pobiera go zawsze z chłodnicy). W miarę rozgrzewania się silnika uchyli się główny termostat, który działa trochę inaczej niż normalny, poniewaz ma cztery odnogi :p. Nazwę je roboczo, aby było łatwiej wytłumaczyć. Z lewej strony jest dopływ gorącego płynu prosto z silnika, a z góry jest dopływ płynu z chłodnicy oleju, chłodnicy EGR (do 75*C) oraz nagrzewnicy. Z prawej strony jest dopływ płynu z chłodnicy, a z dołu natomiast jest wyjście na pompę. Wejście górne i dolne zawsze jest otwarte, a lewy dopływ jest stopniowo przymykany i równoczeście prawy jest uchylany. W czasie rozgrzewania zimny płyn z chłodnicy nie trafia do silnika przez główny termostat.

Natomiast gdy usuniemy całkowicie termostat EGR z układu, to płyn zawsze będzie płynął: chłodnica EGR -> zaworek -> chłodnica -> pompa EGR -> chłodnica EGR itd. Dzięki temu układ chłodzenia EGR ma osobny obieg, który nie wpływa na pracę rozgrzewania się silnika.

Teoretycznie zamysł był dobry jeśli chodzi o układ, ale 2.0 TDI nie jest w stanie utrzymać temperatury po otwarciu termostatu, ponieważ w oryginalnym układzie po otwarciu termostatu EGR (75*C) płyn wpływa od razu do silnika przez pompę. Niby dobrze, ale po wstępnym rozgrzaniu chłodnica EGR jest przymykana, więc płyn nie jest już taki ciepły jak był jeszcze kilka minut wcześniej i płyn znów przepływa przez zaworek, który kieruje go do chłodnicy. W międzyczasie uchyla się główny termostat, bo silnik już zaczyna się rozgrzewać i do silnika trafia spowrotem chłodny płyn. Dlatego jest tak trudno rozgrzać auto do tych 90*C. Do 70-75*C stopni nie ma problemu, a potem zaczyna otwierać i zamykać na zmianę termostat EGR i zaczynają się schody.

Zaworek jest w tej dolnej odnodze rurki :).
Obrazek

[ Dodano: 2019-01-10, 22:29 ]
W instrukcji masz nawet napisane, że taka temperatura jest dopuszczalna w dieslu i nic z tym nie zrobisz <uoee> .

Obrazek

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 10 sty 2019, 22:43

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. W sobotę postaram się zamontować zaworek i dam na pewno tu znać czy coś się udało poprawić. Jak starczy czasu to wypróbuję też zamianę zaworka i termostatu.

A czy to prawda (wyczytane na jakimś forum), że oleje stosowane do tych silników mają inną lepkość w niższych temp. i zapewniają odpowiednie smarowanie silnika i osprzętu już w temp. ok 70st. ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 sty 2019, 22:47

Jak inną lepkość jak leje się 5W30 <lol> .

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 10 sty 2019, 22:59

Czyli ściema... eh

Hmm...myślę sobie tak właśnie o zamianie zaworka z termostatem i zastanawiam się, czy to rozwiązanie ma sens. Tak jak napisałeś zamysł jest dobry.
Kluczowa sprawa - jak mocno chłodnica EGR jest w stanie podgrzać zimną wodę z chłodnicy.

Efekt może być odwrotny do zamierzonego, ponieważ kiedy woda z chłodnicy EGR (po ogrzaniu) będzie miała np. kilka stopni mniej niż woda w małym obiegu to silnik będzie się jeszcze wolniej nagrzewał :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga