Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Klima wieje gorącyn powierzem
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-14, 11:08   

Ogólnie wystarczy coś czym można trochę spolerować te części ;p .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kris-KS 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Krzysiek
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 31
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-25, 09:21   

Ja tez mialem chwilowy problem z cieplym nawiewem latem. Okazalo sie,ze mechanik nie kalibruje swojego sprzetu i nabil mi g...o a nie czynnik <wnerw> Na szczescie drugi zrobil to poprawnie i wsźystko dziala! <radocha> W mmi jest tez mozliwosc ustawienia źeby przez srodkowe nawiewy lecialo cieplejsze lub chlodniejsze powietrze <okok> Polecam od tego zaczac <okok>
 
 
NastyMosquito 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 285
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-25, 10:07   

okocza30 napisał/a:
Cylinderki przeczyszczone(jedna główka śrubki urwana) Ale klima i tak nie dmucha zimnem. Ktoś coś jakieś inne pomysły?

Poradziłeś coś...?Co do śrubek to od razu wymiana na inne, bo oryginały są papierowe.Najlepiej poszukać w sprzętach RTV, podobny skok gwintu...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bellstar11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-11, 12:36   

No dobra, dmuchanie ciepłym/zimnym z nawiewów to pewnie cylinderki, a czy ma ktoś taki problem, że podczas postoju, głównie na światłach lub w korku, zaczyna się silnik gotować? Normalnie masakra podczas jazdy jest ok nawiewy jak się nie przytną to wieje zimnym, minuta lub dwie na światłach i zaczyna wiać ciepłym, a dłużej to temperatura zaczyna skakać powyżej 90stopni?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-11, 12:56   

Jeśli silnik się gotuje, to trzeba sprawdzić termostat :) .
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 5787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-11, 14:03   

Jeśli z pozostałych nawiewów (jak przestawisz klimę) leci zimno, to znaczy, że któraś z klapek się zawiesiła. Najlepiej poustawiaj od czasu do czasu wszystkie opcje np. nogi, kratki przód itd.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bellstar11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-11, 15:02   

mat1324 napisał/a:
Jeśli silnik się gotuje, to trzeba sprawdzić termostat :) .

termostat wymieniony, dzięki temu zniknął check :D

0x4B25A napisał/a:
Jeśli z pozostałych nawiewów (jak przestawisz klimę) leci zimno, to znaczy, że któraś z klapek się zawiesiła. Najlepiej poustawiaj od czasu do czasu wszystkie opcje np. nogi, kratki przód itd.
Myślisz, ze to jest powód przegrzewania sie silnika ?

Ogólnie to jak pojazd jest w ruchu jest ok z temp silnika oczwiscie, temperatura idzie ponad 90 stopni kiedy stoi, ale mówie wtey szybko wlaczam nawiewy na full temp i dmuchawa i spada do 90

Czyli nikt nie miał podobnie, a szkoda. Trzeba będzie udać się do "specjalistow" :D
 
 
Rafal94 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Rafał
Wiek: 26
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-05-13, 20:25   

Witam Panowie. Mam podobny problem z klimą, otóż z bocznych kratek nawiewu jak i z tylnich dmucha ciagle goracym powietrzem. Kratka od strony kierowcy byla wczoraj tak goraca ze nie mozna bylo jej dotknac. Czytalem na forum o czyszczeniu tych zaworkow lecz jestem za granica i nie bardzo mam narzedzia aby sie za to zabrac. W piatek mam do przejechania 1200km i chcialem zapytac czy moze dojsc w czasie trasy do jakiegos powaznego uszkodzenia? Powiem szczerze troche niepokoi mnie to gorace powietrze z nawiewow. Z gory dzieki za odppwiedz
 
 
ativvan 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Damian
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-13, 20:29   

@bellstar11
Na logike to wiatrak ci nie chodzi.
Skoro podczas jazdy jest ok (pęd wiatru chłodzi), a na postoju zaczyna temperatura rosnąć, to pewnie dlatego, że nie ma wymuszonego przepływu powietrza. Logiczne jest też, że jak ustawisz wewnątrz auta maksymalną temperature, to zawór nagrzewnicy ci się otwiera, płyn chłodniczy przepływa przez nagrzewnicę chłodzoną za pomocą wentylatora nawiewu.

Może myślę zbyt schematowo, ale sprawdziłbym to dla pewności na twoim miejscu. Pewnie w zimę nie było takiego problemu, bo chłodnica się pasywnie chłodziła dzięki różnicy temperatur powietrza na dworze - chłodnicy.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 353 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5959
Skąd: Września
Wysłany: 2018-05-13, 20:55   

Rafał demontowałem to wczoraj pod blokiem , do domu na czyszczenie i z powrotem do auta - kup jakiś wkrętak Torx i jazda , mi zajęło max 20 minut
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Rafal94 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Rafał
Wiek: 26
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-05-13, 21:16   

bendzji napisał/a:
Rafał demontowałem to wczoraj pod blokiem , do domu na czyszczenie i z powrotem do auta - kup jakiś wkrętak Torx i jazda , mi zajęło max 20 minut


Mógłbyś mi powiedziec dokładniej w którym miejscu znajduje się to wszystko pod maską?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-13, 21:34   

Zaworki znajdują się w podszybiu pod stronie pasażera. Są to takie dwie szare walce :) .



Podczas demontażu uważaj na drobne części i zapamiętaj co i jak szło po kolei. Warto wokół zaworków wsadzić jakieś szmatki, aby nie zgubić sprężynek itp. Oczywiście czyszczenie trzeba robić na zimnym aucie, ponieważ tam jest płyn chłodzący i nie jest zbyt fajnie jak parzy w ręce. Samego płynu wyleci tyle co nic. Śrubki dokręcaj do pierwszego oporu, ponieważ je ukręcisz. Jeśli nie będzie ciekło, to będzie w porządku. Ogarnij sobie ten temat:

https://www.a6klub.pl/a6-...imy-vt27521.htm

Możesz tak jechać w trasę, ale nie wiem czy wytrzymasz <uoee> . Przy uszkodzonych zaworkach lepiej włączyć nawiew ręcznie niż w trybie auto, ponieważ im niższa temperatura będzie ustawiona tym będzie cieplej. Klimatronik próbuje schłodzić kabinę, ale wieje gorącym powietrzem, więc zaczyna podgrzewać jeszcze bardziej, bo przez te zaworki zamiast schładzać, podgrzewa.

[ Dodano: 2018-05-13, 21:50 ]
Byłem przed chwilą sprawdzić i do odkręcenia 6 śrubek potrzebny jest torx T10 :) .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Rafal94 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Rafał
Wiek: 26
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-05-13, 22:09   

Dzięki wielkie za naświetlenie tematu <okok> Jutro postaram się kupić torxa i zobaczymy jak mi z tym pójdzie.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6413
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-05-13, 22:14   

Wyczyścić możesz z większego nalotu lub kupić pastę polerską i trochę bardziej popracować. Na pewno na dłużej wystarczy :) .
 
 
Rafal94 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Rafał
Wiek: 26
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-05-14, 19:36   

Jestem po zabiegu. Zdjąłem wszystko i przetarłem czystą szmatką tak jak się tylko dało. Nie miałem żadnego środka typu WD-40 więc mogłem jedynie przetrzeć wszystkie elementy. Złożyłem to do kupy, przejechałem jakieś 25km i jest wszystko okej. Klima działa z powrotem na bocznych kratkach nawieu. Zobaczymy jak się sprawdzi w piątek na trasie. Jeszcze raz dzięki za pomoc!
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: