Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka skrzynia w A7 2.0TFSI 252km Stronic czy Tiptronic?
Autor Wiadomość
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-03-29, 15:00   Jaka skrzynia w A7 2.0TFSI 252km Stronic czy Tiptronic?

Witam,
Mam głupie pytanie, kupiłem A7 2015r po lifcie, auto krajowe silnik znany typ 2.0 TFSI kod CYPA i chciałem wymienić olej w przekładni Stronic. napisałem do serwisu (ASO) a tam Pan odpisał że moje auto ma Tiptronica i tych skrzyniach wogóle sie oleju nie wymienia.

Szczerze to zgłupiałem strasznie bo przekonany byłem że to Stronic, przecież Tiptronica montowali tylko w Dieslach tych powyżej 320km.

czy ktoś wie gdzie to sprawdzić tak rzetelnie co w tym aucie jest. Kod skrzyni mam KLM QKE

Tak wogóle to mnie to wku.. bo nawet nie wiadomo jaki olej do auta wlać, w ASO twierdza że 5W30 Ori albo Mobil. Gdzięs wyczytałem że inny. Może ktos coś podpowie
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-29, 18:56   

Masz standardową skrzynię s-tronic, więc nie wiem dlaczego ASO twierdzi, że jest to tiptronic :) .

Jeśli silnik nie bierze zbytnio oleju, to możesz zostać przy 5W30, a jeśli tak, to warto przejść na 5W40. Możesz zalać np. Motulem, Liqui Moly albo czymś innym, ale markowym.
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-03-30, 14:12   ASO się pomyliło

Dzieki za odpowiedz, po ponownym wysłaniu maila do ASO że to nie jest możlwie aby 2 litrowa benzyna miała tiptronica Pan ssprawdził ponownie i jednak jest stronic. WTF, jakbym był nie docieklwiey i uwierzył na słowo to bym oleju nie wymienił i wkrótce byłoby kiepsko

''specyfikacja auta w programie ELSA podaje TIPTRONIC, ale z kolei w instrukcji napraw jest S-TRONIC.''

co do wymiany to już się umówiłem na wymianę dynamiczną własnie w tym ASO, mam nadzieje że nic nie zepsują, cene podali za usługę nawet ok. 400zl + olej po 76zł/l i tych ma pójść około 8-9l, jeszcze raz dzięki
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-30, 17:14   

W s-tronicu nie robi się dynamicznej wymiany, a statyczną :) .
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-03-31, 13:14   

Cześć czy możesz wyjaśnić dlaczego nie robi się wymiany dynamicznej w Stronicu?

W ASO zaoferowano mi dwie opcje, grawitacyjna i dynamiczną o około 30-40% droższą ze względu na większe zużycie oleju.

Czy naprawdę w ASO gdyby takiej wymiany się nie robiło sami mieliby w oferowaliby taką wymianę?

Bede wdzięczny jeśli możesz napisać dlaczego dynamicznej się nie robi? Całe to Audi juz mnie maskralnie wkur.. z ksiązki serwisowej nie można dowiedzieć się nic, dosłownie nic poza suchymi informacjami typu skontaktuj się ze swoim dealerem Audi. Nawet gatunku płynów nie podadzą. Jak miałem A5 w manualu to nie miałem takich zmartwień jak teraz z tym j.. stronikiem.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-31, 13:37   

Po odkręceniu korka spustowego spływa prawie całość oleju, więc jaki jest sens robienia dynamicznej wymiany <mysli> . Po drugie olej w s-tronicu wymienia się co 60 tysięcy km, więc nie będzie on aż tak bardzo przepracowany, a na pewno nie będzie czarny. Zapytaj się czy wymieniają oba filtry oleju <luzik> . Proponują wymianę dynamiczną, ponieważ zużyją więcej oleju, który kosztuje u nich ok. 140 zł za litr, a kto za niego zapłaci wraz z robotą...

... TY <rotfl>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-03-31, 16:24   

Dzięki za podpowiedz, no tak jak to ASO aby zedrzeć z klienta jak najwięcej. Widzę że jesteś otrzaskany w tych skrzyniach, czy możesz mi powiedzieć o jakie filtry tam chodzi? Jeden jeden pewnie siatkowy, drugi jakiś chroniący mechatronikę tak? Czy oba trzeba za kazdym razem wymieniać.

U mnie jest dopiero 40tys przebiegu i będzie to pierwsza wymiana ale olej stary bo ma już 3 lata więc chce teraz zrobić za mojej kadencji a później planowałem już wymieniać co 60tys zwłaszcza że latam praktycznie same trasy.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-03-31, 16:40   

Do wymiany jest zewnętrzny filtr (w sumie jest to wkład), który wygląda mniej więcej tak:



oraz wewnętrzny siatkowy, który jest ukryty pod miską:



[ Dodano: 2019-03-31, 16:42 ]
Pamiętaj, że skrzynia ma jeszcze drugi obieg olejowy, w którym olej przekładniowy też trzeba wymieniać. Najlepiej robić to co drugą zmianę sprzęgłowego.
 
 
yendrek3 


Model: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CYPA
Imię: H7
Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 5
Skąd: Warwick
Wysłany: 2019-04-07, 17:37   

Wymieniłem olej w stronicu, statycznie w ASO. Mogłem nawet zobaczyć jaki olej zlecial po tych trzech latach i powiem że spodziewałem się czarnego smolucha a zlecial piekny i czysty zielony olej. Widać te w stronicach tak nie dostają po dupie. Prawda jest że wymieniają tylko jeden filtr. Mówią że ten pod miska wymienia się tylko podczas naprawy. Cenowo mi się upieklo bo na wycenie zrobili blad i policzyli za olej tylko po 75zeta za litr. W sumie total z robota wyszlo niecałe 900zl.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-04-07, 17:40   

W ASO wymieniają tylko jeden filtr, ale jak będziesz sam wymieniał, to tego drugiego też warto zmienić :) . Skrzynia to nie silnik, więc nie ma tam dużego obciążenia, więc olej nie robi się tak szybko czarny, ale traci swoje właściwości, a tego nie zauważysz.
 
 
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 125
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-09, 18:15   

Wymiany dynamicznej w ASB s-tronic się nie robi bo nie ma to kompletnie sensu i ten kto ci to zaproponował w ASO widać , że chyba nie miał pojęcia czym się róznią między sobą skrzynie hydrokinetyczne i dwusprzęgłowe.
Wymianę dynamiczną robi się w skrzyniach hydrokinetycznych potocznie zwanych tiptronicami bo przy wymianie sporo oleju zostaje w konwerterze z którego nie da się zlać oleju przy wymianie grawitacyjnej dlatego robi się wymianę dynamiczną czyli popmpuje się nowy olej jednocześnie wypompowywując stary.
W s-tronicu nie ma konwertera i tak jak to napisał mat1324 praktycznie cały olej ścieka.
Co do wymiany filtrów i wymiany tylko jednego to podobny temat jak bujda ASO , że oleju się w tipach nie wymienia.
S-tronic ma dwa filtry pierwszy w tej czarnej obudowie który jest w misce spełnia rolę smoka przez który zasysany jest olej z miski i przez niego przechodzi olej do mechatroniki która w 99% najczęściej pada w tej skrzyni a za jej usterki też najczęściej jest winny brudny olej. Drugi filtr beczkowy ma za zadanie filtrować olej który idzie z magistrali chłodzącej sprzęgła. Dla mnie logiczne jest , że jak jest filtr to znaczy , że coś ma filtrować a skoro filtruje więc i się zabrudza i trzeba go wymieniać a nie słuchać tego co mówi ASO. Oczywiścia wszystko jest kwestią podejścia co jak kto uważa bo w twoim przypadku po 40 tyś pewnie ten filtr w misce zabity jeszcze nie jest ale jakbym kupił po kimś z nalatanym blatem to bym się nawet nie zastanawiał.
Druga sprawa to olej w skrzynce przekładniowej która jest oddzielną częścią skrzyni. Tak jak napisał mat1324 tam jest "zwykły" olej przekładniowy i jego żywotność jest akurat bardzo długa i nie widzę sensu zaglądania tam wcześniej niż powiedzmy przy drugiej wymiane ATF czyli ok 120tyś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: