Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Głuche stuki, przeskakiwania w napędzie podczas ruszania...
Autor Wiadomość
bartekw1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Bartłomiej
Wiek: 37
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: poznań/wielkopolska
Wysłany: 2013-04-06, 16:40   Głuche stuki, przeskakiwania w napędzie podczas ruszania...

Witam serdecznie Wszystkich fanów samochodów Audi.

Postanowiłem tutaj napisać, ponieważ męczy mnie jeden problem w moim autku.

Na zimnym silniku nie mam żadnych objawów...
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej je?dzie podczas ruszania oraz w trakcie jazdy gdy dodaję gazu słyszę głuchy stuk, przeskakiwanie ( ciężko mi to nazwać, na pewno nie jest to metaliczny d?więk ). Ten stuk wydobywa się z pod spodu samochodu jakby w części tylnej. Podczas skręcania też słychać takie strzelanie ale w serwisie powiedzieli mi że to norma w quattro. Natomiast te stuki podczas ruszania i dodawania gazu powiedzieli mi że to nie norma. Poinformowali mnie, że trzeba zwrócić uwagę na dyferencjał ( tylni most ) lub skrzynie biegów. Przy czym te stuki są niezależne od zmiany biegów. Gdy przełącze skrzynie na manual to nawet gdy ruszam na pierwszym biegu też słychać stuk a biegu nie zmieniam. Dlatego skrzynie chyba można wykluczyć. Koledzy którzy posiadają audi powiedzieli że może przeguby????? Aha w ASO sprawdzili poziom i jakoś oleju w dyfrze i jest ok.

Proszę Was o pomoc i sugestie, co to może być albo jak to dokładnie zdiagnozować by mnie nie nabili w butelke.....

jeśli macie jakieś sugestie albo pytania pomocnicze na pewno będę pisać bo to w moim interesie:)

Pozdrawiam
_________________
bartolomeo
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dondaniel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 27
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 10:50   

Podłączam się do pytania kolegi. Mam dokładnie tak samo.
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 717
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-04-14, 12:00   Re: Głuche stuki, przeskakiwania w napędzie podczas ruszania

bartekw1 napisał/a:
Witam serdecznie Wszystkich fanów samochodów Audi.

Postanowiłem tutaj napisać, ponieważ męczy mnie jeden problem w moim autku.

Na zimnym silniku nie mam żadnych objawów...
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej je?dzie podczas ruszania oraz w trakcie jazdy gdy dodaję gazu słyszę głuchy stuk, przeskakiwanie ( ciężko mi to nazwać, na pewno nie jest to metaliczny d?więk ). Ten stuk wydobywa się z pod spodu samochodu jakby w części tylnej. Podczas skręcania też słychać takie strzelanie ale w serwisie powiedzieli mi że to norma w quattro. Natomiast te stuki podczas ruszania i dodawania gazu powiedzieli mi że to nie norma. Poinformowali mnie, że trzeba zwrócić uwagę na dyferencjał ( tylni most ) lub skrzynie biegów. Przy czym te stuki są niezależne od zmiany biegów. Gdy przełącze skrzynie na manual to nawet gdy ruszam na pierwszym biegu też słychać stuk a biegu nie zmieniam. Dlatego skrzynie chyba można wykluczyć. Koledzy którzy posiadają audi powiedzieli że może przeguby????? Aha w ASO sprawdzili poziom i jakoś oleju w dyfrze i jest ok.

Proszę Was o pomoc i sugestie, co to może być albo jak to dokładnie zdiagnozować by mnie nie nabili w butelke.....

jeśli macie jakieś sugestie albo pytania pomocnicze na pewno będę pisać bo to w moim interesie:)

Pozdrawiam


Wiec tak - skoro na zimnym silniku i zimnej skrzyni wszystko jest okej, a na cieplym nie jest okej no to wiesz ze to moze byc problem ze skrzynia lub silnikiem. To ze problem jest niezalezny od tego czy zmieniasz biegi czy nie to wcale nie znaczy ze to nie problem skrzyni, zwlaszcza ze tam masz np. torsen'a. Gluche uderzenia wystepuja zawsze jak dodajesz gazu i go odpuszczasz czy tylko czasami... ciezko tak zdalnie powiedziec co Cie tam trapi, ale skoro zmienia sie wraz z temperatura to raczej tak byc nie powinno. Czy to uderzanie/szarpanie jest takie jak przy prawie w pelni skreconych kolach i ruszaniu (to akurat jest w wiekszosci wypadkow normalne w quattro)? Czy tylko takie jakby uderzenie walu?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1371
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2014-04-14, 20:10   Re: Głuche stuki, przeskakiwania w napędzie podczas ruszania

rafal_m napisał/a:
bartekw1 napisał/a:
Witam serdecznie Wszystkich fanów samochodów Audi.

Postanowiłem tutaj napisać, ponieważ męczy mnie jeden problem w moim autku.

Na zimnym silniku nie mam żadnych objawów...
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej je?dzie podczas ruszania oraz w trakcie jazdy gdy dodaję gazu słyszę głuchy stuk, przeskakiwanie ( ciężko mi to nazwać, na pewno nie jest to metaliczny d?więk ). Ten stuk wydobywa się z pod spodu samochodu jakby w części tylnej. Podczas skręcania też słychać takie strzelanie ale w serwisie powiedzieli mi że to norma w quattro. Natomiast te stuki podczas ruszania i dodawania gazu powiedzieli mi że to nie norma. Poinformowali mnie, że trzeba zwrócić uwagę na dyferencjał ( tylni most ) lub skrzynie biegów. Przy czym te stuki są niezależne od zmiany biegów. Gdy przełącze skrzynie na manual to nawet gdy ruszam na pierwszym biegu też słychać stuk a biegu nie zmieniam. Dlatego skrzynie chyba można wykluczyć. Koledzy którzy posiadają audi powiedzieli że może przeguby????? Aha w ASO sprawdzili poziom i jakoś oleju w dyfrze i jest ok.

Proszę Was o pomoc i sugestie, co to może być albo jak to dokładnie zdiagnozować by mnie nie nabili w butelke.....

jeśli macie jakieś sugestie albo pytania pomocnicze na pewno będę pisać bo to w moim interesie:)

Pozdrawiam


Wiec tak - skoro na zimnym silniku i zimnej skrzyni wszystko jest okej, a na cieplym nie jest okej no to wiesz ze to moze byc problem ze skrzynia lub silnikiem. To ze problem jest niezalezny od tego czy zmieniasz biegi czy nie to wcale nie znaczy ze to nie problem skrzyni, zwlaszcza ze tam masz np. torsen'a. Gluche uderzenia wystepuja zawsze jak dodajesz gazu i go odpuszczasz czy tylko czasami... ciezko tak zdalnie powiedziec co Cie tam trapi, ale skoro zmienia sie wraz z temperatura to raczej tak byc nie powinno. Czy to uderzanie/szarpanie jest takie jak przy prawie w pelni skreconych kolach i ruszaniu (to akurat jest w wiekszosci wypadkow normalne w quattro)? Czy tylko takie jakby uderzenie walu?
w takim razie z moim quattro jest coś nie tak bo u mnie nie ma stuków ,szarpań i uderzeń nieważne czy koła skręcone czy prosto cisza nawet przy strzale ze sprzęgła. sprawdz przednią poduszkę dyfra i tuleje tylnich sanek .podporę wału oraz przeguby krzyżakowe na wale .
czy wszystkie 4 koła jednakowe???
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 717
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-04-14, 20:35   Re: Głuche stuki, przeskakiwania w napędzie podczas ruszania

enduro7 napisał/a:
rafal_m napisał/a:
bartekw1 napisał/a:
Witam serdecznie Wszystkich fanów samochodów Audi.

Postanowiłem tutaj napisać, ponieważ męczy mnie jeden problem w moim autku.

Na zimnym silniku nie mam żadnych objawów...
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany po dłuższej je?dzie podczas ruszania oraz w trakcie jazdy gdy dodaję gazu słyszę głuchy stuk, przeskakiwanie ( ciężko mi to nazwać, na pewno nie jest to metaliczny d?więk ). Ten stuk wydobywa się z pod spodu samochodu jakby w części tylnej. Podczas skręcania też słychać takie strzelanie ale w serwisie powiedzieli mi że to norma w quattro. Natomiast te stuki podczas ruszania i dodawania gazu powiedzieli mi że to nie norma. Poinformowali mnie, że trzeba zwrócić uwagę na dyferencjał ( tylni most ) lub skrzynie biegów. Przy czym te stuki są niezależne od zmiany biegów. Gdy przełącze skrzynie na manual to nawet gdy ruszam na pierwszym biegu też słychać stuk a biegu nie zmieniam. Dlatego skrzynie chyba można wykluczyć. Koledzy którzy posiadają audi powiedzieli że może przeguby????? Aha w ASO sprawdzili poziom i jakoś oleju w dyfrze i jest ok.

Proszę Was o pomoc i sugestie, co to może być albo jak to dokładnie zdiagnozować by mnie nie nabili w butelke.....

jeśli macie jakieś sugestie albo pytania pomocnicze na pewno będę pisać bo to w moim interesie:)

Pozdrawiam


Wiec tak - skoro na zimnym silniku i zimnej skrzyni wszystko jest okej, a na cieplym nie jest okej no to wiesz ze to moze byc problem ze skrzynia lub silnikiem. To ze problem jest niezalezny od tego czy zmieniasz biegi czy nie to wcale nie znaczy ze to nie problem skrzyni, zwlaszcza ze tam masz np. torsen'a. Gluche uderzenia wystepuja zawsze jak dodajesz gazu i go odpuszczasz czy tylko czasami... ciezko tak zdalnie powiedziec co Cie tam trapi, ale skoro zmienia sie wraz z temperatura to raczej tak byc nie powinno. Czy to uderzanie/szarpanie jest takie jak przy prawie w pelni skreconych kolach i ruszaniu (to akurat jest w wiekszosci wypadkow normalne w quattro)? Czy tylko takie jakby uderzenie walu?
w takim razie z moim quattro jest coś nie tak bo u mnie nie ma stuków ,szarpań i uderzeń nieważne czy koła skręcone czy prosto cisza nawet przy strzale ze sprzęgła. sprawdz przednią poduszkę dyfra i tuleje tylnich sanek .podporę wału oraz przeguby krzyżakowe na wale .
czy wszystkie 4 koła jednakowe???

W przynajmniej 10 ostatnio przezemnie testowanych a6 4f ze skrzynia 6hp z pelni skreconymi kolami i przy gwaltowny dodaniu gazu czuc jakby przeskakiwanie zebow i to jest normalne zachowanie torsena bo w takim ukladzie ruszajac masz wieksze naprezenia na torsenie. Nie jestem mechanikiem ale tak mi zostalo to wytlumaczone, dostalem tez wskazowke by zalac dyferencjal olejem do haldexow bo jest gestszy ale nie mialem czasu tego sprawdzic. Nie mowie ze uderzenia sa normalne bo nie sa...
 
 
bartekw1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Bartłomiej
Wiek: 37
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: poznań/wielkopolska
Wysłany: 2014-04-14, 23:16   

witajcie.
chciałbym poinformować ze wszystkie objawy ustąpiły:) po wymianie oleju w skrzyni oraz sprawdzeniu wału i ponownym jego zamontowaniu od kilku miesięcy kompletna cisza:)

Pozdrawiam
_________________
bartolomeo
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1371
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2014-04-15, 20:15   

na pewno nie jest normalne a torsen nie ma żadnych kół zębatych które mogły by przeskakiwać . jedną przyczyną podszarpywania możę być podwijanie się barku opony w czasie max skrętu -dość częsta przypadłóśc w audi
 
 
dondaniel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 27
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 10:49   

bartekw1 napisał/a:
witajcie.
chciałbym poinformować ze wszystkie objawy ustąpiły:) po wymianie oleju w skrzyni oraz sprawdzeniu wału i ponownym jego zamontowaniu od kilku miesięcy kompletna cisza:)

Pozdrawiam



U mnie niestety nie. Wczoraj wymieniłem olej ale głuche puknięcia nadal dochodzą z tyłu.
Tylko wymontowałeś i zamontowałeś ten wał czy coś wymieniłeś (podpora itp.) ?
Gdzie to robiłeś i jaki to był koszt?

Dodam że w moim przypadku przy szybkim ruszaniu tego nie ma tylko przy wolnym(najczęściej korek)
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 717
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-04-18, 11:26   

dondaniel napisał/a:
bartekw1 napisał/a:
witajcie.
chciałbym poinformować ze wszystkie objawy ustąpiły:) po wymianie oleju w skrzyni oraz sprawdzeniu wału i ponownym jego zamontowaniu od kilku miesięcy kompletna cisza:)

Pozdrawiam



U mnie niestety nie. Wczoraj wymieniłem olej ale głuche puknięcia nadal dochodzą z tyłu.
Tylko wymontowałeś i zamontowałeś ten wał czy coś wymieniłeś (podpora itp.) ?
Gdzie to robiłeś i jaki to był koszt?

Dodam że w moim przypadku przy szybkim ruszaniu tego nie ma tylko przy wolnym(najczęściej korek)

A powiedz mi jeszcze, czy owe "stuki" przy wolnym ruszaniu, wystepuja przy wolnym hamowaniu, tzn rozpedzasz sie do 60-70km/h, puszczasz gaz i zwalniasz delikatnie wciskajac hamulec. Jezeli mozesz to sprawdz wolne rozpedzanie / hamowanie w trybie zwyklym i sportowym ( w tym drugim moga byc intensywniejsze).
Wymieniles olej... swietnie, a stary olej? jakiego byl koloru, jak wygladala miska olejowa? duzo bylo wiorow? olej nie smierdzial spalenizna? Filtr zalozony oryginalny czy zamiennik z chin? Jakim olejem jest teraz zalana skrzynia biegow? Jaka aktualna jest wersja software w skrzyni biegow? Hydraulika byla wyciagana ze skrzyni? Jezeli tak to wymienione uszczelnienia/lub i tloczki?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
dondaniel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 27
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-18, 12:11   

Stuki są tylko przy ruszaniu, najczęściej między zimną biegu 1 a 2 nieraz między 2 a 3 a jeszcze w innych sytuacjach wystarczy puścić hamulec i jest puknięcie. Przy zblokowanej skrzyni na 1 stuk też się pojawia w obrębie prędkości 20km/h. Dlatego myślę że to nie skrzynia a zbieg okoliczności, puknięcia jest powiązany z prędkością(to moja teoria). Przy hamowaniu i zmianie w czasie jazdy kompletna cisza. Na S nie ma żadnych stuków. Przy szybkim ruszaniu nie ma stuków.(obroty powyżej 3,5tys)

Co do oleju to wymieniam go regularnie co 30tyś zalewam bodajże zf longlife w midparts. Olej przy każdej wymianie w bardzo dobrym stanie, brak opiłków filtr(oryginał) i uszczelka także są wymieniane.
Staram się tego dość mocno pilnować.

Nie mam pojęcia jak jest wersja software skrzyni ale raczej taka jak wyjechał z fabryki.
Hydraulika nie byłą wyciągana ponieważ nie było takiej potrzeby.
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 717
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-04-18, 12:32   

dondaniel napisał/a:
Stuki są tylko przy ruszaniu, najczęściej między zimną biegu 1 a 2 nieraz między 2 a 3 a jeszcze w innych sytuacjach wystarczy puścić hamulec i jest puknięcie. Przy zblokowanej skrzyni na 1 stuk też się pojawia w obrębie prędkości 20km/h. Dlatego myślę że to nie skrzynia a zbieg okoliczności, puknięcia jest powiązany z prędkością(to moja teoria). Przy hamowaniu i zmianie w czasie jazdy kompletna cisza. Na S nie ma żadnych stuków. Przy szybkim ruszaniu nie ma stuków.(obroty powyżej 3,5tys)

I to by pasowalo do skrzyni, wieksze obroty = wzrost cisnienia, szybsze napelnianie sprzegiel itp itd. Nie jestem w stanie zdiagnozowac tego zdalnie. Przy wyzszym cisnieniu, tez inaczej pracuje sama hydraulika, ale to tylko gdybanie.
dondaniel napisał/a:

Co do oleju to wymieniam go regularnie co 30tyś zalewam bodajże zf longlife w midparts. Olej przy każdej wymianie w bardzo dobrym stanie, brak opiłków filtr(oryginał) i uszczelka także są wymieniane.
Staram się tego dość mocno pilnować.

Lifeguard 6/6+/8, albo inaczej kolor: slomkowy, niebieski, zielony?
dondaniel napisał/a:

Nie mam pojęcia jak jest wersja software skrzyni ale raczej taka jak wyjechał z fabryki.
Hydraulika nie byłą wyciągana ponieważ nie było takiej potrzeby.

Przydaloby sie dowiedziec i porownac z olejem jaki masz w samochodzie.
(nalezaloby wykluczyc sytuacje, gdy jest zielony olej i soft do slomkowego oleju, lub odwrotnie).

Po wymianie oleju mam nadzieje, ze adaptowany byl od nowa?
 
 
dondaniel 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 27
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-22, 08:33   

To chyba rzeczywiście była skrzynia. Przejechałem 1000km na nowym oleju i ustało stukanie :)
Skrzynia nie była adaptowana. Koloru nie znam. Ale dzięki za Pomoc Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 717
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-04-27, 10:41   

dondaniel napisał/a:
To chyba rzeczywiście była skrzynia. Przejechałem 1000km na nowym oleju i ustało stukanie :)
Skrzynia nie była adaptowana. Koloru nie znam. Ale dzięki za Pomoc Pozdrawiam

Ustapilo po 1000km dlatego ze skrzynia adaptuje sie caly czas i udalo jej sie doadaptowac. Gdybys wycofal adaptacje caly proces nauki(do stanu bez uderzen przy sprawnej skrzyni biegow) trwalby gora 200km.
 
 
Nachbar 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-18, 12:24   

Cześć
chciałbym trochę odświeżyć ...
Od jakiegoś czasu mam jedną a ostatnio zauważyłem drugą niepokojącą usterkę...
1. ta od pewnego czasu... przy mocnym skręceniu kół w prawo i ruszaniu "trzepie" tyłem tak że pasażer na tylnej kanapie to dosłownie czuje na plecach i pośladkach... na kierownicy nic nie czuć jedynie słychać odgłos - ja to mogę porównać do jakby przeskakiwania opony po asfalcie a nie jechania - to ka jakby ząbkowała i to powoduje odgłos przeskakiwania (ząbkowania) oraz trzepanie tyłem samochodu... w trakcie jazdy i pokonywania np. skrzyżowań w kącie 90% nie czuć "trzepania" choć słyszę takie chrobotanie.... dodatkowo podczas jazdy w różnych sytuacjach i przy różnych prędkościach, przy jeździe spokojnej czy też sportowej od czasu do czasu słychać z przodu samochodu (jak spod silnika) głuche delikatne stuknięcie... raz np. na kilka minut jazdy. Ten objaw wsytępuje nie zawsze...

2. które zauważyłem przed 3 dniami: stojąc w korku na małym podjeździe, puściłem hamulec i dodałem delikatnie gazu aby samochód zaczął się pod to wzniesienie toczyć i zauważyłem (nie mając nogi na gazie), że co jakiś czas słychać z okolic dołu silnika głuche stuknięcie i jakby odczuwalne szarpnięcie... szarpnięcie podobne choć dużo słabsze do zmiany dolnych biegów przy szybkiej jeździe na "S".

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i sugestie... pierwszy objaw występował już na komplecie kół zimowych więc nie łączę tego z kołami, a miesiąc temu był samochód na szarpakach i tam tez nic nie wyszło....
_________________
Audi A6 Avant S-line
 
 
marcin0933 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BMK
Imię: marcin
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: pajęczno
Wysłany: 2018-06-05, 00:18   

Miałem dokładnie to samo. Samochód zimny ok. Jak tylko się rozgrzał , skrzyżowanie 90 stopni i okropne trzaski dochodzące z tylu samochodu. Tak jak by tam się miał mechanizm rozniciwy rozleciec. Wymieniłem olej i problem znikł. Olej w skrzyni (manual) i w moście. Dodam że olej miał dziwny zapach, takiego spalonego.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: